Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] UAC echt uitzetten *

Pagina: 1
Acties:

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Beste Mensen,

Uiteraard heb ik de search gebruikt, maar kom niet echt tot een oplossing.
Wat ik wil? Ik wil UAC helemaal uit zetten.

Opzich is dat niet echt een probleem, want er zijn wel 5 manieren om dat te doen.

Alleen het vervelende is, dat je dan zo'n rode kruis rechtonderin krijgt, (zo'n zelfde die je krijgt als je geen virusscanner hebt geinstalleerd), van uw systeem is niet beveiligd.

is het mogelijk om UAC uit te zetten en te zorgen dat je die ballon ook niet krijgt? :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is het Security Center toch?
Volgens mij kan je daar de service ook gewoon van uitzetten :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zelf geneigd zijn om te zeggen zet de hele security service uit - maar dat is gebaseerd op mijn kennis van XP, Vista heb ik verder weinig tot geen ervaring mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook kan je in de security center instellen dat er niets hoeft te worden gezegd. Heb je het trouwens over Vista? Lijkt me wel, maar het is wel zo handig om dat dan even aan te geven wat je had geweten als je even had rondgekeken in WOS ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Alcje
Nou die geeft dus aan Controleer de instellingen. En kan alleen kiezen op Nu inschakelen :)

Stomme is, bij XP kon je altijd kiezen van, ik ben zelf beheerder en controleer me eigen instellingen en dan was het weg :)

HIer blijkbaar niet, vandaar ook mijn vraag :)

• Alcje
F_J_K schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:41:
Ook kan je in de security center instellen dat er niets hoeft te worden gezegd. Heb je het trouwens over Vista? Lijkt me wel, maar het is wel zo handig om dat dan even aan te geven wat je had geweten als je even had rondgekeken in WOS ;)
Ja UAC zit toch niet in XP? :) Dus leek me overbodig om dat te melden :)

Heb alles doorgezocht maar vond het verder niet dus :)

• Alcje
Ok jullie zijn geweldig :)

Had die hele knop niet gezien !

Ik dank u allen zeer.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:38
Open het Windows Beveiligingscentrum en dan aan de linkerzijde kiezen voor Waarschuwingen van Beveiligingscentrum wijzigen.

Dan kies je voor Geen meldingen weergeven en het pictogram niet weergeven (niet aanbevolen).

• Alcje
Ja je hebt ook zo'n programma Tweak UAC. Daar kan je het uitzetten in quiet mode, maar dan staat het niet uit dus, en krijg je wel die melding. Feit is dat je pc gewoon sneller draait met die rommel uit :)

En als je zelf een goede virrusscanner draait is het allemaal niet zo'n probleem. En als je geen onvertrouwde rotzooi opent.

In XP zat dat UAC ook niet, en ook nooit last gehad: )

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Hier staat de oplossing hoe je de waarschuwing alleen voor uac uitschakeld:

http://www.vistax64.com/t...c-alert-notification.html

Dit vind ik een betere oplossing dan alles uit te schakelen. Die waarschuwingen zijn namelijk best handig.

• Alcje
Super bedankt ik ga gelijk kijken!

Nou dat kwam idd ook in mij op, als er een keer een melding is dan zie je het niet :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
Alcje schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:46:
Feit is dat je pc gewoon sneller draait met die rommel uit :)
heb je getallen voor me :? kun je het onderbouwen met performance statistics :?

je hebt het over feiten immers dan heb je natuurlijk ook getallen voor ons (anders is het geen feit immers)

dus: komt u maar, ik ga er even goed voor zitten :9

...zoveelste beterweter met vista die denkt dat ie zelf de boel kan beveiligen, heb ze zien komen heb ze ook allemaal weer zien gaan

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Dit is absoluut af te raden. Je onderdrukt niet alleen simpelweg de "irritante" meldingen, maar je geeft het systeem ook weer de mogelijkheid "gespoofed" te worden door applicaties die rechten misbruiken. (Er schuilt meer achter UAC dan een paar elevation-schermpjes.) Dat geeft dus allerlei virussen/spyware/etc. weer volop de kans.

Kortom, ben het helemaal met Powershell eens! Gewoon lekker aan laten staan. :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:54:
Dit is absoluut af te raden. Je onderdrukt niet alleen simpelweg de "irritante" meldingen, maar je geeft het systeem ook weer de mogelijkheid "gespoofed" te worden door applicaties die rechten misbruiken. (Er schuilt meer achter UAC dan een paar elevation-schermpjes.) Dat geeft dus allerlei virussen/spyware/etc. weer volop de kans.

Kortom, ben het helemaal met Powershell eens! Gewoon lekker aan laten staan. :)
Ja, voor Jan met de Pet wel. Anders werkt het alleen maar op je zenuwen en is het derhalve irritant. Uitzetten dus als je een beetje met PC's en Windows kunt omgaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Exorcist schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:59:
Uitzetten dus als je een beetje met PC's en Windows kunt omgaan.
Aan laten staan als je een beetje met PC's om kunt gaan.

Anders leer je jezelf nooit aan met een normale useraccount te werken.
De meeste UAC prompts verdwijnen na een paar dagen al, wat overblijft zijn echt Administratieve taken en Brakke Apps.
Ik krijg er hier nog hooguit één per dag (en dan zit ik toch echt 12 uur met een PC te werken).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

alt-92 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:43:
[...]

Aan laten staan als je een beetje met PC's om kunt gaan.

Anders leer je jezelf nooit aan met een normale useraccount te werken.
De meeste UAC prompts verdwijnen na een paar dagen al, wat overblijft zijn echt Administratieve taken en Brakke Apps.
Ik krijg er hier nog hooguit één per dag (en dan zit ik toch echt 12 uur met een PC te werken).
Ik ben het niet met je eens. Ik kan zelf alles bepalen en inschatten, en wil dus geen enkele popop of waarschuwing, ongeacht of deze verwijnen of niet. UAC is dus het eerste dat disabled wordt na het installeren van Vista hier in huis of waar dan ook.

Ik snap je standpunt verder, maar ik ben er niet gecharmeerd van,

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Exorcist schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:46:
[...]

Ik ben het niet met je eens. Ik kan zelf alles bepalen en inschatten, en wil dus geen enkele popop of waarschuwing, ongeacht of deze verwijnen of niet. UAC is dus het eerste dat disabled wordt na het installeren van Vista hier in huis of waar dan ook.

Ik snap je standpunt verder, maar ik ben er niet gecharmeerd van,
Het feit dat je al die warnings krijgt heeft te maken dat je op locaties schrijft waar je niet moet zijn, en gelijk hierboven apps runt die je niet wilt hebben.

Ik kan begrijpen dat je een aversie hebt van je toelating te moeten geven om bijvoorbeeld eventvwr.exe op te starten, maar dat is dan ook het enige.

Afzetten van UAC zorgt ervoor dat iedere app op de achtergrond geinstalleerd kan worden, dat IE in unprotected mode draait.

Schrijf niet naar je C schijf (preferably: move documents naar andere schijf, dat gaat nu heel eenvoudig), en voor de rest: doe beetje rustig en leer ermee leven.

In november 2009 komt Windows 7 uit, en dan zijn al die problemen opgelost :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Snake schreef op donderdag 18 december 2008 @ 01:02:
[...]

Het feit dat je al die warnings krijgt heeft te maken dat je op locaties schrijft waar je niet moet zijn, en gelijk hierboven apps runt die je niet wilt hebben.

Ik kan begrijpen dat je een aversie hebt van je toelating te moeten geven om bijvoorbeeld eventvwr.exe op te starten, maar dat is dan ook het enige.

Afzetten van UAC zorgt ervoor dat iedere app op de achtergrond geinstalleerd kan worden, dat IE in unprotected mode draait.

Schrijf niet naar je C schijf (preferably: move documents naar andere schijf, dat gaat nu heel eenvoudig), en voor de rest: doe beetje rustig en leer ermee leven.

In november 2009 komt Windows 7 uit, en dan zijn al die problemen opgelost :)
Ik bepaal zelf waar ik wel en niet kan schrijven op schijf. Uiteraard snap ik dat UAC preventieve maatregelen biedt, maar ik ben oplettend genoeg om zelf eea op te merken.

De opmerking niet naar je C schijf te schrijven snap ik echt niet, dit doe ik al sinds MS-DOS dus waarom nu niet? Mijn documenten/video's en afbeeldingen staan derhalve op C, games op een andere disk (D) en MP3's op (E). Ik hou graag apps/games/muziek gescheiden namelijk.

En verder, inderdaad. Doe een beetje rustig en leer ermee leven ;)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voor wat krijgt ge dan zoveel UAC meldingen :?

Want voor 'Documenten' krijg je geen enkele hoor.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Snake schreef op donderdag 18 december 2008 @ 01:19:
Voor wat krijgt ge dan zoveel UAC meldingen :?

Want voor 'Documenten' krijg je geen enkele hoor.
Ik zet zoals gezegd UAC direct uit, aangezien je als je net Vista geinstalleerd hebt al popups krijgt. Maar jij was degene die zei documenten niet op C te zetten toch? Vandaar dat ik daar op reageer, ik weet niet wat UAC daar verder mee doet. :>

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Exorcist schreef op donderdag 18 december 2008 @ 01:04:
[...]
... Uiteraard snap ik dat UAC preventieve maatregelen biedt, maar ik ben oplettend genoeg om zelf eea op te merken.
Als je dat geloofd, dan onderschat je de makers van malware/virussen. Trapte er een paar maanden bijna zelf in, door een gemeen MSN virus bij iemand anders. Zag er tijdens het chatten toch heel ligitiem uit. UAC hield het toch mooi tegen.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
precies, laat UAC zelf ook aanstaan, alleen OUDE games (dus niet vista compatilbe/slecht geprogrameerd) vragen voor admin, mochten ze 1x een ini file maken, en die daarna alleen uitlezen: 1x ran as admin daarna geen admin meer, als je UAX uitzet, *sarcasme*zet dan meteen PAE ook uit, want dan kan je tenminste helemaal zelf bepalen wat je doet ;-) *sarcasme*

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

_H_G_ schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:56:
[...]

Als je dat geloofd, dan onderschat je de makers van malware/virussen. Trapte er een paar maanden bijna zelf in, door een gemeen MSN virus bij iemand anders. Zag er tijdens het chatten toch heel ligitiem uit. UAC hield het toch mooi tegen.
Die onderschat ik niet, maar daar heb ik NOD trouw voor draaien en Windows Defender. Scheelt toch al aardig wat gok ik zo.
Ik ben ook niet heilig, maar ik doe niet zo gek veel waarmee ik rare dingen kan binnenhalen. Op MSN zit ik nauwelijks.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Exorcist schreef op donderdag 18 december 2008 @ 01:41:
[...]

Ik zet zoals gezegd UAC direct uit, aangezien je als je net Vista geinstalleerd hebt al popups krijgt. Maar jij was degene die zei documenten niet op C te zetten toch? Vandaar dat ik daar op reageer, ik weet niet wat UAC daar verder mee doet. :>
En daar zal je ook nooit meer achterkomen want je zet UAC toch gelijk uit.

Klinkt als bewijzen dat éénhoorns niet bestaan.
Je ziet ze niet, dus bestaan ze niet. Toch?

Ik dacht er net zo over hoor, totdat ik na een maand wél werken met UAC me meer begon af te vragen waar al die prompts eigenlijk bleven ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Exorcist schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:41:
[...]
Die onderschat ik niet, maar daar heb ik NOD trouw voor draaien en Windows Defender. Scheelt toch al aardig wat gok ik zo.
Yep, systeemperformance scheelt het :+

Als iets krom is, dan zijn het wel virusscanners.. Elk jaar bakken met geld in die richting en waarvoor? Noodzakelijk kwaad door onveilige besturingssystemen. Ok, met UAC in Vista zijn we er nog niet, maar gaat wel de goede richting in.

• Alcje
Toch heb ik me systeem al een keer kunnen installeren omdat ik UAC uit had.

Op 1 of andere manier vind windows het toch niet lekker als UAC uitstaat.

Als je bijv in je start menu dingen gaat verplaatsen, wat normaal geen probleem hoort te zijn.

Dat vind hij dus niet leuk met UAC uit.

Opeens kreeg ik meldingen dat ik geen toegang had om de bestanden te verplaatsen en dat soort crap.

Vandaar dat ik nu maar TweakUAC gebruik in quiet mode :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Alcje schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:42:
Ja UAC zit toch niet in XP? :) Dus leek me overbodig om dat te melden :)
offtopic:
Erg late reactie, nee: maar zal wel in volgende Windows versies kunnen zitten zodat het wel erg relevant is voor degene die dit topic over anderhalf jaar leest omdat die persoon dezelfde vraag heeft. Het forum is heel expliciet ook voor anderen :)

En inderdaad gewoon aan laten staan. Ook ik krijg er amper een te zien terwijl ik de hele dag achter Vista zit te werken. Het argument dat wij tweakers er zelf genoeg verstand van hebben is imho geen goed argument, immers wordt bij goed gebruik de vraag niet gesteld omdat je de boel zo hebt ingesteld dat je nooit leest/schrijft op plaatsen waar dat niet hoort. Als je waarschuwingen krijgt terwijl je geen admin-taak uitvoert (en op dat moment is het amper tot geen moeite) doe je iets fout (of gebruik je brakke en dus niet te vertrouwen software). Als je iets fout doet wil je niet dat er automagisch op OK wordt gedrukt :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1