Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat ik het nu wel goed post.. aangezien me andere post gesloten is (Als ik het nog niet op de juiste plek gepost heb zou ik dat graag horen).

Ik heb laatst Windows Vista geinstalleerd, daarvoor had ik Windows XP.
En nou krijg ik telkens als ik een spel speel, maakt niet uit wat voor spel, dan slaat me computer na ongeveer 15 min vast.
Ook heb ik al geprobeert Windows Vista opnieuw te installeren (3x) ook andere versie geprobeert, Andere drivers voor me videokaart geprobeert en ben er al bijna een week mee bezig maar ik zou echt niet weten wat het probleem zou kunnen zijn.

Wel denk ik dat het aan Vista ligt aangezien ik met XP nooit problemen hiermee gehad heb. :/

Heeft iemand een idee?

Ook heb ik gelezen dat Windows Vista en Nvidia drivers niet al te goed samen gaan, zou het daaraan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vista kopen ipv downloaden en daarna de helpdesk van Microsoft bellen ;)

Ik draai zelf Vista Ultimate met Nvidia 8800GTS 512MB en de daarbij behorende driers.
Het draait allemaal echt als een zonnetje en mijn systeem is sneller dan met XP en zelfs de games draaien beter. Ik ga er dan ook vanuit dat het niet die combinatie is, maar misschien komt het omdat ik een redelijk 'nieuwe' videokaart heb.

Je zou eens een keer kunnen controleren of al je onderdelen met door Vista worden ondersteund.
Je geeft namelijk wel erg weinig info en denk eerlijk gezegd dat ook dit topic op slot zal gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
En de troubleshooting FAQ niet negeren. Je had in je vorige post een linkje gekregen. Daar staan toch wat goeie tips in om zelf te kijken of je hardware nog goed is.

Wij zijn niet helderziend en weten niet of je misschien ook wat hardware vervangen hebt, en welke hardware je uberhaupt hebt.

Je kan natuurlijk zeggen dat het niet aan de hardware ligt "omdat ie dat onder XP niet deed", al komt jouw verschijnsel heel vaak voor bij hitte-problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb een Asus TUSI-M mobo, wat last heeft van spontane freezes, net zoals jij.
Daar heb ik ook veel meer last van in Vista dan in XP.

Geef eens de systeem specs, en installeer alle meest recente drivers (chipset ook) van de fabrikant van de onderdelen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Verder zou je ook nog kunnen kijken of je voeding alles wel aan kan.

Als je nou even wat zaken uitzoekt aan de hand van de FAQ in je vorige post en dan hier netjes een verslag typt met welke onderdelen je hebt en wat je uit hebt gezocht, dan kunnen we misschien wat meer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

> PC slaat vast op Vista?

Modbreak:HK is een paar deuren verder.

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 16-12-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Modbreak:Ja, ook voor jou ja.

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 16-12-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:54
Probeer is wat die doet als je een spel start in Windows XP compabilitiet mode.
Dit kan je doen door de eigenscappen op te vragen op het exe bestand en dan het tabje compatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@H_G,
Ik heb de FAQ absoluut niet genegeerd, maar ik kan er zelf niet meer uitkomen, ik ben nou een week bezig en ik heb ondertussen 4x Vista geinstalleerd, verschillende drivers van me videokaart geinstalleerd, me hardware is nog goed en ondertussen blijft het probleem maar komen.

Ik heb wel 1 keer een melding gekregen vlak voordat me pc vast sloeg van "nvlddmkm driver stopped responding and has been fixed." (driver van me videokaart)
Toen ben ik wat gaan googlen en heb vervolgens geen oplossing kunne vinden.

@Floris,

Ik denk niet dat het aan me systeem ligt en me voeding moet het ook allemaal makkelijk aan kunnen.
Mijn specs:

Mobo: Asus P5WDG2 WS Pro
CPU: Core2Duo e6850
Memory: Kingston HyperX 4x 1gb
Hard disk: 500 GB samsung f1
Voeding: Gigabyte Odin 800 watt
Graphic Card: Geforce 8800GT

En ik heb ook geprobeert om niks te installeren behalve een simpel spel, vervolgens geen problemen gehad, daarna me drivers geinstalleerd van me videokaart (vanaf de orginele cd) daarna weer in het spel gegaan en een kwartier later sloeg me pc weer vast.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag. :S

P.S. ik ga even wat fanta zei uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:29:
@H_G,
Ik heb de FAQ absoluut niet genegeerd, maar ik kan er zelf niet meer uitkomen, ik ben nou een week bezig en ik heb ondertussen 4x Vista geinstalleerd, verschillende drivers van me videokaart geinstalleerd, me hardware is nog goed en ondertussen blijft het probleem maar komen.
Ok, maar handig om te vermelden wat je wel gedaan hebt. Scheelt ons beide type-werk :) Geen glazen bol die me verteld of je je airflow hebt nagekeken, met je kast open geprobeerd hebt, naast een nieuw besturingssysteem ook hardware hebt vervangen.

Heb je trouwens ook problemen om de nvidia driver te installeren? Dat het lang duurt bijvoorbeeld? Als het niet goed geïnstalleerd zou zijn, dan hadden er toch wat entries in je logboek moeten staan.

Als je toch de driver verdenkt:
- nvidia driver niet zelf installeren, daarna updaten via windows update

Als dat helpt, dan zou je de nvidia driver op een andere manier kunnen installeren. Dus niet de executable uitvoeren, maar zelf de eigenschappen van de hardware openen -> stuurprogramma bijwerken -> verwijzen naar de map waar de driver is uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:29:

[...]

En ik heb ook geprobeert om niks te installeren behalve een simpel spel, vervolgens geen problemen gehad, daarna me drivers geinstalleerd van me videokaart (vanaf de orginele cd)
Probeer altijd laatste drivers van NVidia te installeren, niet vanaf de originele CD.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:54
Zorg ervoor dat je alle oude drivers via software verwijderd, en ga dan naar de nvida website om de nieuweste driver te downloaden. Kijk daarna altijd even in aparaatbeheerd en check het even na bij driver vertivier.
Pagina: 1