beveiliging op redhat cd?

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Ik heb sinds vandaag originele redhat 6.2 cd's maar nu krijg ik die met geen mogelijkheid naar de harde schijf gekopieerd :? Continu geeft windows van die vreemde meldingen. Het lukt met geen enkele cdrom speler. Zit er soms een beveiling op?
Toen dacht ik van dan maak je je pc gewoon ff als ftp server en dan boot je met de bootnet bootdisk op de ouwe bak waar linux op komt en dan geef je aan dat ie het van je ftp pc moet halen. Nu moet ie het dus van cdrom halen en staat de directory die ie zoekt in de root van de cdrom. Maar als ik / invul dan doet hij het fout en kan geen file vinden voor de installatie. Als ik het leeg laat dan zegt ie dat ik persé een directory op moet geven. Hoe krijg ik de installatie nu zover dat ie het van mijn cdrom gaat afhalen?

• MinddiggerNL
Wat is dat voor zeik man! Ik krijg die cd's met zowel dos als windows niet naar de harde schijf gekopieerd! :? Hij zegt steeds een fout in het bestandssysteem te zien en hangt steeds op een translation table bestand. Redhat 7 kreeg ik wel gekopieerd maar daar zag dat translation tabel bestand er heel anders uit, daar is het een .tbl bestand.
Weet iemand hoe ik de originele redhat 6.2 cd's naar de hd krijg gekopieerd? Ik heb dit nl. nodig omdat op die ouwe bak geen cdrom zit.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan je niet gewoon zorgen dat je cd speler via de ftp bereikbaar is? Dan hoef je niets te kopieeren.

• MinddiggerNL
Op zaterdag 24 februari 2001 15:05 schreef shadax het volgende:
Kan je niet gewoon zorgen dat je cd speler via de ftp bereikbaar is? Dan hoef je niets te kopieeren.
Ja dat was ook eigenlijk mijn bedoeling, maar zoals ik al uitlegde lukt dat niet echt.
Als ik met de bootnet disk opstart gaat alles goed tot het moment dat je het ip nr van de ftp server moet opgeven en het pad of de directory waar de redhat bestanden in staan. Die staan dus gewoon in de root van de cd. Da's vrij logisch maar als ik dan als directory / intik dan maakt ie er zelf /./redhat/base van en dan vind ie uiteraard niks en als ik niks invul krijg ik de melding dat ik persé een dir in moet geven. Daarom wilde ik kopieren. Een idee hoe ik dit kan oplossen? Krijg hem met win98 en met winME en met dos niet gekopieerd. Ligt ook niet aan die originele geperste cd want een zelf gebrande versie doet het ook niet. Als iemand me ff kan zeggen hoe ik dat probleem met die cdrom directory oplos dan doe ik het wel zo hoewel een cdrom natuurlijk nooit zo snel werkt als de hd, maar ja beter dan niks.

• shadax
  • Niet online
Sorry, ik had ff te snel gelezen.
Maar /RedHat/base bestaat toch wel op je cd? dus op je ftp? Kan je niet proberen zelf /RedHat/base op te geven als locatie?

Verwijderd

Als je eens zelf naar je eigen ftpserver ftpt, kun je precies uitzoeken in welke directory hij op je ftpserver staat. Dat hoeft helemaal niet de root te zijn, het ligt er maar aan hoe je je server hebt ingesteld.

• MinddiggerNL
Op zaterdag 24 februari 2001 15:52 schreef mietje het volgende:
Als je eens zelf naar je eigen ftpserver ftpt, kun je precies uitzoeken in welke directory hij op je ftpserver staat. Dat hoeft helemaal niet de root te zijn, het ligt er maar aan hoe je je server hebt ingesteld.
Als /RedHat/base zelf opgeef maakt ie er doodleuk /redhat/base/redhat/base van :)

Dit krijg ik in IE te zien:
ftp://timothee@192.168.1.65/RedHat/base/
Dat lijkt me dus de root of niet?

En dit geeft ie aan in CuteFTP:
/e:/RedHat/base
Dus ook de root van e:, mijn cdrom drive letter. Ik heb /e:/ ook al als directory opgegeven maar dat wil ook niet werken :?

• MinddiggerNL
Hmm...hij doet het inmiddels :)
Die problemen kwam ik dus tegen toen ik met de redhat 7 diskette bootte en ik 6.2 wilde installeren. Die diskette had ik genomen nadat ik de netwerkkaart niet aan de praat kreeg met de 6.2 flop. Dat kwam dus omdat ik 0x niet ervoor had getikt bij het io adres |:(
Nu kon ik toch gewoon / opgeven. Wel vreemd maar hij doet het nu tenminste.
Toch vind ik het vreemd dat ik die originele cd's niet gekopieerd krijg op de hd. Iemand een idee waar dat wel mee zou kunnen lukken??

Verwijderd

Weird. Ik heb verschillende 6.2 ftp installs gedaan (weliswaar met een zelfgebrande cd), maar nooit problemen met de ftp directory gehad?

<edit>Ah, al opgelost :)</edit>

• MinddiggerNL
ja is inderdaad al opgelost, maar blijft toch vreemd. Toch bedankt voor de moeite...de installatie gaat wel bagger traag zeg op een 486dx2 80mhz

• shadax
  • Niet online
Je had ook de hd eruit kunnen halen en ff snel alles kunnen installeren op een snellere computer en dan de hd weer terug hangen.

• MinddiggerNL
denk dat ik dat volgende keer ook maar doe :)
Maar is het überhaupt mogelijk om xwindows op die pc aan de praat te krijgen?

• shadax
  • Niet online
Met 16 MB geheugen moet het wel kunnen.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Je kan de cd's inderdaad niet naar HD kopieeren (althans niet de losse inhoud, wel een image maken of zo)
dit komt omdat er op de CD symblic links en TRANS.TBL bestanden staan, en Windows ziet dat bij het inlezen als een bestand maar dat zijn het niet waardoor het fout gaat.

Gewoon een gebrek van Windows, geen kopieer beveiliging dus.

• MinddiggerNL
Op zaterdag 24 februari 2001 18:06 schreef easydisk het volgende:
Je kan de cd's inderdaad niet naar HD kopieeren (althans niet de losse inhoud, wel een image maken of zo)
dit komt omdat er op de CD symblic links en TRANS.TBL bestanden staan, en Windows ziet dat bij het inlezen als een bestand maar dat zijn het niet waardoor het fout gaat.

Gewoon een gebrek van Windows, geen kopieer beveiliging dus.
Ah zo...maar als ik er een image van maak kan redhat de bestanden erin toch niet meer bereiken via het netwerk tijdens de installatie of niet? Ik kan natuurlijk wel daarna het image weer extracten...ga ik eens testen.

Ik heb trouwens 24mb geheugen erin zitten.

• easydisk
nee, je kan er inderdaad niet bij als het een image is. Maar onder Linux kan je zo'n image mounten en er dus toch bij, en misschien is er voor Windows ook wel zo iets dat je er een driver letter aan kan koppelen.

Verwijderd

easydisk: dit komt omdat er op de CD symblic links en TRANS.TBL bestanden staan, en Windows ziet dat bij het inlezen als een bestand maar dat zijn het niet waardoor het fout gaat.

Echt? ik dacht dat een RedHat cd gewoon iso6990 formaat was en dat formaat kent toch helemaal geen symlinks?

TRANS.TBL hoort bij de rock-ridge extension, (oa.) linux heeft die nodig voor lange bestandsnamen op iso. Windows ondersteunt voor zover ik het weet geen rock-ridge, dus dat zal wel het probleem zijn.

• easydisk
TRANS.TBL heeft Linux helemaal niet nodig, die gebruikt het rockride extention dan wel MS joliet, wat Windows gebruikt.
(zonder TRANS.TBL kan je namelijk ook lange bestands namen op een Linux cd hebben).

Verwijderd

Ok ok, linux ondersteunt zowel rock-ridge als joliet, nu goed? :) Je hebt die TANS.TBL normaal idd. alleen maar nodig als je op een unix machine installeert.
Pagina: 1