• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Hoi,

Ik heb een Dell laptop (Inspiron 1520). Deze is uitgerust met een intern WLAN 54g kaartje. Min-PCI heet dat geloof. Nu heb ik de laptop al wel 'ns opengeschroefd om ff te spieken. Maar zou je dit dingetje kunnen vervangen voor een "n"-exemplaar.
Hoe zit dat met antennetjes. Heeft wireless N geen 3 antenne's nodig. Mijn router is nl. wel "n" en heeft 3 antenne's.

En moet dat dan persé een kaartje van Dell zijn. Letop. ik wil geen wireless N kaartje in de zijkant van de laptop, maar enkel intern.

Bedankt,

René

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

hoeft geen kaartje van dell te zijn.
als je n n kaartje koopt met 3 antenne aansluitingen, moet je ook nog n losse antenne dr bij hebben en ergens in je laptop wegwerken.. (heb die evt. nog wel voor je..)
als je n "n" kaartje met 2 antennes hebt, gaat ie gewoon langzamer dan de max speed van N.
check ff goed of het mini pci of mini pci-e is..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

renmoo schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:05:
En moet dat dan persé een kaartje van Dell zijn.
Wat dacht je er van om Dell te bellen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-01 01:39
Die zeggen natuurlijk ja dat moet. ;)

Ik heb onlangs in mijn XPS M1330 ook de G vervangen voor een Intel N kaartje. De max speed van m'n WLAN is nu 130Mbps als ik langs de router sta. Dit is dus naar alle waarschijnlijkheid omdat er maar 2 antennes aanwezig zijn.

Let, zoals al aangegeven, in ieder geval goed op het verschil tussen mini-PCI en mini-PCI-E. Ook bij de aankoop van het kaartje zelf. Van Intel moet je de 4965AGNMM2WB hebben als je een PCI-E variant wilt. De productcode van de PCI variant scheelt niet veel.

Ook goed informeren bij de winkel, in mijn zoektocht ben ik erachter gekomen dat ze deze nogal eens door elkaar halen.

• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
@AlexanderB:

Off topic: ik heb werkelijk waar in 'n deuk gelegen over je signature!! Puur goud!!!

Maarre, kun je die extra antenne gewoon wegmoffelen in je laptop of moet ie ergens aan vast zitten (buiten uiteraard aan het kaartje).

René