Blue ray streamen vanaf externe HD op PS3

Pagina: 1
Acties:
  • 1.826 views

• Fast-Forward
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 12:34
Beste Tweakers,

Mijn PC is toe aan een schoonmaakbeurt (Vista 32 bit). Aangezien ik aardig wat films, muziek en afbeeldingen heb gespaard kan ik dit allemaal onmogelijk op DVD`s gaan branden. Als ik dit toch op deze manier wil 'back-uppen` heb ik ongeveer 8 DVD`s nodig en dat is niet echt praktisch :/ . Externe harde schijven zijn een betere optie en aangezien ik een PS3 heb zou ik deze schijf ook op mijn PS3 aan moeten kunnen sluiten.

Een maatje van mij download regelmatig Blue-ray films met zijn laptop op zijn school die hij vervolgens d.m.v. een HDMI kabel kan afspelen op zijn HD tv. Ik kreeg zodoende het idee om een externe harde schijf te kopen waarmee ik back-ups kan maken voor mijn PC en waarmee ik ook Blue-Ray films via de externe schijf op mijn PS3 zou kunnen afspelen (streamen) :) .

Voor dit laatste geldt dat ik waarschijnlijk tegen de beperkingen van USB 2.0 aan kan lopen. Mijn vraag: Is het mogelijk om Blue-Ray films vanaf een externe HD te bekijken op je PS3 of is USB 2.0 daar niet snel genoeg voor?

Groeten,

Niels

P.S. Suggesties over geschikte externe HD`s zijn welkom, niet alle schijven blijken geschikt te zijn voor dergelijke toepassingen.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Even een rekensommetje; een blu-ray is 25 GB ofzo? Er is volgens mij geen enkele externe HD die niet 25 GB in zeg 1,5 uur kan overpompen (dat is bijna 5 MB/s). Wat dat betreft zou dat dus geen enkel probleem moeten zijn.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is een vraag je die vrij makkelijk zelf kunt beantwoorden lijkt me. Kijk naar de bandbreedte die je nodig hebt voor een BRfilm en wat USB2.0 je kan bieden. Dan heb je het theoretische stuk.

Voor de praktijk is het een kwestie van benchen, kijk wat je hdd kan halen en wat je PS3 aan throughput heeft op de USBbus.

Omdat dit zaken zijn die je prima zelf kunt uitzoeken, net als welke disk je moet kopen gaat dit topic op slot. Overigens zijn groetjes onder je post niet nodig :)

Dit topic is gesloten.