Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microfoon via USB: meer kwaliteit dan geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb een laptop waarvan de geluidskaart niet je-van-het is. Dat wist ik al toen ik hem kocht want ik heb juist gefocust op andere zaken. Nu wil het, dat zul je altijd zien, dat ik toch die geluidskaart wel nodig heb.
De komende maanden zal ik namelijk veel gaan bellen via Skype en zoals ik vandaag al merkte: ik klink als een regelrechte vis in een vissenkom.

Het ligt niet aan Skype, mocht iemand dat nog denken; ik heb ook al eens muziekopnamen gemaakt met een vrij dure externe microfoon en die klonken ook zo. Het is gewoon de geluidskaart, jammerdan.

Ik speel met het idee om een USB Skypetelefoon te kopen. Heel simpel hoorntje, geen features. Als iemand me de meerwaarde van die features kan geven, do try, maar zelf wil ik het eigenlijk zo simpel mogelijk houden.
Ik vermoed dat geluid dat via USB binnenkomt van betere kwaliteit zal zijn en dat ik dat hele vissenkomgeluid omzeil. Of zit ik hier mis? Gaat het geluid, na de USB-interface, nog altijd naar de interne geluidskaart?

Geluid naar buiten is trouwens geen probleem, mijn gesprekspartners klonken prima. Nu ik nog. Is USB the way to go?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
USB zal niet via jouw geluidskaart gaan en zal 100% betere kwaliteit op gaan leveren.
Vriend van me heeft zo'n skype-telefoon omdat zijn geliefde in het buitenland woont (bij betaald 10 cent per uur, maar dat terzijde). Was heel erg te spreken over de kwaliteit.
Ik kan het zeker aanraden.

edit : dat ik het 100% weet komt omdat ikzelf een WireFire kaart heb gehad terwijl er voor de rest totaal geen geluidskaarten aanwezig waren in de computer.

[ Voor 21% gewijzigd door kaos001 op 16-12-2008 11:56 ]

Soundcloud

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Rare vraag, maar heb je al andere drivers geprobeerd?
BV verschil tussen ASUS drivers voor een realtek kaartje (liggen vaak paar versies achter) of de meest recente?

Ook kun je met alle effecten UITzetten een hoop bereiken.
Ikzelf heb dit probleem ook gehad, maar heb een microfoon van 10 euro, en heb nu wel goed geluid.
Na een hoop geklooi met instellingen heb ik een X-Fi gekocht, en dat scheelt eigenlijk bijna niets, met mijn onboard realtek. Enige verschil is wat minder ruis.

Kort door de bocht, ik denk niet dat iets simpels als een microfoon ingang op de simpele usbtelefoons beter is dan in je onboard geluidskaart...

Als je het echt goed wil doen, zal je voor een PCMCIA kaartje van X-Fi moeten gaan...
Die hebben toch wel iets betere ingangsfilters... Maar of je het merkt... geen id..

Maar dan betaal je ook de hoofdprijs.

[ Voor 4% gewijzigd door FireDrunk op 16-12-2008 11:56 ]

Even niets...

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ik heb zelf een creative headset met microfoon gekocht die via usb werkt, reden daarvoor was dat ik altijd een brommend / trillend geluid had via de ingebouwde microfoon / de microfoonaansluiting op het apparaat.

Het voordeel van een externe geluidskaart (ingebouwd in headset of bijv. een extern dingetje van sweex.. beide rond de 20 / 30 euro) is dat het analoge gedeelte van het geluid geen last heeft van het omgevingsgeluid van de laptop (fans, trillingen etc).. ik kan het dan ook zeker aanraden om een usb microfoon / headset / desnoods geluidskaart te kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mental op 16-12-2008 11:57 ]

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
thijs_cramer schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:55:
BV verschil tussen ASUS drivers voor een realtek kaartje (liggen vaak paar versies achter) of de meest recente?

Ook kun je met alle effecten UITzetten een hoop bereiken.
Ikzelf heb dit probleem ook gehad, maar heb een microfoon van 10 euro, en heb nu wel goed geluid.
Na een hoop geklooi met instellingen heb ik een X-Fi gekocht, en dat scheelt eigen niets, met mijn onboard realtek.

Kort door de bocht, ik denk niet dat iets simpels als een microfoon ingang op de simpele usbtelefoons beter is dan in je onboard geluidskaart...

Als je het echt goed wil doen, zal je voor een PCMCIA kaartje van X-Fi moeten gaan...
Die hebben toch wel iets betere ingangsfilters...

Ik heb een sweex externe geluidskaart met optische in/output en 2 microfoonaansluitingen.
Deze werkt prima en zeker 10 keer beter dan de onboard rommel van mijn laptop. (dan heb ik het nu puur over de ingangen en niet zozeer de uitgangen).

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
thijs_cramer schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:55:
Nou, toen bij de muziekopnamen had ik wél de recentste drivers, maar bij het Skypegesprek van vanochtend had ik ze geloof ik niet. Tussendoor heeft er een herinstall plaatsgevonden. Ik kan inderdaad nog wel even de recentste erop zetten.
Nee, dat verwacht ik ook niet. Ik wil dan ook niet met een telefoonhoorn thuiskomen die ik alsnog in mijn minijack-ins en outs moet pluggen, dat gaat wel degelijk door de huidige geluidskaart.
Ik vermoed dat een USB-telefoonhoorn een eigen geluidskaartje in de hoorn heeft zitten en dat ik, zoals iemand hierboven ook al opmerkt, geen last zal hebben van al die ruis en zoem in de laptop zelf.
Die hebben toch wel iets betere ingangsfilters... Maar of je het merkt... geen id..
Mijn laptop heeft geen PCMCIA. Een vriend van me heeft een externe geluidskaart op Firewire of USB, die heb ik wel eens gehoord. Geeft inderdaad mooi geluid, en zou ik met deze laptop nog per sé mijn band een keer willen opnemen dan hang ik er ook een externe geluidskaart zoals die aan. Maar voor bellen wil ik niet telkens een kastje ter grootte van een harddisk eraan hebben hangen. Zodra ik een gesprekje wil plegen, hoorn in de USB prikken en gaan.

Ik denk dat ik voornamelijk op het advies van kaos- afga.

Over de extra features: volgens mij kan ik, als er knopjes op de hoorn zitten, daarmee alleen nummers intoetsen en bellen. Aangezien al mijn contacts gewoon Skype hebben helpt dat me niks, of ik moet gelijk een top-of-the-bill hoorn kopen die ook gelijk je Skype contactlist laat zien. Dat was ik ook niet echt van plan :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan natuurlijk ook gewoon bij de mediamarkt een headset halen met usb aansluiting van een of ander el cheapo merk. Kan je er ooit ook nog eens iets anders mee doen. En het kost maximaal 20 euro.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Ik gebruik zo'n USB draadloze telefoon van Linksys en de kwaliteit daarvan is prima. Circa 70 euro voor betaald meen ik en je kunt er, mits credit, ook mobiele en vaste nummers mee bellen.

Deze: http://www.skypestyle.com/linksys_cit_200.htm

Na de installatie heb je idd een extra geluidskaart als het ware..Je kunt je windows geluidjes ook via de telefoon laten afspelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Saab op 16-12-2008 13:29 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

kaos- schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:55:
USB zal niet via jouw geluidskaart gaan en zal 100% betere kwaliteit op gaan leveren.
...
edit : dat ik het 100% weet komt omdat ikzelf een WireFire kaart heb gehad terwijl er voor de rest totaal geen geluidskaarten aanwezig waren in de computer.
Laat ik nog maar even bevestigen dat dit klopt.
Het is heel simpel; Een USB microfoon is namelijk niets meer dan een externe geluidskaart met een USB aansluiting, geintegreerd in de behuizing (of kabel of USB stekker) van de microfoon.
Je krijgt er dus gewoon een geluidskaart bij en daardoor weet je redelijk* ( :P) zeker dat je onboard geluidskaart er niets meer mee te maken heeft.

Sterker nog; het kán niet anders.

* 100% dus.

@hieronder; da's gewoon een kwestie van de standaard geluidskaart in windows op je onboard geluidskaart instellen en in skype de andere geluidskaart instellen.

[ Voor 12% gewijzigd door remco_k op 16-12-2008 13:41 ]

Alles kan stuk.

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 22:50
Ik weet niet of dit met alle usb skype telefoons is, maar die van mij ziet hij als geluidskaart. Dus al het geluid wordt omgeleid naar de telefoon inclusief muziek. Dat betekent dus dat je iedere keer de foon los moet koppelen om muziek te draaien en aan moet sluiten om een gesprek op te nemen. Nogmaals, ik weet dus niet of dat met alle usb telefoons zo is, maar ik zou zeker Hooglander1's tip overwegen.

@Saab hieronder: ik heb een goedkope Freecom Skype USB Internet Phone 8)
@hierboven: Je hebt gelijk :+

[ Voor 11% gewijzigd door Grote Schurk op 16-12-2008 13:44 ]

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
FritsYpeij schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:36:
Ik weet niet of dit met alle usb skype telefoons is, maar die van mij ziet hij als geluidskaart. Dus al het geluid wordt omgeleid naar de telefoon inclusief muziek. Dat betekent dus dat je iedere keer de foon los moet koppelen om muziek te draaien en aan moet sluiten om een gesprek op te nemen. Nogmaals, ik weet dus niet of dat met alle usb telefoons zo is, maar ik zou zeker Hooglander1's tip overwegen.
Je kunt natuurlijk ook instellen dat alleen telefoongesprekken via de Skype phone gaan en de rest niet! De Linksys phone is zo intelligent om dat te doen

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Pagina: 1