He,
Ik heb zend studio gekocht (stom stom stom) dus ik ben er maar mee gaan werken.
Via de "Analyze code" button heb ik al een aantal dingtjes weggepoetst echter ik blij de volgende melding houden
Unsafe use of variable in call include()/require() (line 796)
Nu geeft de zend documentatie aan dat je voor een include/require het volgende moet doen.
Das natuurlijk een leuk voorbeeld maar ik heb juist een variabele include nodig.
Dus zoiets als
Nu is bovenstaand voorbeeld nog niet helemaal secur, maar het gaat even om het voorbeeld.
_autoload() werkt voor mij niet in dit geval omdat het geen class bevat maar gewoon php code.
Verder kan ik eigenlijk alleen maar foute voorbeelden vinden.
Wat is de beste manier om dit aan te pakken...of gewoon zend melding ignoren
Ik heb zend studio gekocht (stom stom stom) dus ik ben er maar mee gaan werken.
Via de "Analyze code" button heb ik al een aantal dingtjes weggepoetst echter ik blij de volgende melding houden
Unsafe use of variable in call include()/require() (line 796)
Nu geeft de zend documentatie aan dat je voor een include/require het volgende moet doen.
PHP:
1
2
| define('SCRIPT_PATH', '/htdocs'); include(SCRIPT_PATH.'/foo.inc') |
Das natuurlijk een leuk voorbeeld maar ik heb juist een variabele include nodig.
Dus zoiets als
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $invoke = !empty($_GET['invoke']) ? $_GET['invoke'] : NULL; if(CheckIfGebruikerMagHierbij($invoke)) $file = !is_null($invoke) ? 'invokes/'.$invoke.'.php' : NULL; if( !is_null($file) && file_exists($file) { require($file); } } |
Nu is bovenstaand voorbeeld nog niet helemaal secur, maar het gaat even om het voorbeeld.
_autoload() werkt voor mij niet in dit geval omdat het geen class bevat maar gewoon php code.
Verder kan ik eigenlijk alleen maar foute voorbeelden vinden.
Wat is de beste manier om dit aan te pakken...of gewoon zend melding ignoren