[XP Pro x64] Incorrecte product key bij eerste installatie

Pagina: 1
Acties:

• baswart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-01-2009
Beste lezers,

Graag schakel ik jullie deskundigheid in bij een wel zeer merkwaardig probleem. Ik hoop dat één van jullie hier ervaring mee (en ook een oplossing voor) heeft.

Bij de eerste installatie van XP Pro x64 op een nieuwe PC (Asus P5Q, Q6600) lijkt alles goed te gaan totdat ik tijdens deze installatie wordt gevraagd de product key in te vullen. Dat doe ik, het is gewoon een normale officiele versie, maar krijg de melding dat deze key onjuist is. De installatie kan ik verder wel voltooien. Als Windows eenmaal draait, kan bij het activeren opnieuw de key worden ingevoerd. Ook dan wordt aangegeven dat ie incorrect is. Activeren per telefoon gaat ook niet, omdat ik zeker weet dat de key goed is.

Ik heb MS gebeld. De key op zich is goed. Toch kan deze niet worden ingevoerd. Verdere support leveren ze niet omdat het een OEM versie is. De winkel waar ik het kocht, kan mij niets garanderen.

Is er iemand die dit probleem eerder heeft gehad?

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-01 18:22
De winkel waar ik het kocht, kan mij niets garanderen
Das dan wel heel merkwaardig, want zij horen ondersteuning te verlenen op een door hen verkocht OEM product.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• baswart
Het wordt een RMA verhaal maar voordat ik het terugstuur, is er wellicht iemand die weet hoe het is op te lossen. Die winkel kan niets anders doen dan een nieuw exemplaar toesturen indien hun leverancier daar mee instemt. Zet die leverancier zijn hakken in het zand, dan is het probleem compleet. Het is ergens ook een vertrouwenskwestie omdat iedereen wel kan zeggen dat zijn product key niet werkt, en lachend een nieuwe ontvangt. Om te bewijzen dien ik af te reizen naar die winkel (online aangeschaft) waar ik al de toezegging kreeg dat ze dat niet in één dag onderzocht krijgen. In totaal dus twee keer erheen en dat nog zonder dat duidelijk is of en hoe het probleem kan worden opgelost. Het lijkt er op dat mijn product key niet in Windows is 'opgenomen', al weet ik niet hoe dit systeem met die product keys precies werkt. Kennelijk wordt er al voor de feitelijke activatie iets gecontrolleerd (dus nog voordat verbinding met een server van MS wordt gemaakt) wat bij mijn productsleutel niet goed uitpakt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De winkel speelt het handig door het jouw probleem te maken ipv hun probleem, maar het is toch echt hun probleem. Gewoon terugsturen en ze het op laten lossen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Als de key niet word geaccepteerd moet je op "telefonisch activeren" o.i.d. klikken, je krijgt dan een hele lange code te zien, MS bellen en dan die code invoeren, uiteindelijk krijg je een hele lange code te horen en daarmee zou het moeten werken.

Ik heb het pas nog gedaan op een nieuw systeem waarbij de code ook niet geaccepteerd werd.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Voor oem licenties moet je ook oem installatie cd's gebruiken.
Gebruik je een retail cd met een oem serial, dan krijg je dus deze problemen.
Zorg er dus voor dat je de juiste cd gebruikt.

Als je dit setje (cd en serial) net nieuw hebt aangeschaft dan is er iets mis gegaan in de winkel. In dat geval zouden zij het op moeten lossen.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 16-12-2008 13:00 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Heb je wel een echte XP Pro x64 gekergen van de winkel? Er zijn ook namaak versies in omloop.
Misschien op de 1 of andere manier bij de winkel terecht gekomen :?

• baswart
De activering per telefoon heb ik meerdere malen doorlopen, dat hielp ook niet.
De cd en key kwamen uit hetzelfde verzegelde kartonnen doosje.
Ik heb de winkel ook gezegd dat ik twijfelde aan de echtheid, echter inmiddels is de key bevestigd door MS als zijnde op zich correct (men kon in ieder geval terugvinden dat het een OEM-versie betrof). Bovendien heb ik nog wel vertrouwen in het anders altijd zeer correcte bedrijf. Als het duidelijk is wat er aan de hand is, kan ik de naam wel noemen maar ik wil nu niet hun naam bezoedelen.
Conclusie: ik ga het gewoon terugsturen. Als er nieuws is, zal ik het wel laten weten, toch interessant om te weten waar dit nu aan ligt!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Misschien hebben ze ergens de 32bits key en de 64bits key omgewisseld.... want waar bij Vista dezelfde key kan worden gebruikt voor 32bits en 64bits, is XP 64bits een apart produkt met een aparte key.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• baswart
Ter afsluiting van dit topic kan ik melden dat de winkel mij inmiddels een nieuwe doos met XP x64 heeft toegestuurd. Deze versie kon zonder problemen worden geinstalleerd en geactiveerd. Wat er nu mis was met het eerste exemplaar weet ik niet en zal ik waarschijnlijk ook nooit te weten krijgen.

Groeten, Bas
Pagina: 1