Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Aannames zijn fataal.
inderdaad: groen.simon schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:06:
Ik denk groen..?
dus qua bedrijfsvoering bv investerend in CO2 compensatie/duurzame energie etc.
(en ' iets' verder dan "de polis is gedrukt op gerecycled papier'
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Serieus, een "groene" autoverzekering voor 2 voertuigen, het word steeds gekker
Voor beleggingen e.d. kan ik het nog begrijpen, maar voor verzekeringen heb ik het echt nog nooit gehoord, laat staan voor auto verzekeringen en plezier voertuigen.
EDIT: Volgens mij hebben de ASN en Triodos ook helemaal geen verzekeringen op dit vlak
EDIT 2: Dit is er wel 1: http://www.groeneautopolis.nl/
Wat ze doen is een beetje jouw CO2 "compenseren" door bomen te planten. Het is efficienter, goedkoper en beter te controleren als je een gewone verzekering neemt, en zelf die bomen laat planten.
[ Voor 62% gewijzigd door PWM op 16-12-2008 12:51 ]
|>
Dat is niet "normaal", dat komt voor. De publieke opinie is blijkbaar makkelijk te bespelen.simon schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:49:
Lijkt me toch geen gek idee, normaal beleggen de verzekeraars in klusterbommen e.d...
Hetzelfde is dat de KWF per ongeluk bleek te investeren in tabaksproducenten, en ASN in een bedrijf wat het oerbos kapte. Het is vaak ondoorzichtig, en via via kan het dus gebeuren dat dat gebeurd.
Ook bankieren bij Triodos geeft je geen garantie dat er niet word geinvesteerd in Clusterbommen. Je hebt bijvoorbeeld ook het Triodos Fair Share Fund, wat betekend dat je inversteert in de toekomst van mensen in Azie en Afrika, en hun helpt met het opzetten van bedrijven e.d. Dit komt vaak weer niet ten goede van het de lokale Flora en Fauna. En zo blijf je bezig gaan.
[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 16-12-2008 12:58 ]
strak plan.... maar hoe moet ik naar mijn opdrachtgever komen die door de benelux zit?PWM schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:46:
Doe je moter weg, koop een fiets. Dan ben je duurzamer bezig dan als je 1000 nieuwe leden werft voor de ASN.
detachering zuigt... I know!
daarom staan die auto/motor veelal ook stil in het weekend. (naast 1710Wp aan zonnepanelen
En ja... ben aan het kijken naar andere werkgever in de regio, helaas is 't financieel vaak niet praktisch (met eigen woning).
alle beetjes helpen... en bomen planten voor CO2 te compenseren is stap 1, doch...
een verzekeraar kan ook bedrijfsmatig zijn dienstverlening aanpassen (de medewerkers van hem promoten met OV te reizen/fietsen/carpoolen etc.).
Als men in clusterbommen, gifgas en andere zaken kan investeren, dan waarom niet in ' groen/duurzaam' ...
[ Voor 6% gewijzigd door NielsTn op 16-12-2008 13:07 ]
Ik moet zeggen dat ik dit nog de meest zinnige opmerking uit dit topic vind!Sick Nick schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:34:
Regel dan de goedkoopste verzekering die je kan vinden en doneer het verschil met wat je nu betaalt aan een groen doel. Want een 'groene' verzekering investeert misschien 1% (als ze het al halen) in die groene projecten.
+1 voor dit idee
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Het gaat er meer om waar de M.S. het in investeerd.Juup schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:21:
Wat heeft verzekeren met het milieu te maken? Ga dan je eigen brandstof telen ofzo...
En duurzaam is imho iets anders dan dat groen, elk bedrijf pakt die zogenaamde kleur al op.
Duurzaam moet ook toekomst gericht zijn en investeren in iets wat blijft en geen last wordt voor de generaties morgen en vandaag.
Maar tsja geen idee of waar je dan moet kijken.
Behalve de banken waar jij het over hebt die zullen vast ook wel verzekeren.
Dat jij nog werkelijk lucht gaat kopen ook.
Je hebt ook bedrijven die groene hosting aanbieden. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Het enige is dat ze gehost worden in een klimaatneutraal datacenter (evoswitch). Voor de rest doen ze er echt niks aan.
Het "duurzame" aspect valt vaak echt wel mee, doneer dit geld gewoon zelf aan (de directeur van) een goed doel.
Dat kan inderdaad en gebeurt in de praktijk ook. Kijk maar eens naar de locatie van veel kantoren; over het algemeen dicht in de buurt van OV-voorzieningen. Verder een betere vergoeding van woon-werk met OV dan met de eigen auto en een verdere ontmoediging van het eigen autogebruik d.m.v. het selectief toewijzen van parkeerplaatsen. En natuurlijk het aanmoedigen van thuiswerken en videoconferencing. Het gebruik van recycled papier, een sturing naar on-line diensten (minder papier e.d. nodig)NielsTn schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:59:
alle beetjes helpen... en bomen planten voor CO2 te compenseren is stap 1, doch...
een verzekeraar kan ook bedrijfsmatig zijn dienstverlening aanpassen (de medewerkers van hem promoten met OV te reizen/fietsen/carpoolen etc.).
Daarnaast zie je het bij autoverzekeringen ook terug d.m.v. het hergebruik van slooponderdelen; nieuwe onderdelen mogen alleen worden gebruikt, wanneer er geen vervangend exemplaar beschikbaar is.
Uiteraard kun je stellen dat dat mede financiëel gemotiveerde beslissingen zijn, maar toch is het duurzaam ondernemen.
Wie zegt dat men actief in deze zaken investeert? In de regel vermijdt men juist te investeren in bedrijven die zich met dergelijke activiteiten bezighouden. Want maatschappelijk verantwoord gedrag is dit niet.Als men in clusterbommen, gifgas en andere zaken kan investeren, dan waarom niet in ' groen/duurzaam' ...
In voorkomende gevallen, ging het, bijvoorbeeld, om het hebben van aandelen in een bedrijf dat een dochterbedrijf heeft dat, naast vele andere producten, onderdelen fabriceert voor een bedrijf dat clusterbommen produceert. En de media brengt dat dan als 'bedrijf X investeert in clusterbommen'. Natuurlijk kun je zoiets voorkomen door een goede backgroundcheck, maar uitsluiten kun je het niet. Zeker bij grote, internationaal opererende, concerns met een zeer gevarieerd activiteitenpakket.
Overigens vind ik de vertaling van duurzaam in 'groen' wel vrij beperkt in een keuze voor een verzekeraar of bank. Want dat impliceert dat een verzekeraar die zich actief bezighoudt met maatschappelijke kwesties en hier een significante hoeveelheid tijd, geld en inspanning in steekt, niet duurzaam is. Want dit soort activiteiten zijn niet per definitie 'groen'. Ik denk dat, bijvoorbeeld, een Interpolis of Rabobank daar toch heel anders over denken. Zeker Interpolis heeft een interessante bedrijfsfilosofie.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.