• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb een TS 2000 draaien in een SBS2003 domein.
Ik dacht dat je dan geen TS CAL's nodig had maar bij aanloggen op de TS krijg ik nu toch:
Your terminal services temporary client license will expire in N days. Please contact your system administrator to get a permanent license.

Op Windows 2003 betekent dat dat je naar per user mode moet (The function of Terminal Server CALs in Windows Server 2003) maar hoe dit te verhelpen voor Windows 2000? Daar kan je alleen kiezen tussen administration mode en application server mode, de laatste is wat ik gebruik.

Bedankt,

Mark

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je hebt gewoon TS Call's nodig.

In windows 2003 en 2008 worden geen restricties gezet op het niet aanwezig zijn van per user TS Call's (dwz dat je zonder TS calls kunt werken), maar dat neemt nog niet weg dat je deze dan toch gewoon aan moet schaffen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mvandek2
Mijn doel is die melding weg te krijgen.
Moet ik daarvoor licenties aanschaffen (a EUR 425 per 5) ?
Ik begreep dus dat voor Windows 2000 dat niet nodig was (de TS is Windows 2000 server).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Natuurlijk wel, alleen als je Windows 2000 desktops hebt hoef je daar geen cals voor, die uitzonderingen staan in dit document duidelijk uitgelegd:
http://www.microsoft.com/...ensing/tscaltransfaq.mspx

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mvandek2

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat document stelt ook heel duidelijk dat je TS cal's nodig hebt. Het zou handig zijn geweest als men daar ook naar de tscaltransition-faq had gelinkt.

Mijn spoorwegfotografie

• mvandek2
Waar staat dat dan?
Ik lees alleen maar dat je dan de "built-in" pool van licenses gebruikt met XP en 2000 en geen CAL's hoeft aan te schaffen.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan moet je het toch echt nog eens naast het documentje wat ik noemde leggen :)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1