Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer 'print' vaak een leeg blad

Pagina: 1
Acties:

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Beste Tweakers,

Sinds bijna 3 jaar ben ik de eigenaar van een HP Deskjet 5960. Sinds een klein jaartje begint er een vreemd probleem op te spelen dat zich steeds vaker lijkt voor te doen. Elke keer wanneer ik een iets groter document wil printen (>20 pagina's) stopt de printer onderweg ergens met afdrukken, gaat hij heel traag een pagina gewoon door de printer trekken om dan vervolgens ofwel verder te gaan met printen op het volgende blad ofwel een paper jam error te geven.

In het laatste geval kan je gewoon op de bijhorende knop duwen en dan neemt hij weer een blad, dat hij traag door de rollen laat gaan en dan gaat hij verder met afdrukken.

Natuurlijk is dit hoogst vervelend. In het eerste geval drukt hij alles wel af maar als je er niet bij stond en je wil dubbelzijdig afdrukken klopt het niet meer en dat zijn soms wel 50 bladzijden voor niets afgedrukt :( En het lijkt wel alsof het vaker begint voor te komen. Net nog heb ik het 5 keer op een document van 30 bladzijden gehad :/

Voor mij klinkt het op het eerste zicht als een softwareprobleem aangezien er nooit echt een paper jam is. Maar ik heb al eens de drivers geüpdatet naar een nieuwere versie en sinds het probleem begon te spelen ben ik van Vista HP naar Windows XP Home gegaan dus heel de computer, inclusief chipsetdrivers, zijn al eens opnieuw geïnstalleerd geweest.

Naar het probleem googlen heeft mij niet veel opgeleverd aangezien het moeilijk te capteren is in goede zoektermen. Je komt altijd uit op problemen met paper jams of op het afdrukken van een halve bladzijde of zo. Vandaar ook dit topic :)

Relevante hardware:
MSI P35 Neo2-FR moederbord
HP Deskjet 5960 printer
Windows XP Home met SP3 maar evengoed met SP2 en met Windows Vista Home Premium

Alvast bedankt!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Niemand een idee? :) Ik heb ook al eens gemaild naar HP maar geen antwoord gekregen.