Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech Harmony 555 explodeert en lekt bijtend goedje ...

Pagina: 1
Acties:

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb mij een tijdje geleden een Logitech Harmony 555 universele afstandsbediening aangeschaft.
Super apparaatje, maar nu heb ik toch iets vreemds meegemaakt...
Even kopie'tje van de mail die ik naar hun support gestuurd heb:
Hello,

I'm a quite a big fan of Logitech products and still am, although something very disturbing just happened.

I was sitting in my chair in front of TV with the Harmony 555 remote in my hand, while suddenly I heard a loud pop and felt a very distinct vibration in the remote.
I removed the batteries from the remote and saw a clear liquid substance in the battery compartement.
I thought that maybe some water or condense had gotten into the battery and swept my finger through the stuff and touched the tip of my tongue. I instantly felt a burning sensation in the tip of my tongue (which I still feel now, half an hour later).
I immediatly spooled my mouth thorougly.
If this stuff is toxic, please let me know ASAP.

I can only guess that some component within the remote popped (capacitor?) and leaked some electrical liquid ...

Funnily enough, remote still functions, although I'm inclined not to use it anymore...

I guess a Logitech remote 'exploding' and leaking a probably toxic fluid is a big deal for you guys.
As long as I didn't just poison myself I don't mind that much, but I prefer a remote that doesn't leak irritating fluids.

Therefore, I'd like to replace my remote.
Also, I'd like to know what the stuff is that was leaked and how toxic it is.

Best regards,

DieterVDW
(Ja ik blijf altijd vriendelijk :) )

In ieder geval: iemand enig idee wat dat goedje kan zijn en hoe giftig dat spul is?
Het puntje van mijn tong is gevoelloos en voelt aan alsof ik het in brandend hete soep gedipt heb ...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm het brand .. lijkt me niet gezond.

naar alle waarchijklijkheid het elektroliet van een elco. dat is altijd wel een zuur.

Iperf

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dude :| Ben je nou serieus? Waarom ruik je er niet eerst aan, of kom je niet zelf op het idee dat het wel eens een gevaarlijk goedje zou kunnen zijn? Als ik jou was zou ik allang de lokale huisartsenpost hebben gebeld voor advies, alhoewel een dergelijke kleine hoeveelheid wellicht geen enorm kwaad zou kunnen. IMO geen risico nemen > bellen met mensen die er verstand van hebben!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je weet zeker dat het niet uit een van de batterijen gelekt is?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Ik snap ook niet zo goed hoe Logitech op afstand zou moeten gaan bepalen wat er dan wel in jouw remote is gesprongen. Lijkt me een geval reparatie cq vervanging door de winkelier waar je je Harmony hebt aangeschaft.

Het is trouwens niet zo heel erg vriendelijk om met guys en zo te beginnen, het zijn je vriendjes niet..

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Puntje van je tong op een ijsklontje leggen wil ook nog wel eens het gevoel verminderen.

Het kan zijn dat de Harmony te warm is geworden. Heeft hij misschien bij een verwarming gelegen?
Zelf hebben wij de Harmony 525 en die weigert af en toe ook als hij te dicht bij de kachel heeft gelegen op een tafeltje.

Ook zou ik je remote RMA opsturen naar Logitech zodat hun de oorzaak eens kunnen gaan achterhalen.
Wie weet kan het vaker voorkomen!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
Ik geloof niet dat je serieus bent dat je er aan gelikt hebt.. Ik barste hier net ff in lachen uit.

Volgens mij is je batterij gewoon beginnen lekken ofzo.

• DieterVDW
Ik ben wel zo slim geweest om er eerst aan te ruiken, maar het had geen geur ...
Batterijen zijn volledig intact, was het eerste wat ik gecheckt heb.

Geen warmte. De afstandsbediening ligt altijd op mijn koffietafeltje en ik had 'm toen al tijdje in mijn hand.

Wel ik denk niet dat ik meteen zal overvallen van de minieme dosis zuur die ik evt. heb binnengekregen, ik heb het gevoel dat mijn levenswijze wel nefaster zal zijn. :)

Ik vond het gewoon een nogal merkwaardig gebeuren...
Ik ben vooral erg benieuwd naar hun reactie eigenlijk ...

Ik geef wel toe dat het misschien niet de meest intelligente move was, maar hey, je zit voor TV met een biertje. Je afstandsbediening doet pop, je opent ze. Batterijen intact, afstandsbediening werkt.
Tikje van iets wat ruikt als water (naar niks dus) en eruit ziet als water.
Het geluid was allicht een slecht zittend batterijdekseltje zijn dat in plaats klikte right?
Dan zal het wel condens zijn. Dip, lik, *brand* .
Mijn hersenen zijn aan het uitbollen 's avonds voor TV.

[ Voor 30% gewijzigd door DieterVDW op 16-12-2008 00:57 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:47

mphilipp

Romanes eunt domus

DieterVDW schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:47:
Ik ben wel zo slim geweest om er eerst aan te ruiken, maar het had geen geur ...
Hmmm...erg wetenschappelijk. Curare ruikt en smaakt naar niets, maar van één druppel ga je wel liggen. Nou zal er geen curare uit een ab druppelen, maar giftige/etsende stoffen hoeven niet persé gek te ruiken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DieterVDW
Nou nou we kunnen er weer zo'n heel drama van maken over hoe ik toch meteen beter een ambulance zou bellen en dat ik waarschijnlijk zal sterven, maar ik voel me picobello en maak me niet echt zorgen hoor.
Ik heb niet echt reden om te geloven dat ik de volgende dag niet zal halen, en als mijn tijd dan toch gekomen is dan kan ik tenminste zeggen dat ik geleefd heb :) .

Nee serieus blijkbaar is de gemiddelde tweaker een super-intelligent wezen dat altijd de juiste beslissingen neemt en voor elk akkefietje een team professionals optrommelt om toch maar zeker safe te zitten.
Ik daarentegen ben een behoorlijk modale mens, en hoewel ik nu en dan wel eens een flits inzicht heb, ben ik ook meer dan regelmatig een volslagen idioot die zuur likt en dan ook nog zijn dokter niet uit bed belt tot hij kotsend boven de pot hangt en zeker is dat die dokter zijn geld ook waard zal zijn.

Ik heb mijn kleutertijd overleefd en alles wat ik toen gegeten/gelikt/gekauwd heb, dus dit kan ik nog wel aan denk ik.

Dit terzijde, is dit eigenlijk iets wat veel gebeurd?
Persoonlijk heb ik het nog nooit meegemaakt, ik dacht dat capacitors sneuvelden met veel hitte en rook...
Ik vond dit wel behoorlijk uniek, vandaar dit topic ook trouwens...

offtopic:
En nu ff Top Gear uitkijken ...

[ Voor 12% gewijzigd door DieterVDW op 16-12-2008 01:18 ]

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als je straks geen zoete smaken meer kan proeven dan weet je waar het aan ligt ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.docukit.nl/inhoud/jc106-3.jpg

• DieterVDW
Nee hoor net getest. Die XL zak M&M's smaakte nog behoorlijk zoet ...
Nu wel wat buikpijn... Zou het dan toch ...? :/

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarom heb je de mail in het engels opgesteld? Logitech heeft ook gewoon een nederlandse helpdesk hoor. :)

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Neok_ schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 01:31:
Als je straks geen zoete smaken meer kan proeven dan weet je waar het aan ligt ;)

[afbeelding]
Different tastes can be detected on all parts of the tongue[27], with slightly increased sensitivities in different locations depending on the person, contrary to the popular belief that specific tastes only correspond to specific mapped sites on the tongue.[28] The original "tongue map" was based on a mistranslation by a Harvard psychologist of a discredited German paper[29] that was written in 1901.

bron: Wikipedia: List of common misconceptions

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Er zit toch zuur in elco's? Maar zijn deze in die AB zo groot dat ze zoveel lekken?

Verwijderd

DieterVDW schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 01:15:

Nee serieus blijkbaar is de gemiddelde tweaker een super-intelligent wezen dat altijd de juiste beslissingen neemt en voor elk akkefietje een team professionals optrommelt om toch maar zeker safe te zitten.
Euhm? Om te weten dat je niet zomaar moet proeven van onbekende substanties hoef je niet super-intelligent te zijn. Zoiets leer je als kleuter al, dus de kleuterschool afgemaakt hebben zou moeten volstaan.

En ook al lig je te suffen voor tv, vloeistof uit een elektronisch apparaat zou zelfs met je hersens op stand-by een belletje moeten laten rinkelen.

Ach ja, zo leer je ook, weet je ineens dat je zoiets niet meer moet doen :)

Zit er een accu in, of penlites? Het zal al bij al wel meevallen, waarschijnlijk heb je gewoon een of ander zuur op je tong gedipt (way to go einstein d:)b ) Je hebt je tong afgespoeld met water, en meer kan je ook niet echt doen, het is toch al gebeurd... (in een chemisch labo geldt ook: altijd eerst afspoelen met water...)

Desnoods kan je nog altijd een piercing laten zetten op de gevoelloze spot :p

Ik zou wel eens het gezicht van de logitech medewerker willen zien die dat stukje tekst onder ogen zal krijgen. Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1166/1454018245_5986b5e6c1.jpg
ofwel hysterisch lachen of zo :) (en hopen dat je hier geen internetschandaaltje van maakt ;) )

Verwijderd

Neok_ schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 01:31:

[afbeelding]
Ach dan proeft ie altijd nog zoutzuur :+

• DieterVDW
Maar mijn test was toch wel effectief: ik wist meteen 100% zeker dat het geen water was :) . :+

Dit spul is nu allemaal opgedroogt en vormt nu een witachtige aanslag.
Ik begin toch te twijfelen of het wel de afstandsbediening was:
- Vooral spul in het batterijcompartiment
- Afstandsbediening werkt nog
- Bij 1 batterij wel wat spul aan de rand van het batterij batterijomhulsel, hoewel geen enkel verschil te zien met andere batterijen, omhulsel lijkt ook nog sluitend. Batterijen geven ook nog allemaal netjes 1.5V .

Alhoewel een plof zoals die die ik gevoeld heb toch wel wat zichtbare schade zou achterlaten aan een batterij lijkt me...

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

RvL

Nog garantie op het ding? Je spreekt over een tijdje terug aangeschaft. 'Tijdje' is echter geen SI eenheid, dus daar kan ik niet zoveel aan afleiden ;)

Anders zou ik zeggen, schroef open dat ding. Als het uit de AB komt zou je een kapot onderdeel moeten zien. Anders komt het zeer waarschijnlijk toch uit de batterijen. Hier hoef je dan niet veel aan te zien, lekken kunnen ze toch wel.

Zijn het wel een beetje deugdelijke batterijen of van die Pjingpangpong batterijen zoals ze zo vaak bij afstandsbedieningen worden bijgeleverd?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• DieterVDW
Degelijke Energizers Duracell's...
Heb het ding 2-3 weken ... Nog in garantie dus ...

Edit: Duracell's dus.

[ Voor 21% gewijzigd door DieterVDW op 16-12-2008 20:16 ]

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Had je de batterijen vervangen met de nieuwe batterijen in de verpakking ?

• DieterVDW
Yups ...
Waarom moet dat eigenlijk vroeg ik me wel af? Die batterijen gaven ook nog netjes 1.5V .

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Die batterijen zitten erin om de AB tijdens zijn verblijf in de winkels een demo stand te laten draaien, daarom stoppen ze een extra setje in de blisterverpakking. En je weet niet hoe lang je AB met de batterijen niets heeft liggen doen in een winkel, dus vervangen.

Heb je niet een multi-meter om mogelijk sluiting in het batterijenvak op te sporen ?

Het is niet slim om zo maar aan vloeistoffen te likken, je solliciteert dan wel naar een darwin award. :X

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Aangezien je nog garantie hebt: ga hem niet openschroeven, dan is je garantie weg!

Grootste kans lijkt me toch een lekkende batterij, de chemicaliën in een elco stinken heel erg, ook al is deze nog nieuw.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
DieterVDW schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 02:27:
Nee hoor net getest. Die XL zak M&M's smaakte nog behoorlijk zoet ...
Nu wel wat buikpijn... Zou het dan toch ...? :/
Gast, 1 april is nog ver weg. :P

Ga naar mensen die er verstand van hebben, of maak je er verder niet druk over. Wij weten namelijk alleen dat elektrlyt giftig kan zijn, een doktor weet ook nog wat dat met je doet.

• DieterVDW
Ik leef nog hoor :) . Ik maak me niet echt zorgen.

Wel vreemd dat ik nergens iets kan bespeuren aan de batterijen, je zou toch echt verwachten dat dat zichtbare sporen achterlaat.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 15:16

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als je electrolyt binnen hebt gekregen, heb je hooguit wat kaliloog binnen gekregen. Dit is niet echt spannend qua giftigheid. Maar slim is het niet, maar daar waren we het al over eens.

In de elektronica zijn er maar heel weinig zogenaamde natte componenten, eigenlijk alleen batterijen en elko's. Elko's, zeker in een AB, zijn zo klein dat het geen vloeistoflaagje in het batterij compartiment kant veroorzaken. De kans is dus gewoon groot dat het uit 1 van de batterijen komt. Het opdrogen met wittige aanslag versterkt dat vermoeden wel. Hierop zal je geen garantie kunnen claimen (lees maar in de garantie voorwaarden, daar staat gegarandeerd dat je geen garantie kunt claimen door schade van lekkende batterijen). Goed schoonmaken met een vochtige doek, nieuwe batterijen erin en gewoon weer een tijdje testen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Stukje van je tong opgelost! 8)7 Loog voelt glibberig aan wanneer het in contact komt met je huid, dat is omdat het huidvet erdoor oplost en verzeept.

Batterijen die lekken zijn van slechte kwaliteit. Maar dan nog: batterijen zijn niet om aan te likken. 8)7

_██_
(ಠ_ృ)

• DieterVDW
Mijn tong is al weer OK joepie :) . Mijn zoet-smaakpapillen al uitvoerig getest, en alles lijkt functioneel!

Batterijen niet om aan te likken? Hmm nochtans die 9V batterijen geven zo'n leuke tintelingen op mijn tong... :+

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11 20:00
Kom op zeg. Jullie doen net of hij een liter zuur heeft weggedronken zeg.
Komop man, t was nog nieteens 1 tiende van een druppeltje. Dus als je je daar zorgen over gaat maken :/
Gewoon ff teruggaan naar je winkel voor garantie zou ik zeggen? Simpel as it is :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 18:38

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de reactie van Logitech dat dit geouwehoer over wel of niet zuur proeven met je tong. Heb je al iets gehoord ondertussen :?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• DieterVDW
Ja hoor. Behoorlijk straightforward reactie.
We apologize for the unfortunate incident and for the inconvenience you have experienced. We are just wondering if it was the battery that blew up or if it was the remote the liquid comes from. If you remove the batteries is there still liquid leaking after you wipe off the liquid? The only thing in our remotes that has any kind of liquid is the LCD screen and it probably wouldn't leaked all the way down to the battery compartment, and the chips inside would have been damaged before it reached the battery compartment. If it was battery liquid it is most likely a little toxic, but since it's just a tiny amount it shouldn't be dangerous. Could you just provide as much information as possible and also give us the PID number of the remote it should be in the battery compartment so we can look into it a little bit further.
Pagina: 1