Ik kom er nu zelf echt niet meer uit! Ik heb hier:
- nVidia GeForce 7900GS
- 1 scherm aangesloten op VGA [1680x1050]
- 1 scherm aangesloten op DVI [1280x720]
Ik heb een tijdje Envy gebruikt, omdat dat een handig tooltje was, maar aangezien Ubuntu de dualview nu wat beter ondersteund wil ik ZELF de juiste instellingen invoeren en ZELF xorg.conf in stellen.
Het volgende heb ik gedaan:
1. Een tijdje terug Envy verwijderd met [sudo apt-get remove envy(...)].
2. Toen kreeg ik na een reboot een vaag scherm met allerlei kleuren.
3. De secundaire display afgekoppeld (DVI 1280x720).
4. Toen kreeg ik weer goed beeld.
5. Via 'Systeem->Beheer->Hardware drivers' de binary nvidia drivers geïnstalleerd, versie 177
6. Opnieuw opgestart: ERROR! Ik krijg wel een keuzemenu die mij toelaat opnieuw te configureren, in lage resolutie te starten en nog wat anders (ik weet niet meer precies).
7. Ik heb via de terminal [sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg] uitgevoerd en overal op enter gerost, dan krijg ik weer beeld, maar dus niet met de binary nvidia drivers!
Wat nu? Ik kan niets meer bedenken, behalve dat het misschien aan Envy ligt die iets heeft verkloot.
- nVidia GeForce 7900GS
- 1 scherm aangesloten op VGA [1680x1050]
- 1 scherm aangesloten op DVI [1280x720]
Ik heb een tijdje Envy gebruikt, omdat dat een handig tooltje was, maar aangezien Ubuntu de dualview nu wat beter ondersteund wil ik ZELF de juiste instellingen invoeren en ZELF xorg.conf in stellen.
Het volgende heb ik gedaan:
1. Een tijdje terug Envy verwijderd met [sudo apt-get remove envy(...)].
2. Toen kreeg ik na een reboot een vaag scherm met allerlei kleuren.
3. De secundaire display afgekoppeld (DVI 1280x720).
4. Toen kreeg ik weer goed beeld.
5. Via 'Systeem->Beheer->Hardware drivers' de binary nvidia drivers geïnstalleerd, versie 177
6. Opnieuw opgestart: ERROR! Ik krijg wel een keuzemenu die mij toelaat opnieuw te configureren, in lage resolutie te starten en nog wat anders (ik weet niet meer precies).
7. Ik heb via de terminal [sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg] uitgevoerd en overal op enter gerost, dan krijg ik weer beeld, maar dus niet met de binary nvidia drivers!
Wat nu? Ik kan niets meer bedenken, behalve dat het misschien aan Envy ligt die iets heeft verkloot.