• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:19
Ik las laatst ergens dat er in de bioscoop bijv. wel eens gebruik wordt gemaakt van het volgende idee.
Tussen iedere 2 frames van een film doe je 1 totaal zwarte frame. Dus, beeld frame - zwarte frame - beeld frame - zwarte frame - beeld frame - etc

Nu kan ik dit alleen nergens meer vinden. Ik ben namelijk benieuwd waarom ze dit zouden doen, en waarom het niet met divx oid wordt gebruikt.

Iemand dit weet wat ik bedoel en wat info heeft hierover?

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

ManiacsHouse

Scheisse!

Van Wikipedia: Filmprojector
De film bestaat uit een aantal beeldjes op een strook. Het beeldje dat geprojecteerd wordt, moet tijdens de projectie in het stilstaan in het projectievenster. Daarna wordt de projector even verduisterd en wordt de film door de grijper een eindje opgeschoven. De film beweegt dus schoksgewijs. Het is echter niet mogelijk de filmspoelen schoksgewijs te laten bewegen (daar zijn ze te zwaar voor) en dus maakt de film boven en onder het projectievenster een lus om de verschillende wijze van bewegen op te vangen.

Het draait dus puur om optisch bedrog. Dat men dit niet bij Divx etc doet is vanwege een totaal andere manier van techniek/kijken. Zoals in het verhaal hierboven beschreven gebeurt het om een maximum aantal beelden per seconden te bereiken zodat het beeld niet gaat knipperen. Bij Divx/TV/Beamer is dit niet nodig want die projecteren al voldoende beelden per seconde.

[ Voor 23% gewijzigd door ManiacsHouse op 17-12-2008 00:55 ]