Toon posts:

opgelicht of toch niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond ik zit met een probleem en waarmee ik niet weet hoe ik het moet oplossen dus vraag ik het aan jullie . Ik heb op woensdag 12 november bij een scooter site onderdelen gekocht voor mijn brommer en daarna direct betaalt met ideal . Alleen nu is het zo dat ik tot vandaag de dag nog steeds niks heb ontvangen wat natuurlijk schandalig is onder andere ook omdat ik al 12 mails heb gestuurd en alleen 1 terug heb beantwoord .
Ook heb ik geprobeerd om te bellen alleen is er altijd 1 iemand voor me die heel raar maar blijft praten want ik heb 1 keer 20 minuten zitten wachten op de lijn ( wat mij 16 euro heeft gekost tot nu in totaal )

Ik had op woensdag 25 november een mail gestuurd met een kleine waarschuwing erin en gek genoeg antwoorden daarop wel direct :S dit was hun antwoord :

Hallo,

Bedankt voor uw e-mail.

Als het goed is heeft u een e-mail ontvagen van de status van uw bestelling. Indien u deze niet heeft ontvangen kunt u dit alsnog zien wanneer u op onze site inlogt.

Momenteel is de status van uw bestelling ‘Verzamelen goederen’ op onze website staat dit letterlijk zo uitgelegd :

“Verzamelen goederen : Één of meerdere onderdelen van uw bestelling zijn nog onderweg naar ons toe en worden dus op korte termijn verwacht.”

U had wel kunnen weten waarom uw bestelling tot op heden nog niet geleverd is, dit is op de site terug te vinden.

Momenteel is alleen de uitlaat niet voorradig, deze wordt volgende week verwacht zodat we dan uw bestelling compleet kunnen versturen.

We proberen de delen zo snel mogelijk te leveren, en bedanken u bij deze voor uw geduld!

Nou bijna 3 weken later na dit mail en nog steeds niks :S
Wat kan ik eraan doen of kan ik iets claimen :S ?
want ik weet het echt niet meer of ben ik gewoon opgelicht
tevens is de naam van de site : http://www.scooterdiscounter.nl/

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:39
Je bent duidelijk niet de enige, als je op Google kijkt zijn er meerdere gevallen, voorbeeld: http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?p=3108530

Als je de andere zo eens door leest merk je wel dat je je spullen wel zal krijgen (ook al duurt het lang) maar qua service/support trekt het op niets.

Als je het beu bent (wat ik ten zeerste zou begrijpen) zou ik verdere stappen ondernemen.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Tja hun slogan in letterlijk: "Niet de snelste, wel de goedkoopste".

Desalniettemin duurt het wel erg lang en is het jammer dat ze zo slecht zijn in het beantwoorden van mailtjes. Wat staat er in hun voorwaarden over de uiterlijke levertijd? Vanaf wanneer krijg je je geld terug. Volgens mij is er ook wettelijk het één en ander geregeld. Je moet ze in ieder geval via een aangetekende brief in gebreke stellen en ze een redelijke termijn (1 á 2 weken) geven om ze het alsnog te laten leveren en anders geld terug.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
Hey Alpac,

Ik heb even snel de site bekeken, maar nergens kom ik een KvK nummer tegen. Natuurlijk wil ik niemand in discrediet brengen, maar ik heb weinig vertrouwen in een club met discounter in de naam, waarvan ik niet eens weet of ze wel geregistreerd zijn.

Wat je kan doen is aangifte, of bij het politiebureau advies inwinnen over wat je met de zaak aan moet.
Succes en houd ons op de hoogte.

Leveringstermijn is allang verstreken. En wat betreft aangetekende brieven betreft, waar zou je die naar toe moeten sturen?

[ Voor 13% gewijzigd door Bakkertjuhh op 15-12-2008 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
En aan wat moet ik denken aan verdere stappen ondernemen ?

Heb gezocht naar hun kvk nummer kon hem gelukkig wel vinden
http://www.kvk.nl/handels.../TST-BIN/ZS/ZSWWW01@&zk=1

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 23:44 ]

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:39
Zoals Bakkertjuhh aangeeft kan je best bij het politiebureau advies inwinnen of bij iemand die meer verstand heeft van zo'n zaken. Maar wat ik zou doen als het echt de spuigaten uitloopt is ze een aangetekend schrijven versturen met een redelijke termijn waarin je stelt dat ze ofwel binnen die termijn leveren of anders je geld terug geven. Maar ik zou ze nog even geven, aangezien de meeste mensen hun spullen wel kregen al was het na een hele lange tijd.

Verwijderd

Topicstarter
@: Backpacker

Dat vroeg ik me dus ook af hoelang het maximale termijn is wettelijk

Dit staat bij hun levering termijnen :
Scooterdiscounter.nl streeft erna de door u bestelde goederen zo spoedig mogelijk te leveren. Vanwege onze beperkte voorraad zijn wij afhankelijk van leveranciers. Gemiddeld genomen zijn wij in staat binnen 7 a 8 werkdagen in Nederland, Belgie en Duitsland de goederen te leveren. Mochten wij niet in staat zijn om binnen 10 werkdagen de door uw bestelde goederen te leveren dan zullen wij contact met u opnemen.

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
De wettelijke termijn maakt niet uit. Jij bent akkoord gegaan met de voorwaarden die zij stellen.

Zij hebben, zoals ik het lees geen contact met jou opgenomen. Dit betekent dat zij sowieso fout zitten. Wat je kan doen is contact opnemen met bijvoorbeels "Kassa" of andere consumentenbond. Die zullen je het advies geven stappen te ondernemen. Zij zullen de logische vervolgstappen aangeven.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bakkertjuhh schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:48:
De wettelijke termijn maakt niet uit. Jij bent akkoord gegaan met de voorwaarden die zij stellen.
Algemene voorwaarden zijn niet altijd wettelijk bindend. Hoe het met de levertermijn zit weet ik niet maar in het geval van bijvoorbeeld garantie is iedereen verplicht om minimaal de wettelijke garantieregeling te volgen. De algemene voorwaarden mogen deze dan alleen toelichten of de klant meer rechten geven dan wettelijk bepaald maar nooit minder.

Fabrieksgarantie is natuurlijk anders. Deze is sowieso slechts aanvullend op de wettelijke garantie die je bij de verkoper hebt en kan restrictiever zijn.

Dit gewoon maar even om aan te geven dat algemene voorwaarden niet altijd geldig zijn.

Verwijderd

Volgens mij kun je gewoon op elk moment je geld ontvangen, tenminste via de thuiswinkel voorwaarde is dit wel zo, en volgens mij is dat ook waar niet aaneengesloten winkels officieel zouden moeten doen.
Thuiswaarborg is meer zoiets van ja ik houd mij aan de wet d8 ik

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:04

Kettrick

Rantmeister!

Je hebt de afgelopen drie weken geen contact meer gehad, en denkt nu aan stappen ?
Ik zou gewoon eerst eens mailen hoe het er voor staat, mocht het allemaal niets worden annuleer je de order gewoon en krijg je je geld terug.

Waarom iedereen nu al over politie en kassa begint is mij een groot raadsel :?

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-01 20:30
het beste is inderdaad even nu de stand van zaken vragen. blijkt dus dat het allemaal erg onduidelijk is: ja weet niet wanneer onderdeel komt. dan kan je altijd nog kiezen van ik wacht nog wel even. of anders kan je dan altijd nog annuleren. en mochten ze niet betalen dan kan je altijd nog verdere stappen ondernemen. niet gelijk politie of kassa wat dan ook.

How are you doing?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RoeLz schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:57:
Je hebt de afgelopen drie weken geen contact meer gehad, en denkt nu aan stappen ?
Ik zou gewoon eerst eens mailen hoe het er voor staat, mocht het allemaal niets worden annuleer je de order gewoon en krijg je je geld terug.

Waarom iedereen nu al over politie en kassa begint is mij een groot raadsel :?
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:26:
omdat ik al 12 mails heb gestuurd en alleen 1 terug heb beantwoord .
Ook heb ik geprobeerd om te bellen alleen is er altijd 1 iemand voor me die heel raar maar blijft praten want ik heb 1 keer 20 minuten zitten wachten op de lijn ( wat mij 16 euro heeft gekost tot nu in totaal )
Wat denk jij?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht er ook niet echt aan om naar de politie te gaan , maar ik vind het bloed irritant dat zij mails niet beantwoorden . Want ik wou eigenlijk het liefst mijn onderdelen voor de kerst vakantie maar volgens mij zit dat er niet in . Ik ben nu bezig om nog een email te schrijven en te vragen hoe het is met de stand van zaken .

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

check de whois info

Whois Record

Domain name:
scooterdiscounter.nl

Status: active

Registrant:
WAL005319-ONEAS
Wal
Oude Riet 3
9746PK GRONINGEN
Netherlands

Administrative contact:
WAL005300-ONEAS
Sv Wal
+31 (0)624633272

Registrar:
One.com A/S
Kalvebod Brygge 45
1560 Kobenhavn V.
Denmark
Denmark

Technical contact(s):
FUN001122-ONEAS
Hostmaster Funktionen
+45 (0)46907100

Domain nameservers:
ns1.b-one.nu
ns2.b-one.nu
ns3.b-one.nu

Date registered: 31-01-2006
Record last updated: 10-01-2007

kan je wel wat informatie uit halen :)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Hmm.. Ik vind dat 06nummer niet echt betrouwbaarheid uitstralen..

Wat ik zou doen; dat 06 nummer bellen en eens even vragen hoe het zit.. Dan zit je ook niet met wachttijden van een half uur (ook echt te gek voor woorden).. Het scheelt dat meer mensen dit probleem ervaring en dat ook zij hun spullen uiteindelijk wel krijgen.. Niettemin had Scooterdiscount gewoon contact op moeten nemen dat het nog wel eventjes ging duren, omdat bepaalde onderdelen nog onderweg zijn of iets dergelijks..

Ik vind de politie/kassa nog wel een stapje te ver gaan.. De service is bagger, maar volgens mij hebben ze nog niet iets gedaan dat echt strafbaar is of waar de politie iets mee kan.. In mijn ervaring is de politie namelijk ook een verzameling van niet vooruit te branden onwilligen die alleen in actie komen als ze er echt niet onderuit kunnen.. Maar dat terzijde..

Even belletje doen naar dat 06 nummer, nog maar een keer een mailtje.. En die mag best wat agressiever zijn dan; "Geachte heer, mevrouw, graag zou ik van u vernemen wat de status is betreffende order blabla.." Maak ze rustig duidelijk dat je vindt dat dit zo echt niet kan, dat ze zich niet houden aan hun eigen voorwaarden (contact opnemen) en dat jij de spullen OF voor de kerstvakantie wilt hebben (in ieder geval dat het spul dan is opgestuurd) OF dat je het geld terug wilt..

Verwijderd

Topicstarter
Had dus gisteren een email gestuurd en kreeg vandaag wel snel antwoord :

Bedankt voor uw e-mail.

Helaas duurt het allemaal wat langer dan verwacht. De uitlaat komt deze week binnen, zodra die binnen is wordt uw bestelling verstuurd.

Verwijderd

Afwachten dan maar weer..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Waarschijnlijk iemand dus die naast zijn reguliere baan wat scooterspullen wil verkopen en een beetje teveel animo vond.

Afbeeldingslocatie: http://www.scooterdiscounter.nl/images/malossi_onderdelen.jpg
90% wordt toch nog binnen 10 dagen gevelerd.. ;)

Verwijderd

Valt de TS schijnbaar toch onder die ene procent :P

Verwijderd

Topicstarter
Halleluja hey , na 7 weken hebben ze het verzonden echt top service ><
Deze topic kan op slot

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 16:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Peluso schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:17:

kan je wel wat informatie uit halen :)
Maar het is niet informatie die bedoeld is om zomaar over te nemen en op internet te plaatsen, de gegevens die daar zijn kunnen van een administratief contactpersoon of technisch verantwoordelijke zijn die daar maar tijdelijk in dienst zijn van het bedrijf. Door grapjassen die hun gegevens zomaar op internet gaan verspreiden kunnen ze nog jaren worden lastig worden gevallen door allerlei lui die iets van het bedrijf willen terwijl ze daar misschien al jaren niet meer actief zijn, of sowieso al weinig te maken hadden met de bedrijfsvoering zelf.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-01 20:30
418O2 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:56:
Waarschijnlijk iemand dus die naast zijn reguliere baan wat scooterspullen wil verkopen en een beetje teveel animo vond.

[afbeelding]
90% wordt toch nog binnen 10 dagen gevelerd.. ;)
haha ze zullen niet de waarheid neerzetten: 10 % op tijd geleverd:P

verder ben ik blij voor je dat tot goed einde is gelopen. heb je nog iets gevraagd ter compensatie of had je zoiets het zal wel?

How are you doing?

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
Johnny schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:08:
[...]

Maar het is niet informatie die bedoeld is om zomaar over te nemen en op internet te plaatsen, de gegevens die daar zijn kunnen van een administratief contactpersoon of technisch verantwoordelijke zijn die daar maar tijdelijk in dienst zijn van het bedrijf. Door grapjassen die hun gegevens zomaar op internet gaan verspreiden kunnen ze nog jaren worden lastig worden gevallen door allerlei lui die iets van het bedrijf willen terwijl ze daar misschien al jaren niet meer actief zijn, of sowieso al weinig te maken hadden met de bedrijfsvoering zelf.
Die gegevens staan in de WHOIS, en zijn dus gewoon toegankelijk via internet! Beetje dom om je 06 te gebruiken als telefoon nr bij een domein registratie.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Pagina: 1