Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-11 20:48
Nouja hierbij dan.

Wij hebben altijd telefonie van KPN gehad. Dit werkte allemaal perfect. Er kwam toen een aanbieding voor InternetPlusBellen aangezien dit toch het een en ander scheelde in de rekening. Tot toen was alles nog perfect.

Toen we daarna een verbinding hadden met internet plus bellen begon het gezeik. Het begon met 1 keer in de week een telefoontje van een onbekend/private nummer. Als je dat opneemt, is het stil aan de andere kant van de lijn. Dit kun je gewoon oneindig volhouden. De verbinding word niet opgehangen.

Van kwaad tot erger. Dit bleef aanhouden, langzaam werd het van 1 naar 3 keer in de week en van 3 naar 5 keer in de week. -Soms wel 3 of 4 keer op een dag- Hij ging dan een aantal keren over (Meestal niet meer dan 4-5) Dat was ik zat en heb ik ons nummer aangemeld bij infofilter.nl. Dit mocht allemaal niet baten. Ook heb ik diverse malen contact opgenomen met KPN, maar die bleven zeggen dat ik mezelf toch nog maar eens een keer moest aanmelden bij infofilter. Toen maar besloten om eens wat anders te proberen (de periode tussen de aanmelding bij infofilter en de overstap naar orange was meer dan 4-5 maanden) en daar kwam Orange uit. Dit liep allemaal perfect! Geen rare telelefoontjes meer, toch was dit een VOIP abbo.

Tot deze week... vrijdag werden we gebeld door een onbekend nummer. piep (0,1sec) 1sec stilte piep (0,1sec) 1sec stilte, en zo herhaaldelijk, tot je zelf ophangt. ongeveer 15 minuten geleden hetzelfde verhaal.

Nu heb ik besloten om toch eens uit te zoeken wie hoe en wat. Hopenlijk kunnen jullie mij verder helpen. De geluiden komen totaal niet overeen met het welbekende faxgeluid.

Nutteloze posts zoals "Alians ET alians ze valle aan >:) " daar heb ik weinig aan. Alleen serieuze reacties graag...

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Kunnen ze bij Orange niet het "private"nummer natrekken? Dat kan als het goed is wel bij KPN, als je aangeeft dat het om ongewenste telefoontjes gaat (en 10 tijdstippen/data kunt vermelden).

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
Heb ongeveer hetzelfde verhaal al eerder gehoord. Toen bleek dat een PIN automaat van een winkel een verkeerd telefoonnummer belde. Hier zou hetzelfde aan de hand kunnen zijn.

In je modem logboek kun je opzoeken wanneer je precies bent gebeld. Met die tijden kan Orange vast wel wat.

• Convirion
Hmm ik zal het eens nakijken. Alvast bedankt!, ik laat het jullie wel even weten wanneer er schot in de zaak is.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:57
Waarschijnlijk een alarm systeem die zijn melding probeert door te geven alleen is het verkeerde nummer ingevoerd (denk ik)
Woon je toevallig in het 020 of 040 gebied ?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:52
Het klink niet als een callcentre, dus dat is gunstig voor je. Een callcentre belt vaak en als er dan geen agents beschikbaar zijn hangt de computer weer op als je opneemt. Zo had ik eens 29 gemiste oproepen na een week.

• Convirion
Nee ik woon in een 0162 gebied...

Hmmm. naja ik ga eerst maar eens proberen te informeren bij orange/online, als ik thuis ben.

In elk geval alvast bedankt allemaal.
Pagina: 1