• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:45

Shiro

Serenity

Topicstarter
Onlangs heb ik mijn OCZ Platinum R2 2GB(2x1GB) DDR2 PC2-6400, 800 geheugen vervangen voor GeiL 4 GB(2x) DDR2-1066 Kit Retail, GX24GB8500C5UDC

Maar ik merk dat mijn systeem tijdens het spelen van Grid soms crashed. Ook had ik dat met DMC4. Maar dat was opgelost na het verhogen van de voltage van auto naar 2.20 (wat op geheugen staat).

Maar Grid blijft nog steeds random crashen, en dan met een bericht van APPCRASH. De zelfde error bericht zie ik als ik bij IntelBurnTest>Error detection: Y stress max, en 1 x de test doe. IntelBurnTest crash gelijk met een APPCRASH bericht. Na wat googlen kwam ik er wachter dat het normaal is dat dat gebeurd bij een 32bit systeem omdat IntelBurnTest 4gb probeert te adresseren, terwijl dat niet mogelijk is met een 32bit systeem.

Fout code bij Grid:
code:
1
Faulting application GRID.exe, version 1.0.0.0, time stamp 0x482b5094, faulting module GRID.exe, version 1.0.0.0, time stamp 0x482b5094, exception code 0xc0000005, fault offset 0x00771ab0, process id 0x9b8, application start time 0x01c95e34be454ec4.

Fout code IntelBurnTest
code:
1
Faulting application IntelBurnTest.exe, version 1.6.0.0, time stamp 0x48b859ec, faulting module IntelBurnTest.exe, version 1.6.0.0, time stamp 0x48b859ec, exception code 0xc0000005, fault offset 0x00007214, process id 0xfe8, application start time 0x01c95efcf286c6de.

Dingen die ik al gedaan heb:

Orthos:
9 en half uur gedraaid. Geen problemen

Memtest+
3 uur gedraaid, 1 volle pass. Geen errors.

Zijn die random crashes normaal voor Vista 32bit i.c.m. 4Gb of ben ik de enige met deze problemen? Ik had ze daarvoor niet met Grid toen ik 2x1Gb gebruikte. Is er iets dat ik over het hoofd zie of is dit een bekend probleem bij Vista en 32Bit?

Overigens heb ik al de HD48XX topic gelezen. Ik denk niet dat dat het zelfde probleem is. Ik heb nog geen BSOD gezien.

PC specificaties:
• Processor: E8400 i.c.m. Scythe Infinity Mugen
• Moederbord: Asus P5Q Deluxe
• Geheugen: Kingston OCZ Platinum R2 2GB(2x1GB) DDR2 PC2-6400, 800/ GeiL 4 GB DDR2-1066 Kit Retail, GX24GB8500C5UDC
• Videokaart: Gainward Radeon HD4850 GS,512MB, GDDR3, PCI Express x16
• DVD: Lite-On LH-20A1S (Sata)
• Harddisk: Seagate Barracuda 7200.11 ,7200RPM, 32MB, 500GB
• Voeding: Crossair VX450Watt
• Kast: CM690 i.c.m. 2 intakes voor 2 outtakes achter.

Juniper RWD

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 18:59

KoffieNT

banaan

Heb je je swapfile uitgezet? Als je dat hebt gedaan en daarna je geheugen veranderd door er een stick bij te zetten, uit te halen, of in dit geval totaal vervangen kan dat wel eens dit soort problemen opleveren.

Ik heb dat toen een keer gedaan en toen wilde Windows (XP64) niet eens meer opstarten :S, dus maybe dat een reinstall van de game of eventueel Windows wel wil helpen.

Maar misschien dat iemand een simpelere oplossing weet.

:D

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:45

Shiro

Serenity

Topicstarter
Swapfile wordt autmatisch door windows gedaan. Ik heb het wel verplaats naar Partitie D ipv C. Maar de groote wordt automatisch geregeld.

Windows is anderhalf week geleden er op gezet. Dus het is nog vrij schoon. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik onnodige processen op Disable heb gezet. Maar dat had geen invloed op performance van 2x1Gb, dus ik zie niet zo gauw een relatie met 4Gb en crashes.

Ook heb ik 10 uurtjes memtest+ gedaan. 20passes. 0 Fouten. Alhoewel Memtest bij mijn eerste set geheugen van Kingstone ook geen fouten toonde, maar toch niet goed werkte wegens incompatibiliteiten.

Juniper RWD

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 18:59

KoffieNT

banaan

Aah, je zegt dat je sowieso een swapfile gebruikt, dus mijn vliegertje gaat niet op.

Maar ik bedoel ook niet dat je 4GB kapot is ofzo. Als je er bijvoorbeeld voor kiest om geen swapfile te hebben, dus dat je hdds niet gebruikt worden daarvoor, dan zou het veranderen van je geheugensetup (module eraf, ebij, totaal andere modules) wel eens voor een probleem kunnen zorgen, dat was in mijn geval dus zo.

Misschien dat het zo werkt: In geval van geen swapfile, zet je Windows bepaalde dingen op 'vaste' plaatsen in het geheugen, als je dan iets veranderd aan je geheugen kloppen die plaatsen niet meer en kan het fouten geven. Dat je geheugen dan Memtest etc. doorstaat zegt niet zoveel. (nogmaals, weet niet of het zo werkt dus, want als je pc uit staat is je gewone memory ook leeg, dus dan kunnen 'vaste plaatsen' ook niet.)

:D