ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020
Verwijderd
Dit kun je toch gemakkelijk zelf uitzoeken?
Heeft het moederbord ondersteuning voor de CPU? Zie site van fabrikant.
Heeft het moederbord een vrije PCI-e x16 slot? Liefst 2.0 voor extra bandbreedte maar dit is niet nodig.
Heeft het moederbord een vrije PCI-e x16 slot? Liefst 2.0 voor extra bandbreedte maar dit is niet nodig.
De 780G heeft relatief goede onboard graphics, daarom is deze ook erg populair voor htpc'tjes, maar de meeste games zullen er inderdaad niet echt geweldig op draaien. Als jij een aparte videokaart gaat gebruiken is dat natuurlijk verder niet van toepassing, en zal de invloed van zo'n mainboard op spellen nihil zijn.Helhond schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:34:
Is het moederbord in staat om een AMD processor X3 of X4, en een Club3D Radeon HD4850-OC bij te houden??
Ik heb gelezen dat de AMD 780G chipset goed is, maar weet echter niet hoe betrouwbaar dit was.
Had gelezen dat het moederbord niet geweldig presteert in combinatie met zwaardere games, ik wil natuurlijk het beste uit de HD4850-OC halen.
Tuurlijk heb ik dit allemaal al uitgezocht,Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:39:
Dit kun je toch gemakkelijk zelf uitzoeken?
En ja het moederbord ondersteunt de processors en heeft een vrije PCI-e x16 2.0 slot.
Maar dat is niet mijn vraag,
Stel dat ik er een hele slome processor op zet, deze wordt wel ondersteun, maar dan vertraagd die processor alles.
Maar nu is de vraag omgedraaid, vertraagd het moederbord de processor/videokaart, of kan deze goed overweg met deze redelijk snelle processor en videokaart?
Zo simpel als dat,
Ik ben geen expert met dit alles,
Maar volgens mij staan zulke gegevens niet op de site van de fabrikant.
Dankje Nielson,Nielson schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:47:
[...]
en zal de invloed van zo'n mainboard op spellen nihil zijn.
Ik had gelezen dat een slomme processor de boel wel kon op houden, dacht dat het dus ook mogelijk was dat een sloom moederbord de boel op kan houden,
Maar uit jouw worden te halen is dit niet het geval...
[ Voor 18% gewijzigd door Helhond op 15-12-2008 22:49 ]
ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020
Dat kun je prima achterhalen door benchmarks met vergelijkbare CPU en VGA en een 780G chipset versus een willekeurige andere chipset te bekijken. Die zijn er zat (kijk maar in een willekeurige 780G review).Maar nu is de vraag omgedraaid, vertraagd het moederbord de processor/videokaart, of kan deze goed overweg met deze redelijk snelle processor en videokaart?
Eerlijk gezegd ademt er niet genoeg eigen inzet uit deze topicstart - niet alleen omdat je niet de moete genomen hebt benchmarks op te zoeken, maar ook omdat je een vraag over moederborden (die gek genoeg in in Processors, Moederborden en Geheugen) in Overige Hardware dumpt.
Begin dus eens zelf te doen wat je zelf kunt doen. Mocht je meerdere reviews + benchmarks gelezen hebben en er dan nog niet uit kunnen komen, dan mag je daar zeker een topic voor openen. Maar neem dan de tijd om links te zetten naar de reviews die je gelezen hebt, en kort samen te vatten wat er daar in de benchmarks naar voren komt. En open het in het juiste subforum
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()