Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
Okay...
-Ik zou de partitie iets van 1,5/2 GB groot maken
-Er wordt bij de install een bootmanager aangeboden geloof ik
-Zou ik zo niet kunnen zeggen
(oowja.. je maakt een nieuwe partitie aan, maar die gaat geen D: heten, sterker nog, onder windows zie je em niet eens)
-Ik zou de partitie iets van 1,5/2 GB groot maken
-Er wordt bij de install een bootmanager aangeboden geloof ik
-Zou ik zo niet kunnen zeggen
(oowja.. je maakt een nieuwe partitie aan, maar die gaat geen D: heten, sterker nog, onder windows zie je em niet eens)
Zorg dat je iets van 1,5 a 2 gig ofzo vrij hebt, mandrake install maakt de partities dan wel aan, je moet namelijk ook nog een swap partitie hebben. Ik geloof zelfs dat Mandrake ook je bestaande partities kan resizen maar dat weet ik niet zeker, de instal regelt ook je bootmanager wel, zal waarschijnlijk lilo of loadlin zijn
lilo??
ik meende ergen te lezen dat mandrake 7.2 "GRUB" gebruikte??
ik meende ergen te lezen dat mandrake 7.2 "GRUB" gebruikte??
Verwijderd
Hangt ervan af, maar met 1,5 heb je zeker voldoende. Je kan eventueel later nog uitbreiden.Op zaterdag 24 februari 2001 14:42 schreef 3CLipZ het volgende:
k..
ik heb hier mandrake 7.2 cd1&2 liggen en PowerQuest Partition Magic....
ik wil een nieuwe partitie aanmaken ( D: ) en daar dus mandrake op installeren....
nu vraag ik:
-Hoe groot moet die partitie ongeveer zijn?
Het configureert zichzelf bij de installatie. Het is trouwens GRUB.-hoe moet ik het bootmenu configgen?
Je kan achteraf (na de installatie) de instellingen aanpassen als je bij je hardware instellingen op 'advanced' klikt.
Ja, maar in veel gevallen kan je door opnieuw te installeren veel fouten ongedaan maken.-zijn er evt. problemen die ik kan tegenkomen?
Ik raad je wel aan om de advanced install te kiezen en dan workstation ipv de standaard install, ik kreeg hem dan beter geconfigureerd.
Als fout kreeg ik windows niet meer opgestart.
Daarna heb ik ontdekt dat het alleen opstart als ik in the GRUB floppy (en dus niet windows) kies, en van een diskette start hij niet op vanuit GRUB (maar dat is eigenlijk ook niet nodig als je je diskette erin steekt voordat het programma draait is er zoiezo geen probleem)(maar dat probleem komt waarschijnlijk doordat ik ook EZ-disk gebruik).
Erm....Op zaterdag 24 februari 2001 17:40 schreef zweinstein het volgende:
Als fout kreeg ik windows niet meer opgestart.
Daarna heb ik ontdekt dat het alleen opstart als ik in the GRUB floppy (en dus niet windows) kies, en van een diskette start hij niet op vanuit GRUB (maar dat is eigenlijk ook niet nodig als je je diskette erin steekt voordat het programma draait is er zoiezo geen probleem)(maar dat probleem komt waarschijnlijk doordat ik ook EZ-disk gebruik).
ik snap et niet meer helemaal...
-hij boot niet meer van Windows bootdisk maar wel die van GRUB ??
-en hoe maak ik een GRUB bootdisk?
-en als linux install foutloopt hoe kom ik dan in windows?
thx voor de info btw
3 gb...
swap partitie 2 X zo groot als je geheugen
swap partitie 2 X zo groot als je geheugen
iemand nog antwoorden hier??Op zaterdag 24 februari 2001 21:44 schreef 3CLipZ het volgende:
[..]
Erm....
ik snap et niet meer helemaal...
-hij boot niet meer van Windows bootdisk maar wel die van GRUB ??
-en hoe maak ik een GRUB bootdisk?
-en als linux install foutloopt hoe kom ik dan in windows?
thx voor de info btw
Verwijderd
Je moet GRUB (ik prefereer LiLo) WEL op de dezelfde partitie installeren als Windows he....Tenminste in elk geval als Linux niet je eerste partitie is....
En als linux vastloopt, hoop ik voor je dat je nog een windows bootdisk hebt
En als linux vastloopt, hoop ik voor je dat je nog een windows bootdisk hebt
Verwijderd
Mandrake 7.2 heeft als je 'm volledig installeerd 2.5 gig nodig, daar komt nog swappartitie bij.
Makkelijkste is een lege partitie te maken van 3.5 gig (minder kan natuurlijk). Daarna de CD booten en tijdens installatie die lege partitie indelen
zie ook de links hieronder (userguide)
Makkelijkste is een lege partitie te maken van 3.5 gig (minder kan natuurlijk). Daarna de CD booten en tijdens installatie die lege partitie indelen
zie ook de links hieronder (userguide)
k
thx iedereen...
thx iedereen...
maak voor de zekerheid even een windows opstartflop (win98? dan kan je met 'fdisk /mbr' grub weghalen)
tjah...
ik heb nu examenweek
daarna is et vakantie en gaat ik et allemaal installere ..
nu ff over lezen etc. en weten wat ik tegen kan komen
ik heb nu examenweek
daarna is et vakantie en gaat ik et allemaal installere ..
nu ff over lezen etc. en weten wat ik tegen kan komen
Pagina: 1