Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telfort opzeggen - Algemene voorwaarden

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
Ik zit met het volgende probleem:

1) Ik heb een Tiscali abbo afgesloten in september 2005, dat heeft prima gewerkt is zelfs geupgrade naar een duurder abbo in september 2006.
2) Telfort heeft Tiscali overgenomen per januari 2008.

Nu het probleem... sinds afgelopen week doet mijn modem het niet meer, of in ieder geval slecht. Om de helpdesk van telfort te quoten; "Uw modem is waarschijnlijk stuk, ik kan zien dat de verbinding instabiel is de afgelopen dagen". Na vragen voor een nieuw modem: "Dat moet de administratie regelen ik verbind u door".
Vervolgens krijg ik doodleuk te horen dat omdat ik een abbonnement heb uit 2006, ik geen nieuw modem krijg tenzij ik 99 euro betaal + 15 euro administratie kosten....
Dit vond ik geen service en heb me vandaag aangemeld bij UPC voor internet en wil dus telfort opzeggen.
Nu wil telfort me alleen tot september laten betalen 0.o, omdat het een contract is wat stilzwijgend wordt verlengd.

Mijn vraag hoe kan ik hen in gebreke stellen en dit dus danig aantonen dat ik gewoon van mijn abbonnement af kan? Ik kan niet op een stabiele manier gebruik maken van de internet verbinding....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:30
Ik heb eenzelfde situatie gehad:
Was Speedlinq klant, een paar jaar lang. Dat is overgenomen halverwege dit jaar door Telfort.
Ik heb door 1 simpel telefoontje mijn internetabonnement op kunnen zeggen. Met slechts 1 maand opzegtermijn.

Mijn advies, koop bij de 1e de beste computerzaak een modem. Die zijn niet zo duur als 114E, http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
En dus je UPC aanvraag annuleren.

• Lord_T
Punt is dat ik dan moet investeren in een nieuw modem wat niet zeker de oorzaak dan wel de oplossing van een instabiele verbinding is...

Lijkt me erg krom...

Edit: gevonden op hun website:http://www.telfort.nl/voorwaarden/internet/
15.1 Tot 1 juli 2009: Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

Met ingang van 1 juli 2009: De Overeenkomst wordt aangegaan voor de daarin aangeduide bepaalde tijd, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze bepaalde tijd wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze bepaalde tijd, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand heeft opgezegd. Na omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
15.2 De Overeenkomst komt tot stand als bepaald in artikel 3.2. De looptijd van de Overeenkomst gaat in op de datum waarop de Dienst (technisch) is opgeleverd.
15.3 Tot 1 juli 2009: De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.

Met ingang van 1 juli 2009: De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.
15.4 Telfort stelt de Klant Schriftelijk op de hoogte van de ontvangst van de opzegging en de datum waarop de dienstverlening wordt beëindigd.
op basis hiervan zou ik zeggen dat ik door artikel 15.1 onbepaalde tijd contract heb met in combinatie met artikel 15.3 een opzegtermijn van 1 maand... ga het proberen denk ik met een brief... FUCK de service van telfort.

[ Voor 87% gewijzigd door Lord_T op 15-12-2008 22:02 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:59
de vraag is alleen of je onder de voorwaarden van telfort valt, of nog onder oude tiscali voorwaarden.
Wellicht hebben deze wel een stilzwijgende verlenging van een jaar.

Tijd van werken, tijd van rusten

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:21
Om eerlijk te zijn vind ik het niet gek dat je moet betalen voor een nieuw modem als deze kapot gaat. Je modem is toch van 2005 en dus ruim 3 jaar oud?? Niets heeft het eeuwige leven.

Het zou anders zijn als je het modem in bruikleen had, dan hoor je zo een nieuwe te krijgen.
Wel zouden ze misschien korting kunnen geven.

[ Voor 5% gewijzigd door MarZ_E op 15-12-2008 22:19 ]

• bas-r
  • Laatst online: 14:30
Lord_T schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:24:
Punt is dat ik dan moet investeren in een nieuw modem wat niet zeker de oorzaak dan wel de oplossing van een instabiele verbinding is...

Lijkt me erg krom...

Edit: gevonden op hun website:http://www.telfort.nl/voorwaarden/internet/

[...]

op basis hiervan zou ik zeggen dat ik door artikel 15.1 onbepaalde tijd contract heb met in combinatie met artikel 15.3 een opzegtermijn van 1 maand... ga het proberen denk ik met een brief... FUCK de service van telfort.
Ja, zo heb ik mijn abonnement ook opgezegd. Ik had nog steeds een speciaal speedlinq contract bij ze, en omdat ik er niet om had gevraagd naar Telfortover te stappen kon ik er elk moment onderuit. Deden ze ook niet moeilijk over. Probeer het nog eens via de telefoon, misschien krijg je dan wel een aardig persoon aan de lijn...

• Lord_T
http://www.tiscali.nl/telfort/veel-gestelde-vragen.asp

Daaruit blijkt dat de nieuwe voorwaarden van telfort gaan gelden...
punt is alleen dat ik NERGENS op papier heb staan dat het onbepaalde tijd is... overal in de papieren van welkom bij tiscali blablabla. Wel heb ik dit abonnement al dusdanig lang dat het ongetwijfeld omgezet zou zijn in een contract voor onbepaalde tijd...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

MarZ_E schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:19:
Het zou anders zijn als je het modem in bruikleen had, dan hoor je zo een nieuwe te krijgen.
Het modem is toch in bruikleen? Bij telfort krijg je in ieder geval als je nu een abonnement neemt het modem alleen in bruikleen.

Verder is €114 voor een modem natuurlijk vrij fors als je voor de helft zelf een modem met wifi kunt kopen bij webwinkels. Helemaal als je al een aantal jaar klant bent en dat ook zult blijven.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Lord_T
MarZ_E schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:19:
Om eerlijk te zijn vind ik het niet gek dat je moet betalen voor een nieuw modem als deze kapot gaat. Je modem is toch van 2005 en dus ruim 3 jaar oud?? Niets heeft het eeuwige leven.

En uhm modem is voor zover ik weet in bruikleen,, maar ook dat zou ik terug moeten zoeken. Punt is wel dat ze niet aannemelijk kunnen aantonen dat het de juiste oplossing zou zijn voor mijn instabiele verbinding,..

die modem staat namelijk al 3 jaar op dezelfde plek met dezelfde kabels etc.. dus waarom als ik niet eens in die ruimte ben geweest zou die er afgelopen woensdag ineens kapot zijn en voor een onstabiele verbinding zorgen

• AtRi
  • Laatst online: 16:12
Lord_T schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:24:
[...]
.............. dus waarom als ik niet eens in die ruimte ben geweest zou die er afgelopen woensdag ineens kapot zijn en voor een onstabiele verbinding zorgen
Waarom niet, kan je ook zeggen. Dingen gaan nu eenmaal kapot. Ik zeg niet dat ie kapot is, maar het zou natuurlijk kunnen.
De veel gebruikte uitspraak:"Maar gisteren deed ie het nog" slaat nergens op natuurlijk.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Inderdaad. "Eerst deed hij het wel" is nu eenmaal een kenmerk van alle kapotte apparaten :p

Maar goed, het is natuurlijk inderdaad niet gezegd dat het aan je modem ligt. Kun je niet voor een tientje een Speedtouch 546 oid van Marktplaats halen? Als het dan aan je modem ligt zou het opgelost moeten zijn, en is een stuk goedkopere oplossing.

• Lord_T
punt is dat ik bijvoorbeeld gister nergens last van had, maar zaterdag weer 2 uur bezig was om 10 minuten te kunnen internetten...

Woensdag vorige week was het echt een knipperlicht actie met in de loop van 4 uur denk ik 12x een drop van de verbinding en misschien wel 30x reset dsl en modem gedaan... met en zonder de helpdesk aan de lijn..

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

Ik kan me voorstellen dat je niet graag een nieuw modem koopt, ik zou het denk ik ook niet gedaan hebben. Providers schuiven een probleem erg makkelijk op een kapot modem af.

Hier met Tele2 een tijdje terug ook problemen gehad, er werd eigenlijk weinig uitgezocht en ze zouden een nieuw modem sturen (gratis). Modem vervangen, zelfde problemen. Het duurde vervolgens wel ~20 dagen voordat de TD me terug belde, inmiddels was het probleem al automagisch opgelost.

• Sh1va
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09-2022
Betreft je abbonement:

Flexibele maandabbonementen worden nog niet zo lang gebruikt bij nederlandse ISP's. De meeste ADSL providers maken tegenwoordig gebruik van een eenmalig jaarcontract en daarna maandelijks opzegbaar. Maar omdat je dit abbonement al een tijdje hebt is de kans groot dat je abbonement ieder jaar weer met een jaar verlengd word. Dus je zult moeten zorgen dat je deze in 2009 minimaal een maand van te voren opzegd.

Betreft het probleem met je verbinding:

Ik heb zelf inmiddels een paar maanden telfort ipv Ziggo. Je kan zelf nooit zomaar aantonen dat je verbinding technisch niet geleverd kan worden en dan onder je contract uit komen. Wat je in dit geval kan doen is of een nieuw modem kopen of gewoon de helpdesk opbellen en doorgeven dat je dit al geprobeerd hebt. Let op: Dit betekend dat ze een onderzoek in zullen stellen en uiteindelijk loopt het uit op een monteur van Kpn, als deze monteur constateerd dat het probleem in je eigen randapparatuur zit betaald je hier ook voor.

Kortom test wat je testen kan om achter de oorzaak te komen, kom je er niet meer uit. Bel dan de helpdesk en vraag of ze kunnen uitzoeken waarom je verbinding instabiel is.

http://img13.imageshack.us/img13/7208/43875.gif

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
'k Zou gewoon een modem proberen te lenen van iemand, weet je zeker of 't daar aan ligt. Je hebt je oude Tiscali abbonnement nog niet om laten zetten naar een van de huidige Telfort abbonnementen (zit je er wel weer een jaar aan vast) begrijp ik? Want in dat geval krijg je gewoon een niew modem in bruikleen tegen alleen verzendkosten*.

/edit: Dat was bij de overname van SL iig zo, neem dus aan bij Tiscali ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 16-12-2008 13:21 ]

Verwijderd

Modbreak:Dit is niet de Vraag&Aanbod sectie...

[ Voor 90% gewijzigd door bjck op 18-12-2008 09:35 ]

• Lord_T
ik heb een zyxel 2602 modem.... en afgelopen 2 dagen zelfs geen problemen gehad... ga wel overstappen want ben heel erg klaar met de service van telfort.

In eerste instantie duurt het mega lang voor je een helpdesk medewerker aan de lijn krijgt, dan is de oplossing mijns inziens matig... ik ga zeker testen met ander modem btw... en ten derde rekenen ze belachelijke bedragen voor een vervanging van een modem die volgens mij in bruikleen was... en als klap op de vuurpijl doen ze moeilijk over opzeggen als ik al vanaf september 2005 bij tiscali zat...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 17:08

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik ben ook niet tevreden/te spreken over Telfort na de overgang van Speedlinq. Crappy verbinding die er paar keer per dag uitligt. Wordt volgend jaar lekker opgezegd.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1