Belkin N+ Modem/router USB-storage?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 12:44
Ik heb afgelopen week de Belkin N+ Modem/router aangeschaft.

stefijn in "10/10/1000/Wlan300 router/modem verkrijg..."

Daarop zit een USB-aansluiting voor USB storage, waarmee je op 2 manieren verbinding met je drive moet kunnen maken:
- met de bijgeleverde software, een trayicon dat er (waarschijnlijk :| ) voor zorgt dat je er driveletters bij krijgt
- rechtstreeks via de share aanroepen: \\192.168.2.1\(drivenaam)

Op geen enkele manier krijg ik echter verbinding met mijn drive. De manual is zeer beknopt (2 alinea's platte tekst) en vertelt niets buiten de bovenstaande opties.

Ik kan wel browsen naar \\192.168.2.1\ maar zie daar alleen een mapje met "Printers", geen drives. Ook valt op dat het statusledje op de voorzijde niet echt geweldig reageert. Als ik de drive loskoppel blijft het USB-ledje gewoon branden.
Daarnaast gaat meestal na een tijdje - nu bijv. weer niet - de activity-led van de HD case branden terwijl ik helemaal geen HD-activiteit hoor/voel.

Mijn USB-drive is een AC Ryan case met USB2.0 en een SATA-HD erin, welke op alle computers (XP en Vista) zeer probleemloos werkt.

Iemand tips of ervaring met Belkin apparatuur en dit soort zaken? IK heb alleen een review kunnen vinden waarin verteld werd dat met diverse USB-drives en sticks geen problemen ondervonden werden.

• Stefke
Niemand ervaring met Belkin en USB-storage?

Verwijderd

Ik kan wel browsen naar \\192.168.2.1\ maar zie daar alleen een mapje met "Printers", geen drives.
Kan je via de webinterface van het apparaat shares aanmaken en gebruikers?

• Stefke
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:07:
[...]
Kan je via de webinterface van het apparaat shares aanmaken en gebruikers?
Ik geloof niet dat daar functionaliteit voor is in de webinterface van de router, ik kan t niet vinden iig. Zal nog eens alles doorlopen.

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-01 13:12
Heb je het probleem ondertussen opgelost?

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-01 13:12
Ik heb het ondertussen even geprobeerd voor je.

Ik heb de Belkin N+ Wireless router zonder modem functie, daarbij heb ik een WD 1TB Black edition aangesloten rechtstreeks uit de doos.

Als ik ga naar \\192.168.2.1\ krijg ik direct de folder te zien van de HDD.

PS. Is deze schijf NTFS of FAT32 geformateerd?

Ik hoor het wel,
Peter

[ Voor 7% gewijzigd door peerke1987 op 06-01-2009 16:52 ]

Verwijderd

Hmm, ik heb ook zo'n setup, maar bij mij blijft de lamp oranje. Dat schijnt te betekenen dat het USB-apparaat niet word herkend. Nou kan het komen omdat er een Time Machine (backup van Apple) partitie bij opstaat, maar er staat ook gewoon een fat32 partitie op...

• Stefke
Ik heb m niet meer wegens retour gestuurd.

Verwijderd

Ik heb er eentje gehad.

De usb doorvoer was onwerkbaar traag (< 1Mb/s read/write) dus de router als NAS gebruiken zit er niet in. Ook de wireless performance was een teleurstelling. Volgende dag alweer teruggebracht.

Het apparaat heeft op zich wel een hoop potentieel (alternatief Apple APEBS voor een fractie van de prijs) maar helaas schiet het in de praktijk tekort. Jammer!
Pagina: 1