Toon posts:

Mod maken (van source oid)

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ben net nieuw hier op GoT forum dus het kan zijn dat ik in het verkeerde forum onderdeel zit, weet alleen niet waar mijn vraag anders moet.

Waarschijnlijk is het veels te hoog gegrepen voor me, maar ik zou zo graag een goed zombiespel maken. Dit zou dan een lange-termijn project worden, ik denk aan een aantal jaren waar ik er regelmatig eventjes aan werk. Ik weet uit ervaring dat dit soort projecten eigenlijk nooit fatsoenlijk af komen dus ik doe dit project voornamelijk om programme-ervaring op te doen en niet voor het resultaat. Zou dit bijvoorbeel via een mod van de source engine ofzo kunnen?

Njah, zeg maar wat jullie vinden. Ik typ dit eigenlijk in een opvlieging, denk dat het allemaal veel te hoog gegrepen is mjah alles wat ik onderweg leer is meegenomen. Ok thanks en later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 07:33
Begin eens met het maken van spullen in second life, daar zit ook een soort programmeertool in dus zo kun je lekker spelen en oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je nieuw bent in programmeren dan zou ik eerst eens met wat simpels beginnen; een game developpen is écht geen kattepis en zelfs voor een simpele 4-op-een-rij, pacman of pong moet je soms even je hersenen goed laten kraken. Als je iets wil oppikken doe je dat beter met zoiets ;)

Daarbij zie ik niet wat je topic met PRG te maken heeft (zie Waar hoort mijn topic?; we hebben het hier over 'implementatievragen'; dus als je dingen tegen komt in het veld waar je niet uit komt). Dit soort open vragen kun je prima zelf beantwoorden door even wat moeite te steken je te verdiepen in het onderwerp en daarbij even te googlen etc. en dan voor jezelf te bepalen of iets haalbaar is of niet. Dat kunnen wij ook niet voor je bepalen; dat is nogal afhankelijk van je capaciteit en voorkennis.

Kijk ook even in onze Quickstart; daarin kun je lezen hoe we hier graag een topic zien en waarom er dus het één-en-ander aan jouw topic ontbreekt ;)

Hoe dan ook; een "zombiegame" (en dan denk ik al gauw idd aan zaken als 1st person shooters in 3d blabla) is, zeker zonder voorkennis, niet echt realistisch. Ik kan je overigens uit ervaring vertellen dat (zeg) 99.9999999% van dit soort projecten faalt; de één harder dan de ander, maar ik probeer je een illusie weg te nemen die je achteraf meer zeer dan goed doet ;)

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 15-12-2008 20:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.