probleem is als volgt...
ik open elk willekeurig spel (speel voornamelijk eve & NFS:Undercover)
en voordat ik het weet *poof* scherm gaat op zwart, andere monitor zegt, display cable not connected (terwijl de pc toch echt werkt)
ik had dit probleem eerst in xp sp3, dacht misschien is de installatie te zwaar vervuild, en ik dus, eerst op XP verschillende drivers van mijn ati x1600 pro agp 512MB gedownload & geinstalleerd (allen waren de 8.12 drivers) zowel de standaard, de agp-hotfix als de omega drivers voor catalyst 8.12
nu heb ik me gisteren vista ultimate geinstalleerd en ik denk mooi hij werkt...
start ik vandaag eve-online op...
weer een vaag scherm (alsof de video kaart geen stroom meer krijgt lijkt het wel???)
wat opzich vreemd is want heb al 2x 350watt voedingen in de pc zitten...
heb het volgende in mijn pc zitten
wat-o-wat kan het probleem zijn? mijn gok is of de video-kaart, of de voeding(en)
verder heb ik gekeken in "problem reports and solutions" van windows vista..
en daar zie ik.. "Problem caused by ATI Graphics Driver" ! New
enige wat daar staat..
heb ook een mini dump... kan alleen niet zo 1 2 3, een programma vinden om het te openen, en te kijken wat er aan de hand is...
p.s. zal zo ook 2 screenshots gemaakt met me gsm, om te laten zien wat voor beeld ik krijg als (denk de driver???) crasht
ik open elk willekeurig spel (speel voornamelijk eve & NFS:Undercover)
en voordat ik het weet *poof* scherm gaat op zwart, andere monitor zegt, display cable not connected (terwijl de pc toch echt werkt)
ik had dit probleem eerst in xp sp3, dacht misschien is de installatie te zwaar vervuild, en ik dus, eerst op XP verschillende drivers van mijn ati x1600 pro agp 512MB gedownload & geinstalleerd (allen waren de 8.12 drivers) zowel de standaard, de agp-hotfix als de omega drivers voor catalyst 8.12
nu heb ik me gisteren vista ultimate geinstalleerd en ik denk mooi hij werkt...
start ik vandaag eve-online op...
weer een vaag scherm (alsof de video kaart geen stroom meer krijgt lijkt het wel???)
wat opzich vreemd is want heb al 2x 350watt voedingen in de pc zitten...
heb het volgende in mijn pc zitten
nu heb ik moet ik wel toegeven, vorige week?? of de week daarvoor... een soort van sissend? geluid gehoord dat uit me pc kast kwam, maar ik kon het geluid niet localiseren, omdat het niet constand was (het was random)AMD64 3800+ @2.3ghz
2GB ram (DDR1, 400Mhz, 4x corsair)
Asus A8V Deluxe (latest bios)
Windows Vista Ultimate Sp1
Saphire ATI Raedon X1600Pro 512MB AGP-edition
wat-o-wat kan het probleem zijn? mijn gok is of de video-kaart, of de voeding(en)
verder heb ik gekeken in "problem reports and solutions" van windows vista..
en daar zie ik.. "Problem caused by ATI Graphics Driver" ! New
enige wat daar staat..
Pretty useless, voor me xfi stond er tenminste een download link....Check for ATI Graphics Driver updates
This problem was caused by ATI Graphics Driver, which was created by ATI Technologies, Inc.. There is no solution for this problem at this time.
Troubleshooting
--------------------------------------------------------------------------------
A driver update, if available, might prevent this problem from recurring.
heb ook een mini dump... kan alleen niet zo 1 2 3, een programma vinden om het te openen, en te kijken wat er aan de hand is...
p.s. zal zo ook 2 screenshots gemaakt met me gsm, om te laten zien wat voor beeld ik krijg als (denk de driver???) crasht