[MacBook] 720p via VGA

Pagina: 1
Acties:

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 15:54
Ik heb een sanyo z3 beamer die ik altijd via een VGA-kabel vanaf m'n windowsbak aanstuur, nu is de windowsbak overleden en wil m'n macbook aan de beamer hangen.
Maar in tegenstelling tot de windowsbak wil de macbook geen resolutie van 1280 x 720 via VGA richting de beamer sturen. (alleen de standaard computer resoluties)
Als er een DVI kabel aanhang werkt het wel, maar het is de bedoeling dat het ook via een VGA kabel gaat werken.

Iemand enig idee?

• tabakje
ik heb het nogmaals geprobeerd, en wonderbaarlijk genoeg staat de resolutie er nu opeens wel bij!

Misschien dat de volgorde van eerst de VGA-kabel aansluiten en dan pas de beamer aanzetten de oplossing was.

• edwin.pw
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-01 17:53
Ik heb zelf dus ook last van dit 'probleem'.
Het is mij nog niet gelukt om de reslutie via MiniDisplayPort naar VGA hoger te krijgen dan 1024x786 :s

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Probeer het eens met het control panel van switchresx. Dat deed het bij mij in ieder geval prima.
http://www.madrau.com/html/SRX/About.html

• tabakje
ik kreeg spontaan na een dvi kabel te hebben gebruikt, wel de 720p optie via vga (misschien een idee).
Ik had nog wel switchresX nodig om de frequentie aan te passen van 50 naar 60 Hz.