• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11-2025
Een vriend van mij had laatst een 8800GT aangeschaft, maar ik kreeg hem maar niet werkend.
Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat de 8800GT niet backwards compitable was op verschillende moederborden met een VIA Chipset(Zoals de P5VD2-VM). Maar dit kan opgelost worden met een nieuwe bios voor de videokaart.
De enigste 2 uitzonderingen hierop zijn de 8800GT's van MSI en EVGA, die beide wel over de juiste bios beschikken.
De oplossing voor dit probleem is het flashen van de juiste bios, maar aangezien MSI en EVGA de enige zijn met de juiste bios, vervalt je garantie meestal als je de bios zelf flashed. Maar als je gewoon contact opneemt met de verkoper ervan zou je hem waarschijnlijk zonder risico kunnen laten flashen.
De bios die je moet gebruiken is 62.92.24.00.xx of hoger.

Dit wou ik even posten omdat ik een tijdje ben bezig geweest met dit probleem, en als er meer mensen vastlopen op dit probleem, hoop ik dat ze hier iets aan hebben.

//Edit ik heb dit in Processors, Moederborden & Geheugen geplaatst, maar bij nader inzien denk ik dit topic beter past in Videokaarten & Beeldschermen
Mijn excuses voor het verkeerd plaatsen

[ Voor 9% gewijzigd door AldoRaine op 15-12-2008 19:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> VB.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mooie toevoeging voor de knowledgebase hier (en die van mijzelf).
Bedankt! :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
Heeft dit te maken met de PCI-Express versie ofzo?

Ik had een P5SD1-FM(2?) uit een Fujitsu PC.

Daar had ik een Club3D 8600GT opgeprikt, maar dat wou ook niet werken.

GPU getest in andere PC, daar werkte hij prima.

Toen ging ik op zoek hier op GoT, en kwam ik een topic tegen over moederbord chipsets waarin mijn chipset ook stond vermeld als PCI Express versie 1.0a o.i.d.

Dat ging dus niet werken met mijn 8600GT.

Ik heb toen een nieuw moederbord gekocht.

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11-2025
ThinkPadd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:27:
Heeft dit te maken met de PCI-Express versie ofzo?

Ik had een P5SD1-FM(2?) uit een Fujitsu PC.

Daar had ik een Club3D 8600GT opgeprikt, maar dat wou ook niet werken.

GPU getest in andere PC, daar werkte hij prima.

Toen ging ik op zoek hier op GoT, en kwam ik een topic tegen over moederbord chipsets waarin mijn chipset ook stond vermeld als PCI Express versie 1.0a o.i.d.

Dat ging dus niet werken met mijn 8600GT.

Ik heb toen een nieuw moederbord gekocht.
Dit heeft inderdaad te maken met PCI-E versie, er zijn veel problemen met nvidia PCI-E 2.0 videokaarten en PCI 1.0/1.1 moederborden met een VIA chipset er op, het kan goed zijn dat dat bij jou moederbord ook zo was, en dat je met een videokaart-bios flash hetzelfde had kunnen bereiken.

Daardoor heb ik dit hier dus ook gepost, aangezien sommige mensen nog prima vooruit kunnen op hun huidige moederbord, en alleen voor een GPU willen gaan upgraden.

Als er mensen zijn die hier een probleem mee hebben, maar er zelf echt niet uit komen, kunnen die altijd een berichtje bij mij achterlaten, en dan zal ik proberen te helpen.

Verwijderd

ik heb de P5VD2-VM-se versie.
Ding is al een drama eigelijk

Maar goed om te weten .
Wilde er een nieuwe nvidia of ati er op proppen als vervanger van mijn ati 2600pro
Eigelijk best stom dat het niet in de bios van de vga in een keer in staat.
Lijkt wel of ze dan niet goed getest hebben met ouwere chip set.
Maar goed wie gebruik er nu en via chip (lowbudget) voor hi-end vga kaart.
Geen idee of lowbudget vga kaarten die zelfde probleem hebben.

• joostankersmid
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-01-2021
heb het gehad met dit bord icm een asus egts250 igb. uiteindelijk een speciale pci-e bios ontvangen. Werkt top.
Pagina: 1