Toon posts:

Laptop defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop (acer aspire 5630) is nu ongeveer anderhalf jaar oud en sinds kort doet die het niet meer.
Ik kreeg steeds vaker last van het feit dat die uit viel. Het viel me op dat dit voornamelijk kwam als ik hem op bed neerlegde en vriend van me zei dat het dus zou kunnen dat die te warm werd.
Maar als ik hem op het bureau neerzette viel die nooit uit en deed die het altijd.

Dus nouja geen probleem dacht ik. Ik had hem een keer meegenomen naar school en daar viel die dus ook uit terwijl die op het bureau lag. Aantal keren gerestart etc maar bleef uitvallen.

Toen ik weer thuis kwam, ander verhaal.
Ik druk op de ''aan'' knop en de lichtjes gaan aan maar er verschijnt geen beeld en hij runt ook niet verder.
Ik dacht dat het misschien me beeldscherm was maar ik hoor dus ook geen windows opstart geluidje.

Die vriend heeft dus de hd eruit gehaald en het geheugen (misschien dat het daar aan lag) maar nog steeds doet die hetzelfde.
Hij vertelde mij dat waarschijnlijk me moederbord kapot is.

Nou heb ik dus een beetje op internet gezocht en het blijkt dat die moederborden extreem duur zijn en dat je beter een nieuwe laptop kan halen.
Heeft iemand er ervaringen mee en wat kan ik het beste doen?

Opsturen naar Acer werkt niet echt, er zit namelijk geen garantie op.

ps. Ik kan er nog fotos van maken om te laten zien wat er precies gebeurd maar het is (volgens mij) wel een vaker voorkomend probleem

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Accu er uit halen en alleen aan de stroomkabel opstarten. De Acer's hebben de nare gewoonte om als ze een batterij zien, ook een batterij met een beetje peut te willen zien op de 1 of andere manier. Batterij er uit en dan nog eens proberen. Ik neem aan dat je je voeding al doorgemeten hebt? :)

Mocht je accu idd dood lijken: Li-ion accu's staan bekend om het vormen van een laadgeheugen. Als ze veel aan het net hangen willen ze op een gegeven moment niet meer laden. Daar zijn globaal 3 oplossingen voor:
1) Leeg laten lopen en dan een flinke mep verkopen
2) Invriezen (handdoek er om en dan in de vriezer voor een paar dagen)
3) Een nieuwe accu kopen :)

Wat het verder nog kan zijn: bijna dooie accu icm een los contact van je voeding, vooropgesteld dat je voeding goed is gebleken :)

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 15-12-2008 19:45 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
helaas er is niks mis met de accu
nooit problemen met de accu gehad, maar met accu start hij hetzelfde op als aan netstroom

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
hieronder 2 screens van wat de laptop doet

bij deze start ik hem gewoon op, zoals je ziet alles blijft zwart alleen 1 led lampje brand (power lampje)
de fan draait aan het begin heel even en stopt er daarna mee
http://img166.imageshack.us/my.php?image=p1000773fy7.jpg

hieronder doe ik de dvd-driver open en sluit hem daarna weer, een ander led lampje gaat branden (van de dvd-schijf) maar ook meer dan dit doet die niet (ook niet als ik er een windows cd in gooi)
http://img518.imageshack.us/my.php?image=p1000774kk2.jpg

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:27
Je geeft aan dat die warm word misschien een keer open maken die laptop en kijken of de koeler niet vol stof zit, tenminste dat heeft mijn acer last van als ik hem niet soms uitspuit

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Verwijderd

Topicstarter
Knuckless schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:47:
Je geeft aan dat die warm word misschien een keer open maken die laptop en kijken of de koeler niet vol stof zit, tenminste dat heeft mijn acer last van als ik hem niet soms uitspuit
thanks voor de tip, maar dat is ook al gedaan :(

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:49

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

The Eagle schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:44:
Accu er uit halen en alleen aan de stroomkabel opstarten. De Acer's hebben de nare gewoonte om als ze een batterij zien, ook een batterij met een beetje peut te willen zien op de 1 of andere manier. Batterij er uit en dan nog eens proberen. Ik neem aan dat je je voeding al doorgemeten hebt? :)

Mocht je accu idd dood lijken: Li-ion accu's staan bekend om het vormen van een laadgeheugen. Als ze veel aan het net hangen willen ze op een gegeven moment niet meer laden. Daar zijn globaal 3 oplossingen voor:

Wat het verder nog kan zijn: bijna dooie accu icm een los contact van je voeding, vooropgesteld dat je voeding goed is gebleken :)
Let je wel even op met adviezen?

1 - Lithiumbatterijen kun je grotendeels leeg laten lopen ja, maar moet je nooit tot op de bodem leeg laten lopen. De kans is groot, dat ie dan helemaal niet meer oplaadt. Lithiumcellen hebben het liefst zo vaak mogelijk spanning. Om de 30 cycles een keer ontladen totdat windows afsluit is genoeg om te calibreren.

2 - Lithiumcellen gaan kapot bij lage temperaturen. Jouw 'truc' is bestemd voor de oude nikkel-cadmium batterijen.

3 - Alleen doen als het probleem daadwerkelijk bij de accu lijkt te liggen. TS geeft aan van niet..
Wellicht een lam contactje/printbaan?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• l.degroot01
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11-2025
The Eagle schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:44:

Ik weet niet wie je dit heeft wijsgemaakt, maar het zijn juist de NiCd batterijen cq. accu's die een memory effect vertonen Lithium-Ion, Lithium Polymeer en NiMh hebben dit juist net.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu

[ Voor 4% gewijzigd door l.degroot01 op 16-12-2008 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag gebeld met Acer en inderdaad moederbord was hoogstwaarschijnlijk stuk.
Hij wou me meteen doorverbinden met de reparatie afdeling maar daar haakte ik op af.
Op internet het ik namelijk de prijs gezien van een moederbord. Daarnaast ben ik de laptop ook een tijdje kwijt als ik hem moet opsturen, uiteindelijk besloten om een nieuwe te gaan aanschaffen.
Nu is het probleem; moet ik weer een Acer nemen of gaan voor een ander merk?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Valt dit echt niet meer onder garantie? Op sommige producten heb je gewoonweg langer garantie dan wat er op de factuur/voorwaarden staat aangegeven. Ik heb hier een tijd terug nog een BenQ scherm van een jaar of 2 a 3 oud kunnen laten vervangen, terwijl er staat aangegeven dat ik maar 1 jaar fabrieksgarantie heb.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

anderhalf jaar en dan al geen garantie meer? normaal 2 of 3 jaar garantie op computers.. ik zou gewoon nog eens nagaan of je echt geen garantie hebt..

Verwijderd

Topicstarter
Ze zullen hem vast niet meer onder de garantie voorwaarden pakken omdat ik hem natuurlijk zelf al heb opengemaakt (stof schoonmaken, kijken of het niet aan de harddisk ligt of geheugen).

• Noork
  • Niet online
Is het dan verboden om je laptop open te maken om hem stofvrij te maken? Is toch wat anders als dat je een harde schijf open schroeft :) Kunnen ze dit uberhaupt constateren? Kijk nou gewoon eerst eens wat Acer voor je kan betekenen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ze kunnen het zien aan de schroeven (zwart laagje valt er dan af).
Hoe zou ik erachter moeten komen wat Acer voor mij kan betekenen? Als ze zeggen stuur hem maar op en komen ze daar achter dat hij al is geopend komen ze met de verklaring dat zij niet kunnen weten of ik hem zelf heb verneukt of dat het vanzelf is gebeurd. Dus zeggen ze valt niet onder garantie dus : pay.

• Noork
  • Niet online
Pff wil je het niet eens proberen of zo?

zie b.v.
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:34:
Los van wat de regels bij Apple zijn, ook juridisch gesproken vervalt de garantie niet, tenzij de verkoper kan aantonen dat wat gebruiker heeft gedaan het defect veroorzaakt heeft.

• Nielson
  • Laatst online: 16:54
Gewoon ter reparatie aanbieden, met een beetje mazzel repareren ze het zonder kosten, anders krijg je eerst een prijsopgave. Je betaald wel onderzoekskosten bij niet repareren. Als ie wel gerepareerd wordt komt ie met een beetje mazzel beter werkend terug dan ie er heen ging.
Pagina: 1