Toon posts:

Krijg port 21 niet openen??!! [XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

Ik ben bezig met een ftp server op te zetten, want dan kan ik wat foto's en muziek delen met mijn vrienden...
Maar mijn probleem is dat ik poort 21 niet open krijg...
Ik ben al op de site http://portforward.com/ en daar staat dat ik in de router en dan een naam moet in typen en dan de poort die ik open wil zetten,, maar als ik dat allemaal heb gedaan en druk op apply dan kom ik gewoon weer terug waar je alles kon in voeren , en hij heeft port 21 niet openen..???!!!

Ik heb trouwens een Netgear router en het type is WPN824v2

Al vast bedankt

Gr.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:09

painkill

Pain(k)(ill)

Euch bin eun Berliener!! (in dit geval geen fatsoenlijk nederlands kunnen, al is het wel grappig ;) )

Wij wonen nog steeds in nederland, en niet in !! land
En is het nou echt zo moeilijk?

Zet je firewall even uit, en probeer dan verder, zet overal in je router die poort los, werkt het dan doe je de firewall weer aan. Werkt hij dan niet meer dan moet je in je firewall gaan zoeken.
En nieuwkomers worden altijd even afgezeken, net zolang tot ze zich als slaven gedragen :)

En het is geen chat, antwoorden als ???? en IS GOED , worden als uitermate irritant gezien.

[ Voor 92% gewijzigd door painkill op 15-12-2008 19:19 ]

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
painkill schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:15:
Euch bin eun Berliener...

?????

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je wel het IP adres ingevuld waar je router het IP adres heen moet forwarden?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
painkill schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:15:
Euch bin eun Berliener!!

En is het nou echt zo moeilijk?
Ja anders vroeg ik het niet :S

Verwijderd

Topicstarter
Bertus schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:16:
Heb je wel het IP adres ingevuld waar je router het IP adres heen moet forwarden?
Yep

• Bertus
  • Niet online
Kan je es een screenshot posten voordat je op apply drukt?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
Bertus schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:18:
Kan je es een screenshot posten voordat je op apply drukt?
Is goed kan wel even duren

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Welke provider heb je?

Er zijn providers die diverse poorten blokken, zoals 80 (HTTP) en 21 (FTP) en ook mail-servers (110 & 25).

Het kan dus zijn dat er aan je portforward helemaal niets mis is, maar dat je ISP het blokkeerd. Je hoeft overigens niet persee poort 21 voor FTP te gebruiken natuurlijk.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als provider chello maar kun je dan wel in een andere port FTP doen dan die al standaard open is??

• Bertus
  • Niet online
geen enkele poort is standaard open, maar je kan iets kiezen tussen 0 en 65564 (ofzo) en dan het best een getal BOVEN de 1000.

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, maar kan het zijn dan dat de provider wel andere poorten open laat zetten?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het is maar net wat jij tegen je router en je ftp-server zegt waar die op zit. Als je wil kan je je FTP server zo instellen dat ie luisterd naar poort 2100, en dan maak je een portforward van 0.0.0.0:2100 naar 192.168.x.x:2100.

De mensen die willen connecten op je FTP moeten dan wel het poortnummer invullen, aangezien deze dan afwijkt van de standaard 21.

Met Chello heb ik geen ervaring, maar het zou me echt niets verbazen dat als je je poorten veranderd dat het zonder problemen werkt.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan je dat dan instellen in het FTP programmetje dat hij via die en die poort gaat (ik gebruik FileZilla Server)

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:26:
Maar hoe kan je dat dan instellen in het FTP programmetje dat hij via die en die poort gaat (ik gebruik FileZilla Server)
Ergens bij connection options? We kunnen niet alles voorkauwen...

F1 indrukken kan ook helpen :)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al geprobeert op een paar poorten te forwarden, maar mijn router doet niks...

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:31:
Ik heb nu al geprobeert op een paar poorten te forwarden, maar mijn router doet niks...
Dan moet je hem aaien 8)7

offtopic:
Wees concreet! Als je geen specifieke informatie geeft, hoe kunnen we je dan helpen...

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:33:
[...]

Dan moet je hem aaien 8)7

offtopic:
Wees concreet! Als je geen specifieke informatie geeft, hoe kunnen we je dan helpen...
HAHA

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bij UPC / Chello kan je prima poort 21/20 open zetten voor FTP, heb ik hier al hele tijd draaien en werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb je die dan in de router open gezet?

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:51
Zet je fire wall is uit en reboot je systeem :)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je kunt via grc - shields up testen welke poorten open staan en dus zo ook gelijk nakijken de portforwarding werkt: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Daarnaast raad ik je aan om deze eens door te lezen, want veel problemen zijn gewoon via deze tekst op te lossen: Het Grote Poortmappingsverhaal. Ook krijg je erg veel precieze informatie als je zoekt op 'port forwarding WPN824v2' via google: http://www.google.nl/sear...2+port+forwarding&spell=1.
(Zoals dit voorbeeld voor AoE: http://portforward.com/en...N824v2/Age_of_Empires.htm)

En je moet wat meer informatie geven wat je nu allemaal het doen bent :)
(en het topic staat ook nog eens op de verkeerde plek)

Edit:
En nog een directe link voor FTP op de WPN824v2
http://www.portforward.co.../Netgear/WPN824v2/FTP.htm

[ Voor 43% gewijzigd door Kixtart op 15-12-2008 19:47 ]

☻/
/▌
/ \

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En toen was het speelkwartier over en kregen een paar mensen een leuke mail.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.