Toon posts:

Nieuwe leuke Speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een heel simpel 5.1 setje van Philips staan. Luister erg veel muziek, met name klassiek. Nu vind ik de geluidskwaliteid echt om te huilen en ben ik op zoek naar wat leuks. M'n budget is niet echt heel groot, maar ik wil ook weer niet weer zo'n flut setje van 25 euro...
Ik had bedacht dat het waarschijnlijk gewoon simpele boekenplank speakers te kopen, met een leuke versterker. Nu ben ik hier alleen helemaal niet in thuis. Dus ik zou graag wat advies willen...
Vanaf hoeveel euro heb je een beetje leuk geluid? Het is altijd beter dan dat ik nu heb. Dit is een ding van 25 euro geweest....

B.v.d!

PS: het is dus de bedoeling om hem aan m'n PC te hangen. Hier zit (helaas) alleen onboard geluid op, en dan de ALC889A chip....

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
ik zou idd voor de setup gaan van een gewone versterker (of receiver soms genoemd) en daaraan gewoon een leuke speakers. Dit zal je alsnog wel een paar honderd eurotjes gaan kosten, maar 't gaat wel lang mee ;)

Als je slim bent knoop je em aan de computer dmv spdif, scheelt weer een stapje conversie e.d.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-02 22:34

the mod man

iets van beeldmaker

Wij hier op tweakers verwachten toch wel enige inzet. Wij kunnen hier ook geen antwoord op geven.
De ene zal zeggen 30 euro mooi setje de ander marktplaats en weer een ander zegt 800 euro.

I can't wait to shoot!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:30
Het volgende stukje staat niet voor niets in het beleid
Speakers zijn de belangrijkste keten in de audio schakel. Ook hierover zien we bijna dagelijks vragen voorbij komen. Alleen is het in dit geval zo goed als onmogelijk om hier iets zinnigs op te zeggen aangezien geluidsbeleving puur subjectief is. Met andere woorden: Goed geluid is geen universeel begrip. Wat voor de één lekker in het gehoor ligt kan voor de ander wel rampzalig ranzig klinken. Sommige luisteraars houden van een wat meer aangedikt laag en er zijn er ook weer die wat meer hoog lekker vinden klinken. Dit is nog een redelijk duidelijk verschil, maar er zijn natuurlijk ook veel subtielere.

Waar ik naar toe wil is dit; Doordat smaak een rol speelt bij de keus van een luidspreker (en eigenlijk alle audio-producten met een klank) heeft het geen zin om aan een ander te vragen je te helpen bij de keuze daarvan.
Ga luisteren, luisteren en nog eens luisteren! Kom je er ook gelijk achter wat speakers die jij goed vindt klinken moeten kosten. :) Dat ik vind dat alles onder de 2000 euro per speaker maar goedkope rotzooi is zegt weinig voor jouw situatie. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
OK, duidelijk. Mijn Excuus. :o Zal binnenkort zo veel mogenlijk gaan luisteren!

Maar jullie zijn het er wel mee eens dat je toch beter voor een goede set boekenplank speakers kan gaan, dan voor een 2.1 of 5.1? Alhoewel dat waarschijnlijk ook weer puur subjectief is...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:16:
Maar jullie zijn het er wel mee eens dat je toch beter voor een goede set boekenplank speakers kan gaan, dan voor een 2.1 of 5.1? Alhoewel dat waarschijnlijk ook weer puur subjectief is...
Daar ben ik het als je het zo algemeen stelt niet mee eens hoor. :) 5.1 kan zeker wat toevoegen, bijvoorbeeld bij het kijken van films. Een 5.1 set hoeft natuurlijk ook niet slechter te zijn dan een 2.0 set, die 5.1 set kan gewoon bestaan uit dezelfde speakers. ;)

Voor muziek zou ik wel voor 2.0 gaan ja, de meeste muziek bevat oorspronkelijk ook maar 2 kanalen. De keuze tussen 2.0 en 2.1 zal vooral afhangen van de laagweergave van de boekenplankspeakers die je uitzoekt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, het advies van Xander lijkt me duidelijk: Ga gewoon eerst zelf even luisteren. Stel ook een budget vast en kijk wat je daarbinnen allemaal kan. Meer uitgeven dan 25 euro is nog steeds er vaag. 10.000 euro is ook meer dan 25,- ;)

Kortom, kijk eerst eens rond, en goof je oren de kost. Heb je dan nog vragen kun je natuurlijk altijd hier weer terecht :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.