Draadloos TV en internet

Pagina: 1
Acties:

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:08
Ik betreed over een paar dagen een nieuw huis en ik wil in dat huis 2 televisies en wireless internet hebben.

De ene TV komt in de woonkamer gewoon via een kabel.

De tweede TV komt in de slaapkamer, maar helaas zijn er geen kabels getrokken en ik kan die ook niet meer trekken.
Nu zijn er wireless A/V zenders/ontvangers te krijgen die dit signaal kunnen doorsturen, maar deze zitten op de 2,4 GHZ band, dezelfde als de normale wireless routers.
Ik heb gelezen dat deze dingen elkaar in de weg zitten.

Ik weet dat je met de router verschillende kanalen kan kiezen, maar weet iemand zeker dat de signalen elkaar niet in de weg zitten? Heeft iemand daar ervaring mee?

Kia Niro-EV 2024

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De 2,4GHz band is vrij, en kan dus aardig druk zijn.

Wireless LAN B/G/N (A zit op 5GHz)
BlueTooth
Draadloze toetsenborden & muizen
X10 (RF remotes en klik aan klik uit)

Ik heb een Marmitek setje gekocht, om draadloos geluid te sturen over 2 meter (kon ook video, maar nooit gebruikt). Je hoorde over het geluid ook echt dat er getikt werd op een draadloos toetsenbord en muis. Ook hoorde je packets van internet voorbij komen.

Als je met een boor een gat boort, kan je prima een coax trekken natuurlijk.

Je kan er dus voor kiezen om je eigen W-LAN naar 802.11a te zetten (5GHz band), maar dann kan je nog last hebben van buren die met bluetooth van de pc naar de telefoon iets overzenden, of het draadloze netwerk stoort bij jou.

Mijn ervaring met draadloos beeld en geluid (zoals bijvoorbeeld op de 2,4GHz zoals marmitek) is een regelrechte ramp.

Hou er ook rekening mee dat als je draadloos je TV wilt voorzien van beeld & geluid je een ontvanger/decoder/VCR nodig hebt om mee te kunnen zappen (die dan weer in de woonkamer moet staan).

Kortom: gaatje boren, en nooit geen gezeur met storing, of nieuwe buren die 400 laptops in een wlan slingeren en jij geen tv meer kan kijkeen.

Ey!! Macarena \o/