2 kabelmodems in 1 huis mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:49
Is het mogelijk om 2 kabelmodems in 1 huis aan te sluiten op de zelfde verbinding. Het zijn wel 2 apparte acounts alleen gaan ze via de zelfde kabelaansluiting. Is dit mogelijk of kun je maar 1 modem per adres aansluiten? De lichtjes gaan nu groen-oranje en dan na een tijdje oranje-uit en dan na een tijdje weer groen-oranje en dat gaat zo door. Hij vind dus wel een netwerk...

Alvast bedankt

Jeroen

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 08:14
Wat is het nut hiervan ?

Grtz

-

Verwijderd

Nee, dat kan helaas niet :(

Verwijderd

Hij wil denk ik zo de dubbele bandbreedte halen :D of gewoon twee pc's aan 't internet hebben.
Dat eerste is niet mogelijk, de tweede wel.

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 14:39 schreef phish het volgende:
Nee, dat kan helaas niet :(
Hmz ik heb hier thuis twee chello modems lopen op twee verschillende IP's.
Het kan dus wel.

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 16:16 schreef Zodiac1966 het volgende:

[..]

Hmz ik heb hier thuis twee chello modems lopen op twee verschillende IP's.
Het kan dus wel.
Lijk mij ook dat dit gewoon kan.

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:49
Hoe hebben jullie de aansluiting dan gemaakt?
Want bij mij blijfen de lichtjes op downloaden status staan. Vaag, maar het is dus niet adres gebonden?

• McCormick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Volgens UPC kan het niet, nou weet ik niet hoe deskundig UPC is maar ok.

Bij een vriend van me lukte het ook niet, bleek later ook niet volgens UPC te kunnen, was na afsluiten abo natuurlijk :) Zeggen ze er van tevoren nie bij :)

Verwijderd

Ik vraag me af wat het probleem is.
Je zet gewoon een splitter bij je aansluiting en je sluit er gewoon 2 Chello modems (Dus UPC modems) op aan, en het werkt.
Je moet er wel geen antenne versterker ofzo tussenzetten want die zijn over het algemeen niet retour geschikt.

Verwijderd

jouw connectie is gebonden aan het MAC adres van je modem (onderop op de stikker staat die). Neem je 2 modems dan heb je 2 MAC Adressen en krijg je maar 1 IP, je MAC van je NIC is trouwens ook weer gebonden aan je modem ofzow, heel vaag zootjes allemaal maar het komt er op neer dat ut niet kan :)

Euhm, komt er dus op neer dat jouw connectie is verbonden aan de MAC van je modem en je IP is gebonden aan de MAC van je NIC

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 16:31 schreef milanese het volgende:
jouw connectie is gebonden aan het MAC adres van je modem (onderop op de stikker staat die). Neem je 2 modems dan heb je 2 MAC Adressen en krijg je maar 1 IP, je MAC van je NIC is trouwens ook weer gebonden aan je modem ofzow, heel vaag zootjes allemaal maar het komt er op neer dat ut niet kan :)

Euhm, komt er dus op neer dat jouw connectie is verbonden aan de MAC van je modem en je IP is gebonden aan de MAC van je NIC
Je mag bij mij wel ff komen kijken ofzo.|:( |:(
UPC kan zeggen wat ze willen met zijn mac adressen, die trouwens niet in het modem maar in de netwerkkaart gebakken zijn.

Ik kan elke willekeurige netwerkkaart gebruiken en mijn twee modempjes werken dus als een tierelier.

Verwijderd

Mijn broer heeft ook nog een kabelmodem die chello is vergeten op te halen (borg al terug). Kan je nog wat leuks met dat ding doen? Of is ie onbruikbaar?

Het is btw een com 21..

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Het werkt wel, moest een netwerkje opzetten bij een bedrijf die wilde wel een redelijk snelle internet verbinding zonder gezeur en te hoge prijs. Heb een 2e kabel laten trekken dus direct vanuit zo'n kabelverdeelkast en klaar was het feest. 2 keer bART! Internet Services :)

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 16:46 schreef [BoerQ] het volgende:
Mijn broer heeft ook nog een kabelmodem die chello is vergeten op te halen (borg al terug). Kan je nog wat leuks met dat ding doen? Of is ie onbruikbaar?
Stuur maar op
>;)

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
ik heb nog een splittertje liggen :)
we moesten een keer een kabelmodem testen maar daar kwam nix van en na 2 maand hebben ze hem weer opgehaalt en de splitter lieten ze nog liggen :P

-

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ligt er compleet aan welke netwerken er draaien in jou wijk.

met lancity modems weet ik het niet maar met terayon kan het iig...tot max 2 a 3 modems (signaal wordt dan te zwak) ook comby met terayon en com21 kan...meerdere com21 weet ik helaas ook niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Je zit met de templates in upc gebied ...
Ze maken een template aan van het mac adres en je account gegevens.
Als het modem du eruit gehaald is dan kan die blijven zoeken wat ie wilt maar krijgt geen aansluiting op het netwerk.
Je hoofdaansluiting van je huis kan wel degelijk meerdere modems aan alleen zit je dan met veel data over 1 kabeltje wat dus veel storing geeft.
Maar het kan wel allemaal.
zeggen en schrijven kan je tot zo beetje 5 megabit gaan op je wcdtje ...

Verwijderd

waarom leg je niet gewoon netwerkje aan is wel zo makkelijk

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
ik weet niet of het anders is, maar bij ons op school ( zeeland ) hebbu ze wel 2x com21. Maar ik weet niet zeker of ze 2 verbindingen hebben ofdat er een splitter op zit...

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 16:31 schreef milanese het volgende:

waarom doet mijn 3com kaartje het dan perfect met mijn modem???? dat terwijl
er bij de installatie een ander in zat?

precies omdat het MAC van je netwerkkaart
niet aan het MAC van je kabelmodem gekoppeld zit. :o
Pagina: 1