Macbook garantie verlopen, toch gratis reparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Mensen,

hierbij een 'zaak' waar je, mocht je problemen hebben met een garantietermijn, gebruik van kunt maken.

1,5 jaar geleden heb ik bij een Apple reseller een Macbook gekocht.
in april begon mijn scherm te flikkeren.
Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van mijn jaar garantie (heb geen apple-care genomen) en is
hij in mei 2008 gefixed.
In november ging mijn scherm weer flikkeren, lijkend op hetzelfde probleem als een half jaar geleden.
Zojuist heb ik gebeld met Apple. Ik heb aangegeven (niet gedreigd) dat ik als EU-inwoner recht heb op 2 jaar,
en ik hier zeker gebruik van wil maken (de persoon die ik aan de lijn had is daar niet op ingegaan, heeft gebeld met een collega).
Zojuist heb ik gehoord dat ik mijn apple naar een reparatie-center kan brengen om hem kosteloos te laten maken.!

Ik wilde dit even laten weten zodat als er mensen zijn die door apple eerst worden afgeserveerd even letten op die 2 jaar eu-garantie, en dit ook noemen.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:22

seninha

god's right foot

Goed idee. Heb van het weekend een macbook overgekocht welke een DVD speler heeft die niet meer werkt.
Tevens is de behuizing stuk (dit schijnt wel een bekend probleem te zijn dus dat komt wel goed).

morgen maar eens naar Haarlem bellen :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:28
helaas, volgens mij is garantie enkel van toepassing op de eerste koper van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52
jopie schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:29:
helaas, volgens mij is garantie enkel van toepassing op de eerste koper van het product.
dus dan is elk product niet meer onder garantie? de winkelier/groothandel koopt 'm eerst in en zijn daardoor de eerste eigenaar.. wat een onzin, heb je een bron hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

consolefreak schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:31:
[...]
dus dan is elk product niet meer onder garantie? de winkelier/groothandel koopt 'm eerst in en zijn daardoor de eerste eigenaar.. wat een onzin, heb je een bron hiervoor?
In veel gevallen is garantie niet overdraagbaat, dat is vrij normaal. Hoe het bij Apple zit staat vast op hun website.

Los van dit alles, de garantietermijn van een produkt is in Nederland in veel gevallen langer dan 2 jaar en kan oplopen tot wel 5 jaar. De TS gaat daar volledig aan voorbij en vindt het kennelijk al bijzonder dat hij 2 jaar krijgt.

Hoort dit topic trouwens niet in SG? Ja... dus > SF :)

[ Voor 25% gewijzigd door Guardian Angel op 15-12-2008 19:20 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:22

seninha

god's right foot

jopie schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:29:
Nou is mijn Mac gekocht door het bedrijf waar de vorige eigenaar werkt. Dus is niet op eigen naam maar op bedrijfsnaam gekocht.

Kan me niet voorstellen dat de eigenaar van het bedrijf alleen, in geval van garantie bij Apple naar binnen mag lopen.
Mac is tensloten op zijn bedrijfsnaam gekocht ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

seninha schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:49:
[...]
Nou is mijn Mac gekocht door het bedrijf waar de vorige eigenaar werkt.
Het consumentenrecht is niet van toepassing op bedrijfsmatige aankopen. In jouw geval is er volgens mij dus een jaar garantie.

[ Voor 26% gewijzigd door Guardian Angel op 15-12-2008 18:59 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
garantie bij Apple werkt als volgt... je hebt garantie op je SERIENUMMER, meer niet minder ook niet. Dus maakt geen drol uit van wie die is ;) als steelt iemand em, heeft ie alsnog garantie op dat ding als ie niet gemeld wordt als gestolen ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties gaan naar SF :)

APL > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
whitehouse schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:59:
Zojuist heb ik gebeld met Apple. Ik heb aangegeven (niet gedreigd) dat ik als EU-inwoner recht heb op 2 jaar,
en ik hier zeker gebruik van wil maken (de persoon die ik aan de lijn had is daar niet op ingegaan, heeft gebeld met een collega).
Je realiseert je dat die EU-richtlijnen gaan over plichten van de winkelier tegenover de koper? De fabrikant staat daar in principe compleet buiten...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:48:
[...]

Je realiseert je dat die EU-richtlijnen gaan over plichten van de winkelier tegenover de koper? De fabrikant staat daar in principe compleet buiten...
En hoe zit het dan bijv tussen winkeliers en groothandels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:47
whitehouse schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:59:
Mensen,

hierbij een 'zaak' waar je, mocht je problemen hebben met een garantietermijn, gebruik van kunt maken.

1,5 jaar geleden heb ik bij een Apple reseller een Macbook gekocht.
in april begon mijn scherm te flikkeren.
Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van mijn jaar garantie (heb geen apple-care genomen) en is
hij in mei 2008 gefixed.
In november ging mijn scherm weer flikkeren, lijkend op hetzelfde probleem als een half jaar geleden.
Zojuist heb ik gehoord dat ik mijn apple naar een reparatie-center kan brengen om hem kosteloos te laten maken.!

Ik wilde dit even laten weten zodat als er mensen zijn die door apple eerst worden afgeserveerd even letten op die 2 jaar eu-garantie, en dit ook noemen.
Sowieso gaat deze vlieger in Nederland niet op, hier hebben we namelijk garantie op de verwachte levensduur van het product (niet alle EU-richtlijnen zijn van toepassing overal). Je kan dus wel dreigen met het feit dat je er vanuit mag gaan dat je product het langer vol zou moeten houden, maar twee jaar garantie is dus niet per se waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk je dat hij de reparatie heeft aangeboden op basis van die 'twee jaar eu-regel' waar iedereen het altijd over heeft? Je zei zelf dat hij er niet op in ging, en het is inderdaad zo dat dit iets is waar de fabrikant buiten staat. Wellicht is hij gewoon coulant geweest, omdat het al eerder kapot was gegaan en dus een 'bekend' probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als we maar lang genoeg door blijven zagen over die 2-jaar-eu-mythe gaan first line helpdeskmedewerkers er nog in geloven ook :)

Aan de andere kant is het eigenlijk een "redelijke gebruiksduur"-eu-garantie, kan men dan niet aanvoeren dat de Belastingdienst pas na 5 jaar een laptop afschrijft?
Pagina: 1