Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tele 2 internet met andere modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers'

Ik zit met het volgende probleem. Iedere keer als ik bv iets download ongeacht wat het is vliegt mijn telefonie er uit en gaat mijn internet echt supersloom.

Ik heb de helpdesk al gebeld maar zij konden niets vinden tevens heb ik geen poorten openstaan etc.. voor downloads mijn beveiliging voor WiFi is WPA-PSK

Nu heb ik gezocht voor info over de modem en kennelijk heb ik een davolink modem waar veel mensen zo te zien erg ontevreden mee zijn. Nu ben ik daar zelf ook een van want die modem wordt echt hartstikke heet en kan kennelijk niet goed zijn warmte kwijt en heeft inderdaad last van hangen

Dit was kennelijk niet iets wat ik niet verwachtte dus heb ik vandaag een Siemens SX762 Wlan DSL router gekocht die geschikt is voor triple play.

Nu zit ik met het volgende ik wil heel graag alle instellingen hebben voor mijn siemens router voor tele 2 instellingen.

de volgende instellingen die ik nodig heb zijn : Protocol, MTU waarde, QoS, VCI/VPI, incapsulatie

Ik heb dit al gevraagd bij tele 2 maar ze willen en weigeren het me te geven omdat de tele 2 modem het prima doet volgens hun (uhmm :( )

Ze wouden wel de modem in nemen en een nieuwe geven maar dat zijn dingen waar ik niet op zit te wachten aangezien hun modem niet veel UDP sessies aankan.

Dus mocht iemand deze instellingen weten laat het me aub weten

Ik beschik over een tele 2 internet en bellen abbonement van 29,95 per maand

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Je kan het beste je Siemens retourneren zolang het nog kan.
De verbinding is beveiligd met een password net zoals de router ook beveiligd is.
Je kan de instellingen prima vinden overal op het internet (Google), maar zonder password zal het niet werken.

Ik zou toch maar een nieuwe Davolink vragen aan de helpdesk.
Oververhitting schijnt vaker voor te komen. Het zijn dan ook nu oude beestjes geworden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een aantal keren met siemens helpdesk gebeld die mij tot nu toe zeer vriendelijk te woord staan hebben geholpen en heb ik tevens tele2 al een aantal keren gebeld voor de protocol en MTU en QoS en dergelijke waarvan ik nu een paar instellingen heb gekregen maar tele2 vind ik zeer klantonvriendelijk met het delen van die info.

De laatste twee vrouwen hebben me daar wel alles netjes verteld maar de mensen daarvoor waren een ware ramp. een persoon wees me op het feit dat ik geen technische ondersteuning meer krijg wat ik totaal niet erg vind aangezien ze alleen maar een lijnmeting doen en dergelijke.

Ik ging hier dus mee akkoord en hij ging het voor me uitzoeken en werdt in de wacht gezet. Toen hij terug kwam wou hij me afschepen met : dat mag ik niet zeggen.

Het voelt net alsof ik niet serieus wordt genomen door hun als klant zijnde.

In iedergeval ik hou de modem nog even na overleg in de winkel en een klacht gaat tele2 hun kant op voor deze walgelijke telefonische wanprestaties die siemens voor mij verstuurd heeft.

Als ik had geweten dat Tele2 niets wil delen was ik er nooit mee in zee gegaan.....

• cornfed99111
Als je even de moeite nam om in de verschillende Tele2 topics na te pluizen, dan kon je lezen dat
bij Tele2 geen ander modem mogelijk is dan hun eigen modellen.
Die vraag is al zo vaak voorbijgekomen.

Dus je hebt geen reden tot klagen.
Je kan je alleen jezelf iets verwijten.

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 16-12-2008 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik niet echt een echte tweaker op de manier van dat ik alles uitpluis of de modem etc... goed werkt want je gaat een contract aan en je verwacht gewoon degelijk apparatuur en dat heb ik tot dusver niet gekregen.

Verder klaag ik niet over tele2 want ik vind dat ze wel goede uptime hebben ik klaag alleen over het apparatuur ervan wat ik gewoon niet degelijk vind.

Tevens zag ik in de modem pre instellingen voor tiscali bbnet en kpn hetnet telfort etc...
Waaruit ik concludeer dat zij allemaal alle gegevens delen qua instellingen van de modem zodat je niet afhankelijk bent van hun apparatuur maar ook third party apparatuur kan gebruiken

• cornfed99111
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:18:
ja maar ik niet echt een echte tweaker op de manier van dat ik alles uitpluis of de modem etc... goed werkt want je gaat een contract aan en je verwacht gewoon degelijk apparatuur en dat heb ik tot dusver niet gekregen.
Als je router niet goed werkt, vraag dan om een andere.
Er zijn vaak problemen met die dingen.
Verder klaag ik niet over tele2 want ik vind dat ze wel goede uptime hebben ik klaag alleen over het apparatuur ervan wat ik gewoon niet degelijk vind.
Het netwerk zelf is inderdaad niet slecht.
De apparatuur werkt op zich prima, alleen de aangepaste firmware zorgt voor weinig flexibiliteit.
De apparatuur is nu wel een beetje oud aan het worden en de vele verzendingen per post
zijn ook niet zo best voor de storingsgevoeligheid.
Tevens zag ik in de modem pre instellingen voor tiscali bbnet en kpn hetnet telfort etc...
Waaruit ik concludeer dat zij allemaal alle gegevens delen qua instellingen van de modem zodat je niet afhankelijk bent van hun apparatuur maar ook third party apparatuur kan gebruiken
Dat geldt dus voor andere aanbieders. Tele2 beveiligd zijn netwerktoegang met een password.
Je kan dat in meerdere fora nalezen.
Je moet altijd een beetje research plegen voor je in zee gaat met een provider.
Pagina: 1