[XP] NTLDR Missing - Access Denied

Pagina: 1
Acties:

• Joostw24
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09-2025
Hallo,

Ik heb hier een 2 jaar ouder Packard Bell waarvan de NTLDR zoek is geraakt. Bij het opstarten van de recovery wordt er gevraagd in welke windows install ik wil inloggen:
1 - E:/MININT
2 - C:/WINDOWS

Als ik hier kies voor optie 2 (lijkt me de juiste) wordt er gevraagd om het administrator wachtwoord. Op de windows installlatie staat wel een wachtwoord, maar deze wordt niet geaccepteerd. Als ik het wachtwoord leeg laat en op enter druk gaat hij wel verder.

Hierna heb ik fixboot en fixmbr uitgevoerd, maar dit mocht niet baten. Nu heb ik na wat zoekwerk gevonden dat ik ook de NTLDR (en ntdetect) van de recovery disk kan kopiëren (copy e:\i386\ntldr c:\). Als ik dit intyp krijg ik echter ' Access Denied'. Dit komt volgens mij omdat ik geen administrator rechten heb, maar weet niet hoe ik dit kan verhelpen. Ik heb al meerdere oudere wachtwoorden ingetypt als administrator wachtwoord (en natuurlijk mijn huidige windows wachtwoord meerdere malen) maar die worden allemaal niet geaccepteerd.

Iemand nog een goede tip om mij weer om weg te helpen?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik zou zeggen dat het moet zijn
code:
1
copy e:\i386\ntldr c:\

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En een titelfix zodat het OS er ook bij staat ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Joostw24
Ik zou zeggen dat het moet zijn
code:
1
copy e:\i386\ntldr c:\
Typo, is aangepast.

• Joostw24
In de recovery console was de CD/DVD-Rom ineens d:/ en de herstelpartitie e:/ waardoor ik dus probeerde te kopieren vanaf de herstelpartitie. Voortaan eerst even de mappen controleren dus!

Bedankt voor de hulp, dit topic mag dicht!