Toon posts:

[Vista] Klik-sleep-scroll uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In windows (vista) kan je op minimaal 2 manieren scrollen met de muis:
1. scrollen met het scrollwieltje
2. met het scrollwieltje klikken (ingedrukt houden) en dan naar boven of beneden slepen. Je krijgt dan een rondje met daarin pijltjes omhoog en omlaag, als teken dat deze functie ingeschakeld is.

Deze laatste functie vind ik ongelofelijk irritant - ik doe het vaak perongeluk bij middelklikken (open in new tab). Kan dit uit terwijl 1. aanblijft?

Ik heb trouwens een Logitech USB-muis maar allergoedkoopste en geen drivers voor geinstalleerd, gebruikt de Microsoft "HID-compliant muis" - driver, op Vsta.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is eerder een implementatie van een hardwarematige muisfunctie, schroef je muis open en blokkeer het veermechanisme zou ik zeggen :)
Of neem een IBM muis met klit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De functie die je zoekt heet autoscroll en is de default instelling van een "wheelclick". Ik heb de standaard logitech drivers geinstalleerd voor mijn v500 notebook muis, maar als ik op mijn docking een standaard dell muis aangesloten heb kan ik met de logitech drivers de functie van het scrollwheel aanpassen. (voor de dell muis dus)

Ik heb even gekeken of er misschien reg tweaks zijn om dit vanuit windows uit te zetten, maar kan zo snel niks vinden

Als het alleen om FF gaat staat hier ook een oplossing:
http://www.howtogeek.com/...croll-feature-in-firefox/

[ Voor 15% gewijzigd door Prulleman op 16-12-2008 09:19 ]

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Prulleman schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:19:
De functie die je zoekt heet autoscroll en is de default instelling van een "wheelclick". Ik heb de standaard logitech drivers geinstalleerd voor mijn v500 notebook muis, maar als ik op mijn docking een standaard dell muis aangesloten heb kan ik met de logitech drivers de functie van het scrollwheel aanpassen. (voor de dell muis dus)

Ik heb even gekeken of er misschien reg tweaks zijn om dit vanuit windows uit te zetten, maar kan zo snel niks vinden

Als het alleen om FF gaat staat hier ook een oplossing:
http://www.howtogeek.com/...croll-feature-in-firefox/
Nouja, ik bedoel eigenlijk system-wide, maar omdat het 95% van de keren in FF optreedt vind ik dit echt super! Held!
alt-92 schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:28:
Dat is eerder een implementatie van een hardwarematige muisfunctie, schroef je muis open en blokkeer het veermechanisme zou ik zeggen :)
Of neem een IBM muis met klit.
Ehhm, nee, het is juist helemaal softwarematig - de middelklik voor het openen van nieuwe tabs wil ik wel houden namelijk!

Overigens is het eerste dat ik doe als ik een nieuwe muis koop het veertje voor de "tiks" van het scrollwiel eruit slopen, volgens deze instructables: http://www.instructables....a-mouse-wheel-not-click./
Geen lawaai meer en ik kan dan highspeed scrollen! :-P

Tijmen