Toon posts:

Wireless Network Adapter springt op Disabled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

Wireless network kaartje springt op disabled waarna het niet meer mogelijk is deze enabled te krijgen.
Op dit moment is het ook niet meer mogelijk om draadloze netwerken te zoeken (kaart is dus daadwerkelijk disabled).

Kaart is ingebouwde kaart (Intel 3945ABG) in Asus laptop (A8Jn) van 2 jaar oud.

Probleem komt gemiddeld om de dag voor en na een reboot is het probleem opgelost.
Probleem blijft bestaan na het softwarematig verwijderen (de-installeren) van de netwerkkaart en hierbij is ook reeds geprobeerd andere drivers te gebruiken dan diegene welke standaard uit de windows driversmap komt.

Ik kan het zelf niet relateren aan een deel software. Ik gebruik als beveiligingssoftware reeds lange tijd NOD32 als virusscanner en de standaard in vista meegeleverde firewall. Deze werden reeds gebruikt voordat het probleem opgekomen is.

Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen met dit probleem?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zit er nergens een een knopje op het systeem waarmee je hem kan uit forceren ?

Staat hij disabled in je apparaat beheer of disabled in je netwerkbeheer ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Meeste laptop fabrikanten installeren vaak ook een hele zooi aan tools en quicklaunch zut mee, vaak zit daar software tussen om o.a. wireless in en uit te schakelen. Mocht Asus dat ook doen denk ik eerder dat daar je probleem in zit.

Verwijderd

Topicstarter
Knopje om kaart uit te zetten zit op laptop, onder normale omstandigheden doet deze zijn werk naar behoren (drukken = wireless verbinding weg maar kaart blijft op enabled staan --- nogmaals drukken zorgt voor herstellen van verbinding). Dit knopje heeft geen verder effect wanneer de kaart op disabled staat (dit heb ik op dit moment alleen gecontroleerd onder netwerkverbindingen).

Eigenhandig de kaart op disabled zetten leid tot eenzelfde situatie onder netwerkverbindingen, alleen is de kaart daarna ook gewoon weer op enabled te zetten. Op dit moment staat de kaart ook onder apparaatbeheer disabled en ook hier is de kaart gewoon terug op enabled te zetten. Onder energiebeheer heb ik reeds uitgevinkt dat de kaart door windows uitgezet mag worden ivm energiebesparing.

Ik moet nog wel even controleren of de kaart wanneer hij disabled staat ook onder apparaatbeheer disabled is.

Als meegeleverde software wordt alleen de hotkey (acpi) ondersteuning gebruikt. Systeem draait in principe gewoon schone Vista installatie.