Glasvezel Wijchen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.glasvezelwijchen.nl/templates/wijchen/img/logo_small.png

Aangezien er nog geen topic was:

Ook in Wijchen (Naast nijmegen) is een Glasvezel project gestart, er moet 40% gehaald worden. Na een eerste periode met te weinig inschrijvingen (tot 1. dec) is deze periode verlengt met 2 maanden (tot 1 febr) en zal het mogelijk moeten zijn om de benodigde 40% binnen te hebben.

XMS zal de eerste provider zijn op het open netwerk en Reggefiber legt het netwerk aan.

Pakketen door XMS:

Internet, telefoon, radio en televisie:
50Mbit download en upload
40 Analoge zenders & 52 digitale, 30 radiozenders
Telefoon
Prijs: eerste 6 maanden €34,95 en daarna €54,95

Internet, radio en televisie:
40 Analoge zenders & 52 digitale, 30 radiozenders
Prijs: €52,50

Internet:
Prijs: €42,50

Internet en telefoon:
Telefoon
Prijs: €44,95

Radio en televisie (digitaal):
52 digitale zenders en 30 radiozenders

Radio en televisie (analoog):
40 Analoge zenders & 30 radiozenders

Glasvezel gebied:

Inwoners buiten de kern kunnen al wel hun belangstelling voor een glasvezelverbinding kenbaar maken. Wanneer de vraagbundeling in het dorp Wijchen succesvol is afgerond zal de mate van belangstelling in de buitengebieden bepalend zijn of er ook daar gestart kan worden met een vraagbundelingstraject. Als in een bepaald deel van het “buiten”gebied voldoende belangstelling is zal gestart worden met vraagbundeling in dat betreffende gebied. Voordat gestart gaat worden met vraagbundeling zal het noodzakelijke percentage om economisch verantwoord aan te leggen bepaald worden. Met uw inschrijving geeft u dus aan belangstelling te hebben voor één of meerdere diensten via glasvezel. (Bron: Stichting Glasvezel Wijchen)

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/49467b04c6afc/49467b04c632f-glasvezelgebied.PNG

Verder zijn er vele acties opgestart om veel aanmeldingen te verkrijgen zoals:
- Erwtensoep op de markt uitdelen :9
- In teams langs de huizen
- Tuinprikkers (prikkers met een stikker van Stichtinglasvezelwijchen)
- Advertenties in lokale krant
- Brieven aan wijchenaren

Ik hoop dat het lukt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door gxpower op 15-12-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 18:16

The Wizard

Moderator Mobile
Ach, het is ons ook gelukt in Zeewolde :). Succes!

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
Met veel moeite of? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Valt wel mee, het verschil met andere glasvezelprojecten was dat er geen wooncorporatie en/of gemeente achter stond. Ze staan natuurlijk wel achter het initiatief, maar speelden er geen (financiële/organisatorische) rol in. We hadden op het sluiten van de datum (25 oktober) ook daadwerkelijk de benodigde 40%.
Nou zijn onze werkgroep en ambassadeurs ook erg fanatiek geweest, en hebben we tevens een (snelle) oplossing voor het buitengebied.

In maart 2009 wordt begonnen met de aanleg, dus nog een jaartje geduld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
Ah mooi, als het er maar komt. Bij ons zijn ze ook vastbesloten om die 40% te halen en volgens mij gaat dat ook wel lukken als er wat doelgerichte reclame komt.

Als het er maar komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
Inmiddels 20% gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Oh, schiet op! Nog een dik maandje... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:38
Kan iemand mij vertellen wat die 40% uberhaupt betekent?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
Nou, de grens waarbij het volgens de betrokken partijen interessant word ligt op de 40% als dus 40% van de huishoudens zich aangemeld heeft zal dit project gestart worden.

40% is in Wijchen dacht ik rond de 5200 huishoudens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
Update:
Het is bijna 1 februari en helaas zit heel Wijchen nog lang niet op de benodigde 40%, maar toch betekend dit niet het einde voor Glasvezel Wijchen. Echter een aantal wijken die wel bijna op de 40% zitten worden aangesloten als deze op de 40% komen.

Gelukkig zit ik in een van deze wijken, mijn wijk heeft nu ongeveer 35% en er is een brief rondgegaan waarbij de huidige aanmelders gevraagd word of deze nogmaals aan mensen in de straat willen vragen om aan te melden.

Nog een paar daagjes, ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
Ondertussen weer een update, ze hebben Wijchen verdeeld in een aantal gebieden waar het aantal aanmeldingen een stuk hoger ligt dan in andere gebieden. In deze 3 gebieden zal als de 40% gehaald word ook begonnen worden met de aanleg van het netwerk, zodra deze drie gebieden aangesloten zijn volgt de rest van Wijchen en de kleine dorpen eromheen.

Gelukkig zit ik in een zo'n gebied met nu de meeste aansluitingen :) .

Helaas nog wel even wachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
De kogel is door de kerk, alhoewel niet overal de benodigde 40% is behaald gaat XMS en Reggefiber toch over op aanleg van het glasvezelnet in Wijchen. Hoe en wat verder is nog niet bekend gemaakt, maar het belangrijkste is dat er begonnen gaat worden met de aanleg!

Kan niet wachten op mijn verbinding _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Gefeliciteerd! Vandaag is bij ons in Zeewolde het officiële startsein gegeven door het plaatsen van de eerste Area POP. In Zeewolde worden alle huizen aangesloten, de eerste woningen hebben de vezel al bij de voordeur liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 11:26
Bij bijsterhuizen hebben ze all glasvezel aangelegd een aantal maanden geleden en als je meteen een abbo erbij nam was de aansluiting gratis. Aanbieder was kpn, tenminste dat wist me stage-begeleider me te vertellen. Tevens loop ik stage bij PPG =)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-04 14:19
Bij mijn oude werkgever op bijsterhuizen hadden ze al glas van KPN.Maar KPN bied het daar alleen zakelijk aan en niet particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
Klopt, in Bijsterhuizen heeft KPN al een glasvezelnet aangelegd. Helaas is dit alleen voor bedrijven en niet voor particulieren dacht ik. Wil alleen snel zelf glasvezel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

gxpower schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:07:
Klopt, in Bijsterhuizen heeft KPN al een glasvezelnet aangelegd. Helaas is dit alleen voor bedrijven en niet voor particulieren dacht ik. Wil alleen snel zelf glasvezel hebben.
Wonen er uberhaupt particulieren in Bijsterhuizen? Dacht dat daar alleen maar bedrijven staan :P

Ik heb echt heel erg veel pech. Woon in Nijmegen Dukenburg, tegen Alverna aan. XMS levert wel glasvezel aan de overkant van de straat bij het winkelcentrum en dadelijk dus ook in Alverna. Ik zit precies op het stukje ertussenin waar dus geen glasvezel komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

kazuka schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:04:
[...]

Wonen er uberhaupt particulieren in Bijsterhuizen? Dacht dat daar alleen maar bedrijven staan :P

Ik heb echt heel erg veel pech. Woon in Nijmegen Dukenburg, tegen Alverna aan. XMS levert wel glasvezel aan de overkant van de straat bij het winkelcentrum en dadelijk dus ook in Alverna. Ik zit precies op het stukje ertussenin waar dus geen glasvezel komt :(
Dat wordt een flinke WIFI zender dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
kazuka schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:04:
[...]

Ja er wonen wel particulieren in Bijsterhuizen, maar ligt eraan wat je precies bedoeld met Bijsterhuizen. Op het industrieterrein heeft KPN ook een aantal glasvezelverbindingen opgeleverd iig.

Dat probleem is inderdaad wel erg klote, een sterke Wifi zender is wel een goed idee :9. En wat als je XMS nou even belt en vraagt of je voor een x aantal euro toch die verbinding naar jouw huis kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-04 14:19
gxpower schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:10:
[...]

Ja er wonen wel particulieren in Bijsterhuizen, maar ligt eraan wat je precies bedoeld met Bijsterhuizen. Op het industrieterrein heeft KPN ook een aantal glasvezelverbindingen opgeleverd iig.

Dat probleem is inderdaad wel erg klote, een sterke Wifi zender is wel een goed idee :9. En wat als je XMS nou even belt en vraagt of je voor een x aantal euro toch die verbinding naar jouw huis kunt krijgen?
Nijmegen Dukenburg is een andere gemeente dan Alverna,dus geen vergunning om te graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:36

Nakebod

Nope.

Nog een alternatieve aanbieder "beschikbaar" :)
Enig nadeel is dat mijn huis nog gebouwd moet worden, maar goed, glasvezel ligt er natuurlijk ook nog niet.
Ben benieuwd wat de exacte planning is (Eind van het jaar starten, maar daarna?), en hoe lang het in totaal gaat duren om aan te leggen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
Ze dachten na het halen van de 40% binnen 6 maanden de eerste verbindingen op te leveren, zal ook wel zoiets zijn nu. Dus met een beetje geluk met Glasvezel 2010 in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Gezien ze pas op zijn vroegst aan het eind van dit jaar beginnen, lijkt me 2010 voor (gedeeltes) wel haalbaar :)
Als het eind 2010 klaar overal klaar kan zijn, is mijn huis als het goed is ook klaar, en hoef ik geen UPC en KPN te overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
Zojuist is er besloten om geheel Wijchen te voorzien van een glasvezelaansluiting, heel wijchen :o. Ieder huishouden krijgt een aansluiting, of ze deze echter gebruiken of niet ligt aan de mensen zelf.

WOEHOEE 8 )7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-02 12:18
Dat is geweldig nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 15:07
Woon ook in wijchen op de Ververt. ben benieuwd wanneer hiet hier komt. Ik game veel en met glasvezel is een ping van 15 zo gezegt !!

Ook de hoge upload maakt het mogelijk om een leuke thuis server neer te zetten !! 8) 8) _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Marsjee op 23-08-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

om deze thread even tot leven te blazen, in januari 2010 (nog een 2- tot 6tal weken) gaan de eerste huizen online.

- de eerste huizen zullen zich bevinden in het zogenaamde AP1 gebied (Saltshof, Veenhof, Hofsedam,Wijchen Noord en de Heilige Stoel).
- vervolgens zal in maart 2010 AP2 (Kraaijenberg, Hof van Hagevoort, Blauwe Hof, Aalsburg, De Weertjes, Grippen, Sluiskamp, Zevendreef, Zesakkers, Sluiskamp) online gezet worden.
- Daarna zal in mei 2010 AP3 (De Flier, De Lingert, Diemewei, De Meren, De Gamert, De Geer, Elstland, een deel Abersland plus Balgoij) aangesloten worden.

ik heb de datums van http://www.glashart.nl/wijchen/ gehaald.

als de mensen uit AP1 hier hun bevindingen plaatsen wanneer ze alles hebben draaien thuis, dan kunnen de mensen uit de overige AP gebieden hier nog meer informatie opdoen. AP1 fungeert dus als proefdier:P

ik weet niet of er veel mensen hier op tweakers zitten uit wijchen maar dat merken we vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
Om even een update te geven:

Vrijwel alle huizen in AP1 hebben ondertussen een holle buis liggen waar nog een glasvezel doorheen moet. Ondertussen is begonnen met de aansluitingen en zitten de eerste mensen al op glasvezel. Gisteren hebben ze bij mij in AP2 een leiding gelegd en zijn er bijna 2 wijken al helemaal klaar.

Dat gaat snel :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.glasvezelwijchen.nl/afbeeldingen/sgwaansluitgebied16juli.jpg

Hierboven het gebied dat in de eerste aansluitperiode aangesloten wordt. Vervolgens zal er bij genoeg aanmeldingen overgegaan worden tot aansluiting van de overige gebieden.

[ Voor 16% gewijzigd door gxpower op 23-01-2010 18:45 ]

Anoniem: 347204

Ben gister aangesloten op het glasvezel netwerk.

Eerste sneltheidstesten vind ik nog niet heel positief, download en upload snelheden liggen na verschillende testen tussen de 10 en 20 mb/s. Dit is toch ver van de beloofde 48 mb/s!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2021
Hoe heb je dit getest?

rechstreeks aangesloten , via router , of misschien zelfs draadloos?
Het blijkt bijna altijd aan de kant van de gebruiker fout te zitten en niet zoveer de lijn zelf.
Maar dan is er wel wat meer info nodig dan wat je nu post.

Anoniem: 347204

Net nog wat testen gedaan.

De eerder genoemde testen gister via de router en draadloos gedaan, direct na aansluiten.

Net nog wat getest via de router en behaal nu wel de volle download snelheid. Upload snelheid ligt via de router op dit moment rond de 30 mb/s.

Probleem ligt dus, zoals je aangeeft, duidelijk bij de draadloze verbinding. Maak gebruik van een Edimax BR-6574n router en bijhorende Edimax EW-7711UMn Wireless adapters die tot max. 150 mb/s aan moeten kunnen. Bij een uitstekende verbinding blijft deze op een down- en upload snelheid tussen de 10 en 20 mb/s hangen.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Welke waardes bedoel je nu echt?
mb/s bestaat niet. Je bedoeld denk ik Mb/s, of Mbit/s of Mbps (Megabit per second) en dat is heel wat anders dan MB/s of MBps (Megabyte per second)

Want wireless die 150 MB/s doet wil ik nog wel eens zien :+ Dat hij 150 Mbps doet in ideale omstandigheden wil ik nog wel geloven, en dat komt weer overeen met 18,75 MB/s.
Maar, dat is in theorie, op < 0.5 meter van je accesspoint af, en slechts 1 apparaat verbonden. Zit je met meer apparaten, en op een grotere afstand, dan zakt die snelheid drastisch.

En daarnaast is Edimax nu niet echt een merk wat bekend staat om echt goed spul, het is geen high end markt zeg maar, dus kan mij voorstellen dat hij onze hoge belasting (= veel dataverkeer) qua performance helemaal inzakt.

Pagina: 1