Toon posts:

nieuw systeem, aantal vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb nu net een geheel nieuw systeem aangeschaft en zelf in elkaar aan het bouwen.

- Asus M3A32-MVP Deluxe/WiFi-AP
- Amd Phantom 9850 processor + Thermaltake Red Orb fan
- 2x 2gb corsair 1066mhz geheugen
- 2x 500 gb sata2 hdd samsung f1
- Xfx Geforce 9800 gtx
- dvd brander sata
- coolermaster 520 watt voeding
- antec nine hundred behuizing

heb alles gebouwd en wil de hdd's als raid 0,
hoe kan ik nu het beste alles aansluiten ?
heb 2 raid controllers op me bord, 1 met 4 aansluitingen en 1 met 2
en hoe installeren ?
wil vista gaan draaien

en dan nog een vraag, bij een asus bord staat er het beste bios flashen, hoe is dit te doen en is dit allemaal een goede keus als nieuwe pc ?

als er nog tips zijn, dan hoor ik het wel.

alvast bedankt

Verwijderd

Je hebt het syteem al aangeschaft, dan nog vragen of het een goeie keus is?

Sja, persoonlijk zou ik een intel nemen, die presteren in games toch een stuk beter, al zijn ze iets prijziger(Zie ook de BBG's).

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou niet flashen als alles gewoon naar behoren werkt.

Zie voor raid instellingen in je handleiding.

succes.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:03
Dit soort topic's waren toch niet meer toegestaan (CBL-beleid?)

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou ik geen vragen mogen stellen ? vragen staan vrij toch...

had het systeem al aangeschaft, en heel goedkoop kunnen kopen vandaar dat ik geen intel neem, als je voor 400 euro deze pc bouwd en voor 1500 een intel dan vernieuw je gewoon af en toe eens...

raid instellingen ondertussen gelukt,

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:19:

had het systeem al aangeschaft, en heel goedkoop kunnen kopen vandaar dat ik geen intel neem, als je voor 400 euro deze pc bouwd en voor 1500 een intel dan vernieuw je gewoon af en toe eens...

Uit het CBL beleid:
Niet toegestaan:

Domweg een topic openen met de vraag of een bepaald systeem en/of notebook goed is.
Systeemvraag-topics openen m.b.t. systemen die behandeld worden in de Best Buy Guides
'PC-Probleemtopics' openen, hiervoor zijn de andere subfora. Bepaalde notebook-problemen kunnen wel thuis in CSL.''
;)
Het is natuurlijk ook weer niet de bedoeling dat ik voor modje ga spelen eigenlijk :P, ik wens je desondanks veel succes met je systeem.

[ Voor 8% gewijzigd door VeeGee op 15-12-2008 18:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:19:

Beetje zinloos als je het gekocht hebt en dan pas gaat vragen of het een goeie samenstelling is. Verder gewoon je bios updaten naar de laatste versie. Gewoon met de windows tool. Gaat vast iemand komen die zegt dat het gevaarlijk is, maar ik doe het al jaren, het is nog nooit mis gegaan en met al die virtuele biossen is het resetten van een corrupte bios ook een makkie.

1500 een beetje overdreven.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.