Toon posts:

Notebook steeksleutel verkiezing rigged

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een verkiezen met 7 notebook types en 3 notebook lijnen (waarin dus meerdere types zitten).
Dat kan echt niet vind ik.
De Asus EEE, Macbook pro en Macbook Air zijn geen losse types en de andere keuzes in de verkiezing wel.
Daar kan alleen maar uitkomen dat de Asus EEE wint en de twee Apples lijnen op de tweede en derde plaats eindigen ?

Waarom zijn vergelijkbaar van andere merken dan niet ook complete lijnen als de Acer Aspire, HP pavillion, Toshiba Satelite, Sony Vaio genomineerd ?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar is al hevig in het steeksleutelnominatietopic over gediscussieerd. En GENETX heeft z'n stempel er uiteindelijk op gedrukt. :)

In elk geval vind ik dat je gelijk hebt, en het is ook een beetje appels met peren vergelijken. De uitkomst van deze verkiezing is dan ook nikszeggend. Overige notebooks zijn gewoonweg kansloos. De eerste plaatsen gaan idd gewoon naar de EEE en de Apples.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:44:
Daar is al hevig in het steeksleutelnominatietopic over gediscussieerd. En GENETX heeft z'n stempel er uiteindelijk op gedrukt. :)

In elk geval vind ik dat je gelijk hebt, en het is ook een beetje appels met peren vergelijken. De uitkomst van deze verkiezing is dan ook nikszeggend. Overige notebooks zijn gewoonweg kansloos. De eerste plaatsen gaan idd gewoon naar de EEE en de Apples.
Het nu voor iedereen verborgen steeksleutennominatietopic...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd, dat vind ik ook een beetje sneu, maar er zal vast een goede reden voor zijn.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:49
Helaas is er blijkbaar wat mis gegaan. Mogelijk heeft Zeef (forumcoördinator) voor het einde van de voting het lijstje al doorgegeven oid. Bij het naar de zogenaamde Trashcan verplaatsen (forumdeel alleen beschikbaar voor crew) heb ik zowel startpost als laatste post aangepast met de uiteindelijke lijst:
Nominaties beste laptop 2008 Tweakers.net:
Asus EeePC
Sony Vaio VGN-Z11XN/B
Sony Vaio VGN-NS11M/S
Apple Macbook Pro
Asus L50Vn
Zepto Nox A14
HP 8530w
Lenovo Thinkpad W700
XXODD XNi901cu
Macbook Air
Zoals te zien valt wijkt deze lijst nogal af:

- Asus F3Sg
- HP TX2650
- Alienware

+ Sony Vaio (2x)
+ XXODD

Exact zoals door de gebruikers is aangedragen en de lijst is bepaald aan de hand van de votes en de reden waarom (aangezien een aantal 2 votes hadden). Bovenstaande lijst leek mij het meest gebalanceerd en net aan de hand van de votes.

Zelf heb ik dit dus ook al gelijk aangekaart, zie ook een naar -1 gemodde post van mij bij de verkiezing zelf en het andere topic in dit deel van het forum:
Notebook Steeksleutel

Mochten jullie het oude topic terug willen zien, meld het dan maar. Er zijn helaas menselijke fouten gemaakt bij het doorgeven van de lijst...

Verder zijn de Apple Macbook Pro en Apple Macbook Air wel opzichzelf staande types, anders hadden we de Macbook moeten nemen. Verder is door de vraag naar een EeePC in de lijst gekozen voor de gehele lijn omdat niemand een exact oordeel had over welk type, maar vond dat Asus moest worden gehuldigd vanwege het initiatief op zich, iets waar ik me in kan vinden.

Volgend jaar kunnen we misschien beter reeksen nomineren, of gewoon weer merken. In ieder geval bedankt voor de feedback. In andere categoriën ging het nog wel, maar ik denk wel dat er gewoon te veel notebooks zijn om een goede lijst van 10 uit te halen. Ik hoop dat we op jullie steun kunnen rekenen bij de volgende verkiezingen.

[ Voor 57% gewijzigd door GENETX op 17-12-2008 08:42 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GENETX schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:32:
Helaas is er blijkbaar wat mis gegaan. Mogelijk heeft Zeef (forumcoördinator) voor het einde van de voting het lijstje al doorgegeven oid. Bij het naar de zogenaamde Trashcan verplaatsen (forumdeel alleen beschikbaar voor crew) heb ik zowel startpost als laatste post aangepast met de uiteindelijke lijst:
afaik zouden uit die topics alleen nominaties komen en aan de hand daarvan ging de redactie kijken wat de uiteindelijke lijstjes werden, volgens mij was dat dus ook de reden waarom die topics uit het zicht werden gemoved om dit soort zinsloze discussies te voorkomen.
offtopic:
lees dat topic in CA nog maar eens door

• GENETX
Bovenstaande heb ik niet meegekregen, ik meende dat ze juist achter de schermen gingen zodat er nog gesleept zou kunnen wanneer dat nodig was (zoals in enkele gevallen het aantal merken te beperken oid) of de uiteindelijke telling uit te voeren (enkele TS-en zijn daar niet voor geupdate).

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:32:
Verder zijn de Apple Macbook Pro en Apple Macbook Air wel opzichzelf staande types, anders hadden we de Macbook moeten nemen.
Ik vind dat geen op zichzelf staande types. Je hebt allerlei verschillende Macbook pro en Macbook Air notebooks. De MacBook Pro lijn alleen al varieert in prijs van 1300 tot 2500 euro.
Door deze allen in 1 selectieitem te zetten terwijl van andere notebooks hele specifieke typenummers genomed worden gaat de verkiezing nergens over.
Verder is door de vraag naar een EeePC in de lijst gekozen voor de gehele lijn omdat niemand een exact oordeel had over welk type, maar vond dat Asus moest worden gehuldigd vanwege het initiatief op zich, iets waar ik me in kan vinden.
Zeg dan maar meteen: "We doen geen verkiezing maar geven de prijs gewoon direct aan de Asus EEE PC" want nu is de verkiezing volslagen bogus en het resultaat hetzelfde.
Volgend jaar kunnen we misschien beter reeksen nomineren, of gewoon weer merken. In ieder geval bedankt voor de feedback. In andere categoriën ging het nog wel, maar ik denk wel dat er gewoon te veel notebooks zijn om een goede lijst van 10 uit te halen.
Ik zou kiezen voor de productlijnen. Ik hoop zeker dat hetvolgende keer beter gaat, ook met het doorgeven van het juiste lijstje

• GENETX
Mja, van de Asus L50Vn zijn ook meerdere configuraties beschikbaar over de wereld... Met een Macbook Pro weet je gewoon wat er zo ongeveer in zit, de exacte specificatie gaat toch altijd afwijken namelijk ivm inkoop van onderdelen.
Pagina: 1