Hallo Iedereen,
Ik heb een vraag aan de mensen die verstand hebben van netwerken. Het volgende gebeurt, Ik heb sinds enkele weken draad(hope)loos internet. Ik wilde hier eigenlijk niet aan maar omdat er een kleine onderweg is zal ik om veiligheidsredenen mijn netwerk draad(hope)loos moeten maken. Echter is dit netwerk ontzettend traag en ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen. Daar waar 54.0 Mbps op de doos staat heb ik maar 0,6 MBps tot 0.8 MBps. Dit vindt ik wel heel erg traag voor iets dat tot veel meer in staat is. Ik heb al diverse tweaks geprobeerd even als alle opties een voor een uit geschakeld hebben. Echter maakt dit geen *piep* uit, het netwerk blijft traag. Zou iemand mij hier mee kunnen helpen? Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
Netwerk:
- 1 linksys router: WAG200G (ondersteund B/G netwerk)
- 1 computer met Windows Vista Ultimate (updated)
- 1 computer met Windows Professional (updated)
- 1 laptop met Windows MCE (Media Center Edition) (updated): Deze heb ik echter altijd bij me vanwege school, het gaat dus echt om de twee desktops.
Netwerk kaarten:
- XP pro: Linksys WMP54G
- Vista Ultimate: ICIDU, model onbekend
Beveiliging computers:
- Vista computer: Norton N360 (alles in een)
- XP pro computer: Avast anti-virus en windows firewall
- MCE laptop: Norton N360 (alles in een)
- Diverse anti-spyware programma's
Beveiliging router: (ingesteld)
- WPA2 enabled
- SSID broadcast disabled
- MAC filtering enabled
- NAT enabled
- Firewall enabled
Afstand tot de router: minder dan 10 meter
Alvast mijn eeuwige dank voor een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Dokter Computer
Ik heb een vraag aan de mensen die verstand hebben van netwerken. Het volgende gebeurt, Ik heb sinds enkele weken draad(hope)loos internet. Ik wilde hier eigenlijk niet aan maar omdat er een kleine onderweg is zal ik om veiligheidsredenen mijn netwerk draad(hope)loos moeten maken. Echter is dit netwerk ontzettend traag en ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen. Daar waar 54.0 Mbps op de doos staat heb ik maar 0,6 MBps tot 0.8 MBps. Dit vindt ik wel heel erg traag voor iets dat tot veel meer in staat is. Ik heb al diverse tweaks geprobeerd even als alle opties een voor een uit geschakeld hebben. Echter maakt dit geen *piep* uit, het netwerk blijft traag. Zou iemand mij hier mee kunnen helpen? Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
Netwerk:
- 1 linksys router: WAG200G (ondersteund B/G netwerk)
- 1 computer met Windows Vista Ultimate (updated)
- 1 computer met Windows Professional (updated)
- 1 laptop met Windows MCE (Media Center Edition) (updated): Deze heb ik echter altijd bij me vanwege school, het gaat dus echt om de twee desktops.
Netwerk kaarten:
- XP pro: Linksys WMP54G
- Vista Ultimate: ICIDU, model onbekend
Beveiliging computers:
- Vista computer: Norton N360 (alles in een)
- XP pro computer: Avast anti-virus en windows firewall
- MCE laptop: Norton N360 (alles in een)
- Diverse anti-spyware programma's
Beveiliging router: (ingesteld)
- WPA2 enabled
- SSID broadcast disabled
- MAC filtering enabled
- NAT enabled
- Firewall enabled
Afstand tot de router: minder dan 10 meter
Alvast mijn eeuwige dank voor een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Dokter Computer