Beste Tweakers,
Ik heb enkele maanden geleden 2ehands een Sapphire Ati Radeon 4850 gekocht.
Ik heb dit via Marktplaats gedaan, de verkoper had er helaas geen factuur meer bij en wist ook niet meer waar hij de videokaart had aangeschaft. Na enig twijfelen uiteindelijk toch de kaart van hem gekocht.
De kaart werkte in eerste instantie naar behoren, dus er was nog niets aan de hand.
Nu is de kaart na een paar maanden gewoon gebruik helaas overleden (niet overclocked oid).
De computer liep vast en de kaart gaf vervolgens tijdens het rebooten van de computer een zwart beeld. Tijdens het opstarten van de pc gaat de VGA koeler wel draaien, geeft vervolgens een zwart beeld, en er komt geen Bios post.
Vervolgens een goedkoop GeForce 7100 kaartje erin geprikt, met de ATI kaart als 2e videokaart. Ati drivers in veilige modus verwijderd en Windows opnieuw geboot. Vervolgens herkent Windows de ATI kaart nog wel, maar als ik de drivers opnieuw installeer, loopt de computer weer vast. Zowel Atiflash, Winflash etc herkennen de kaart ook niet meer. Dus volgens mij is de kaart gewoon echt dood
Is er nog iets wat ik kan doen? Volgens mij is dit gewoon een gevalletje RMA, maar helaas heb ik dus geen bon, en weet ik ook niet in welke winkel deze kaart is gekocht
Ik heb nog geprobeerd contact op te nemen met de oude eigenaar, maar die reageert helaas ook niet meer.
Als ik op de site kijk van Sapphire staat er expliciet:
Als iemand tips weet om dit probleem op te lossen hoor ik dit zeer graag!
Alvast hartelijk dank,
groetjes,
Maarten
Ik heb enkele maanden geleden 2ehands een Sapphire Ati Radeon 4850 gekocht.
Ik heb dit via Marktplaats gedaan, de verkoper had er helaas geen factuur meer bij en wist ook niet meer waar hij de videokaart had aangeschaft. Na enig twijfelen uiteindelijk toch de kaart van hem gekocht.
De kaart werkte in eerste instantie naar behoren, dus er was nog niets aan de hand.
Nu is de kaart na een paar maanden gewoon gebruik helaas overleden (niet overclocked oid).
De computer liep vast en de kaart gaf vervolgens tijdens het rebooten van de computer een zwart beeld. Tijdens het opstarten van de pc gaat de VGA koeler wel draaien, geeft vervolgens een zwart beeld, en er komt geen Bios post.
Vervolgens een goedkoop GeForce 7100 kaartje erin geprikt, met de ATI kaart als 2e videokaart. Ati drivers in veilige modus verwijderd en Windows opnieuw geboot. Vervolgens herkent Windows de ATI kaart nog wel, maar als ik de drivers opnieuw installeer, loopt de computer weer vast. Zowel Atiflash, Winflash etc herkennen de kaart ook niet meer. Dus volgens mij is de kaart gewoon echt dood
Is er nog iets wat ik kan doen? Volgens mij is dit gewoon een gevalletje RMA, maar helaas heb ik dus geen bon, en weet ik ook niet in welke winkel deze kaart is gekocht
Ik heb nog geprobeerd contact op te nemen met de oude eigenaar, maar die reageert helaas ook niet meer.
Als ik op de site kijk van Sapphire staat er expliciet:
Sapphire VGA products carry a 2 year warranty with all enquires carried out through your initial place of purchase. This can only be carried out by the original purchaser Please contact your Dealer/Reseller for Warranty / RMA service. They will require proof of purchase which includes the original invoice/documentation.
Is er nog een andere mogelijkheid dat ik nog garantie kan claimen voor de video-kaart? Heb destijds 130 euro voor de kaart uitgegeven, wat (voor mij) gewoon veel geld is. Verder ben ik zeer zuinig met de kaart om gegaan en heb ik hem nooit overclocked oid.Product Warranty will not be valid even if returned after purchased for the following cases:
Products that do not have a matching serial number between the product and the original receipt.
Als iemand tips weet om dit probleem op te lossen hoor ik dit zeer graag!
Alvast hartelijk dank,
groetjes,
Maarten