Sapphire Ati Radeon 4850 kapot, wat nu te doen?

Pagina: 1
Acties:

• maart1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-03 17:26
Beste Tweakers,

Ik heb enkele maanden geleden 2ehands een Sapphire Ati Radeon 4850 gekocht.
Ik heb dit via Marktplaats gedaan, de verkoper had er helaas geen factuur meer bij en wist ook niet meer waar hij de videokaart had aangeschaft. Na enig twijfelen uiteindelijk toch de kaart van hem gekocht.

De kaart werkte in eerste instantie naar behoren, dus er was nog niets aan de hand.

Nu is de kaart na een paar maanden gewoon gebruik helaas overleden (niet overclocked oid).

De computer liep vast en de kaart gaf vervolgens tijdens het rebooten van de computer een zwart beeld. Tijdens het opstarten van de pc gaat de VGA koeler wel draaien, geeft vervolgens een zwart beeld, en er komt geen Bios post.

Vervolgens een goedkoop GeForce 7100 kaartje erin geprikt, met de ATI kaart als 2e videokaart. Ati drivers in veilige modus verwijderd en Windows opnieuw geboot. Vervolgens herkent Windows de ATI kaart nog wel, maar als ik de drivers opnieuw installeer, loopt de computer weer vast. Zowel Atiflash, Winflash etc herkennen de kaart ook niet meer. Dus volgens mij is de kaart gewoon echt dood :(

Is er nog iets wat ik kan doen? Volgens mij is dit gewoon een gevalletje RMA, maar helaas heb ik dus geen bon, en weet ik ook niet in welke winkel deze kaart is gekocht :'(
Ik heb nog geprobeerd contact op te nemen met de oude eigenaar, maar die reageert helaas ook niet meer.

Als ik op de site kijk van Sapphire staat er expliciet:
Sapphire VGA products carry a 2 year warranty with all enquires carried out through your initial place of purchase. This can only be carried out by the original purchaser Please contact your Dealer/Reseller for Warranty / RMA service. They will require proof of purchase which includes the original invoice/documentation.
Product Warranty will not be valid even if returned after purchased for the following cases:
Products that do not have a matching serial number between the product and the original receipt.
Is er nog een andere mogelijkheid dat ik nog garantie kan claimen voor de video-kaart? Heb destijds 130 euro voor de kaart uitgegeven, wat (voor mij) gewoon veel geld is. Verder ben ik zeer zuinig met de kaart om gegaan en heb ik hem nooit overclocked oid.

Als iemand tips weet om dit probleem op te lossen hoor ik dit zeer graag!

Alvast hartelijk dank,

groetjes,

Maarten

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00

Bejit

Svenska Faderland

In de regel, geen bon, geen garantie.

Probeer nog contact te leggen met de verkoper voor de factuur en anders Sapphire emailen en kijken hoe coulant ze zijn.

Maar in de praktijk is je kaart gewoon dood en je geld weg.

Systeempje

• maart1985
Bejit schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:03:

Probeer nog contact te leggen met de verkoper voor de factuur en anders Sapphire emailen en kijken hoe coulant ze zijn.

Contact opnemen met de verkoper lukt helaas niet.
Zojuist een e-mail gestuurd naar Sapphire Tech, ben benieuwd!

Als er iemand anders nog tips of ideeën heeft, dan hoor ik deze zeer graag :)

• Edmin
  • Laatst online: 10:18

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bejit schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:03:

http://www.consuwijzer.nl...r_rechten_zonder_kassabon

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00

Bejit

Svenska Faderland

Die vlieger gaat niet op.

Ten eerste weet hij de webshop niet meer en zonder bon kan je niet claimen bij een webshop omdat ze zeggen dat hij hier gewoon niet verkocht is. Verder loop je tegen praktische problemen aan, want wie zegt dat met telebankieren is betaald, misschien is er wel contant afgerekend/opgehaald.
Daarnaast in de praktijk zal je hetzelfde effect hebben, geen bon, geen garantie. De bon is namelijk het bewijs dat je hem bij een bepaalde winkel hebt gekocht.

En fabrikant heeft helemaal niks met de TSer te maken, die hoeft geen eens garantie te verlenen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bejit op 15-12-2008 15:57 ]

Systeempje

• maart1985
Bejit schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:55:
[...]

Die vlieger gaat niet op.

Ten eerste weet hij de webshop niet meer en zonder bon kan je niet claimen bij een webshop omdat ze zeggen dat hij hier gewoon niet verkocht is. Verder loop je tegen praktische problemen aan, want wie zegt dat met telebankieren is betaald, misschien is er wel contant afgerekend/opgehaald.
Daarnaast in de praktijk zal je hetzelfde effect hebben, geen bon, geen garantie. De bon is namelijk het bewijs dat je hem bij een bepaalde winkel hebt gekocht.

En fabrikant heeft helemaal niks met de TSer te maken, die hoeft geen eens garantie te verlenen.
Dat ziet er inderdaad niet al te best uit :'(

Maar in principe zit er een jaar fabrieksgarantie op deze kaart toch? De productie/verkoop van deze kaart is in Nederland pas gestart in het begin van de zomer, dus deze kaart moet sowieso nog binnen de fabrieksgarantie vallen toch?

Is er verder echt geen andere manier om alsnog garantie te kunnen claimen?

• maart1985
Iemand? :$

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je hebt helemaal geen recht op garantie; dit is niet een business-to-consumer transactie geweest, maar een consumer-to-consumer. Dan geldt de consumentenwet niet en kan er dus geen aanspraak gemaakt worden op welke garantieregeling dan ook.

Je kúnt het nog proberen bij Sapphire zelf, maar als die moeilijk doen (nou ja, moeilijk, ze kunnen gewoon vragen stellen of om bonnetje vragen ofzo) en geen garantie willen verlenen heb je gewoon pech...

FYI, fabrieksgarantie is business-to-business, en kun je als consument dus sowieso niets mee. Dat veel winkeliers de fabrieksgarantie overnemen richting hun klanten is toegestaan, maar ze mogen de klant nooit doorsturen naar de fabrikant.

[ Voor 21% gewijzigd door Icephase op 17-12-2008 12:19 ]

Pagina: 1