Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Breedband internet in Obbicht, boerengehucht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik en mijn verloofde zijn hard bezig met huizen zoeken en hebben een leuk huis in Obbicht ( boerengehucht )vlakbij Geleen gevonden.( zuid Limburg )

Nu ben ik zelf ICT consultant van beroep maar zit ook prive veel achter internet. Het probleem is dat in Obbicht zowel geen kabelinternet als ADSL internet als mobiel internet te krijgen is. ( ten minste afgaande op de postcodecheck van diverse aanbieders )

Ik heb 2 vragen:
1Zijn er nog andere alternatieven voor (breedband) internet naast kabel, ADSL en mobiel internet?
Ik weet dat er zoiets is als satalliet internet maar kan hier niet echt goede informatie over vinden of de snelheid valt vies tegen ( lees 200-300 kb /s voor 70 euro per maand )

2 Is het niet zo dat de 2de kamer een keer een nota heeft aangenomen dat ook de uithoeken ( lees boerengehuchten ) van NL recht hebben op breedbandinternet en een KPN of Ziggo moet leveren als dat in hun verzorginggebied ligt?

Graag wat antwoorden.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Den Haag kan van alles in wetgeving opnemen. Maar als het technisch niet mogelijk is (of onbetaalbaar) dan zal het er niet 123 komen. Allicht dat het er uiteindelijk komt, maar 'even' een glasvezel oid neerleggen kan vele maanden tot jaren duren. Persoonlijk zou ik er niet op wachten.

Wat betreft alternatieven. Satelliet kan inderdaad een alternatief zijn, echter is de vraag wat voor breedband je nodig hebt.... als bandbreedte het doel is, dan kan er wel eea met satelliet. Maar de latency (ping) zal altijd hoog zijn... als in hoger dan een analoge inbelverbinding.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-11 11:27
Zoals je al zei je kan mobiel internet nemen(bij t-mobile / vodaphone / kpn of een andere), maar dan is maar weer de vraag of je een goed genoeg mobiel signaal heb. zo niet, dan is het dus ook niet echt een optie (tenzij het alleen gaat voor email en beetje sites lezen, maar snel zal het dan niet zijn)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je hoeft er niet te gaan wonen natuurlijk, er is geen wetgeving die zegt dat iedereen aangesloten moet worden op breedband internet. Voor kabelaars is het zo dat ze adressen die afgelegen liggen niet standaard hebben aangesloten, kan altijd als de klant dat wil en mee betaald.

Qua xDSL is het door lijnlengte soms onmogelijk om het technisch te leveren, ook al is de centrale geschikt en staat er xDSL apparatuur opgesteld.

Maar welke straat in dit dorpje ga je wonen? Als ik het zo eens bekijk is in alle uithoeken/straatjes/weggetjes nog wel ADSL beschikbaar er omheen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Zeker weten dat er geen kabelinternet is te krijgen?
De ziggo website zegt van wel, dus je kan altijd even bellen naar ziggo.

edit: ook adsl1 zou verkrijgbaar moeten zijn (telfort)
Getest op postcode 6125 BG, huisnummer 1

Als jij andere resultaten krijgt gebruik je of een niet bestaande postcode, of desbetreffende huurhuis heeft geen kabel en telefoonaansluiting.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 15-12-2008 18:17 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:24
Is er geen mogelijkheid tot vodafone UMTS, voor 10 euro kan je onbeperkt internetten via UMTS.

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10 00:47
of het is een nieuwbouwhuis, die hebben vaak postcodes die (nog) niet zijn opgenomen in de postcodecheckers van kabelaars. FF bellen is echt het devies.

Als het nieuwbouw is en er is nog geen kabelaansluiting ben je trouwens wel goed nat, want daar moet je zelf flink voor bijdokken. Maarja, ik ga er wel van uit dat er TV-kabel ligt, anders was je niet gaan checken ;)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Ik zou eerst eens gewoon bellen met de aanbieders, want Ziggo is wel beschikbaar in het dorp
en er is ook ADSL beschikbaar. In ieder geval Bitstream.
Je telefooncentrale zit in Born en dat is niet ver daar vandaan.

Enne... Obbicht ligt niet bij Geleen, maar bij Born.
Pagina: 1