Beeldscherm dood na reboot

Pagina: 1
Acties:

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:36

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
Ok, de uitleg:

dit weekend bij een kleine LAN-party geweest bij een maat van me, gister thuisgekomen, alles weer aangesloten, en alles werkte.

vanochtend zet ik mijn PC aan en na installatie van een programma opnieuw opgestart.
en toen deed mijn monitor ineens niks meer. hij switcht steeds tussen zwart (uit) en grijs/zwart (aan maar nog geen signaal)
dit terwijl het lampje wel groen brand en er geen "no signal" in beeld komt.

videokaart gecheckt, alles langsgegaan maar niks werkte.
nu heb ik de monitor van mijn zus even gejat, en die doet het wel op dezelfde kabels enzo.

nu mijn vraag dus... kan een monitor zomaar kapot gaan na een reboot, of is er iets anders aan de hand?

ps. de kapotte monitor wil zijn OSD nog wel weergeven, en als ik het beeld schoon probeer te vegen (zaten wat strepen op) komt er een soort paars spoor achteraan (normaal grijs).

mijn systeem:

Windows Vista x64
q6600
4GB RAM
gigabyte ds5 x38
gigabyte GTX280
600W PSU

de niet werkende monitor is een Yüsmart L22BW
de wel werkende is een Acer 19" (kan geen typenummer vinden)

https://www.dutchsolarboat.com

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:36

flessuh

Set sail for fail!

Topicstarter
ok, laat maar, ik zie net dat ik 36 maanden garantie heb, dus daar zal ik gebruik van maken.

https://www.dutchsolarboat.com

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Banzaibunny schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:57:
ok, laat maar, ik zie net dat ik 36 maanden garantie heb, dus daar zal ik gebruik van maken.
Ik zou voor de zekerheid ff checken of jouw monitor ook niet werkt op de compu van jouw zus. Dan ben je er zeker van dat het de monitor is. Misschien is er een vaag probleem opgetreden qua resoluties/frequenties, weet ik veel, waardoor jouw monitor niet goed meer wordt aangestuurd...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Overigens kan een monitor op ieder moment de geest geven, dus ook na een reboot. Het is toevallig, maar niet onmogelijk.

De tip van almightyarjen is inderdaad een goede; testen testen testen tot je weet wat er aan de hand is. Dan een oplossing bedenken (en garantie claimen kan inderdaad een hele goede oplossing zijn).