Toon posts:

Data oncompleet op externe harde schijf met downen via USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik zit met een klein probleem. Heb een nieuwe Western Digital 640G externe harde schijf die ik via USB op mijn oude desktop heb aangesloten. Deze is volgens mij USB1.1 en de WD HDD is USB2.0. Ik kan normaal data overzetten.

Als ik nu ga downloaden via nieuwsgroepen (snelheid = +/- 600kB/s) en ik aangeef als target een directory op mijn externe harde schijf dan merk ik dat niet alles compleet binnenkomt. Mijn download snelheid ligt toch lager als de 12Mb/s die USB1.1 aankan.

Wie o wie kan mij verder helpen

grtz

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En als je het op je interne schijf op laat slaan?
Vaak hebben nieuwsgroepen via de server van je eigen provider en erg lage retentietijd; dus dan krijg je inderdaad problemen dat je bestanden niet compleet binnen krijgt.

Ik had dit voorheen ook, tot ik over ben gestapt op een betaalde newsserver; hiermee haal ik makkelijk retenties tot 60 dagen op de meeste grote newsgroepen...

Overigens; 600KB/s = 6400Kb/s < 12000Kb/s snelheid van USB 1.1 dus daar zou het niet te maken mogen hebben inderdaad...

[ Voor 13% gewijzigd door Icephase op 15-12-2008 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Heb een betaalde nieuwsgroep server en als ik deze op mijn interne HDD binnenhaal heb ik helemaal geen problemen.

Waar kan ik terugvinden of ik USB 1.0 of 1.1 heb??
Als het nl USB1.0 is zou het probleem kunnen kloppen.

Zijn er nog oplossingen hiervoor neem aan dat ik niet de enigste ben met zit probleem\

gtz

• _edikt
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-02 02:07
Je laat je gedownloade archieven toch wel eerst repareren met quickpar he. Dat bestanden niet geheel binnenkomen is de normaalste zaak van de wereld met usenet. Die lage downloadsnelheid kan aan zoveel dingen liggen, de snelheid die je usenet provider je aanbiedt en de hoeveelheid threads die je open hebt staan bijvoorbeeld.