Toon posts:

WDS en Ghost naast elkaar.

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een opdracht hier op school moet ik WDS implementeren in het schoolnetwerk. Op dit netwerk draait al Ghost. Bij een netwerkboot wordt er een bat-bestand gestart waarin je met verschillende keuzes een multicast sesie kan oproepen. Nog voor dit menu moet een andere menu komen. Hierin moet je kunnen kiezen:

1. ghost (en dan doorgestuurd worden naar het bat bestand.)
2. WDS

Is dit mogelijk? En hoe?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vermoed dat je het beste even contact kan opnemen met respectievelijk Microsoft of Norton om je vraag voor te leggen. Ik vermoed eigenlijk dat je deze 2 niet kan integreren.

Wat sowieso een oplossing is, is om de client gewoonweg op te laten starten met een floppy/usb stick, met daarop een OS die je laat kiezen tussen dan wel de Ghost dan wel de WDS server.

Je topicstart is wel een beetje aan de magere kant. Wat heb je zelf geprobeerd? Wat is de reden dat je zowel WDS als Ghostcast wilt draaien? WDS kan immers ook images maken en terug zetten.

Verwijderd

je kan het .bat bestand aanpassen dat een menu weergeeft met een keuze:

- ghost
- WDS

bij ghost wordt de oude procedure gevolgd

bij WDS wordt er een PE bootimage gestart

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:20:
Hallo,

Voor een opdracht hier op school moet ik WDS implementeren in het schoolnetwerk. Op dit netwerk draait al Ghost. Bij een netwerkboot wordt er een bat-bestand gestart waarin je met verschillende keuzes een multicast sesie kan oproepen. Nog voor dit menu moet een andere menu komen. Hierin moet je kunnen kiezen:

1. ghost (en dan doorgestuurd worden naar het bat bestand.)
2. WDS

Is dit mogelijk? En hoe?
Welkom op GoT Tijsjez

Zoals je ziet heb ik je topic op slot gegooid. Dat komt omdat het niet geheel voldoet aan de eisen die wij stellen aan een topic. Het betreft namelijk een huiswerkvraag, waarvan ik - en ik spreek ook voor andere moderators - vinden dat je dat zelf moet maken. dat moest ik vroeger ook ;)

Het is vast wel mogelijk, maar dan zou ik me maar eens gaan inlezen in PXE.

IIG is het de bedoeling dat jij er wat van leert. Dat doe je niet door je vraag maar te dumpen op een forum.

Suc6 :)

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 15-12-2008 14:36 ]

Dit topic is gesloten.