Ik ben dus een kleine applicatie aan het maken om wat systeeminformatie aan het opvragen.
Enkel krijg ik bij 1 persoon (nog niet op zoveel systemen getest) "Object reference not set to an instance of an object.
Ik heb het probleem kunnen herleiden tot ExtClock dat blijkbaar niet ingevuld wordt.
CPU & CPU speed (GHz) werd bvb wel ingevuld.
Eventjes gezet in een simpel stukje codering:
Nu vroeg ik me af of iemand een mogelijke reden hiervoor weet of een workaround.
Enkel krijg ik bij 1 persoon (nog niet op zoveel systemen getest) "Object reference not set to an instance of an object.
Ik heb het probleem kunnen herleiden tot ExtClock dat blijkbaar niet ingevuld wordt.
CPU & CPU speed (GHz) werd bvb wel ingevuld.
Eventjes gezet in een simpel stukje codering:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Try Dim search1 As New Management.ManagementObjectSearcher("SELECT * FROM Win32_Processor") Dim info As Management.ManagementObject For Each info In search1.Get() MessageBox.Show(info("ExtClock").ToString & "fsb") Next Catch ex As Exception MsgBox(ex.Message.ToString) End Try End Class |
Nu vroeg ik me af of iemand een mogelijke reden hiervoor weet of een workaround.