Toon posts:

[WC] lamp maar dan anders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een opstelling waarbij een lamp moet worden gekoeld
de hele computer heeft genoeg aan de airflow maar er komt een lamp bij die gekoeld moet worden door middel van water, de lamp zelf heet al 2 10mm aansluitingen.
Het enige wat nu dus eigenlijk nodig is

- Pomp
- Reservoir
- Radiator

Heb ik het hierbij goed, en als ik het goed heb zijn de meeste waterkoelingssets van de PC met de 12v stekkers van de pc aan te sluiten.

De lamp komt woensdag pas binnen en weet dus ook niet of ik rekening moet houden met het volume wat er in de lamp gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Shop... aangezien ik het morgen kan gaan voorstellen....
niemand....dus met andere woorden dit is wat ik nog heb

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-01 15:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gast... ik weet niet hoe het met de rest hier op GoT zit, maar je bent werkelijk niet te volgen...

Wat wil je precies?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

slangen?
klemmen?
koelmiddel?

Ik denk dat je iets te summier bent met de beschrijving...

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 10:25

SECURITEH

Man of legend.

Wat voor soort lamp wil je gaan water koelen (en stiekem vraag ik mij af waarom)?
Ik snap ook niet hoe je dit wilt doen aangezien ik uit je posts op maak dat je het water door de lamp zelf wil laten lopen, dan kan de lamp toch niet aan?

• Icephase

Icephase

Edmin schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:21:
slangen?
klemmen?
koelmiddel?

Ik denk dat je iets te summier bent met de beschrijving...
And the nominees for understatement of the year are...

Hij wil een LAMP koelen d.m.v. vloeistof??? Dan moet je die lamp in een soort van bak met water leggen, maar dat lijkt me niet wenselijk i.v.m de constructie van lampen; meestal is de buitenkant van de fitting toch ook één van de polen?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een lamp (met slangaansluitingen) in je pc die met water gekoeld moet gaan worden?

[ Voor 103% gewijzigd door arjants op 16-12-2008 14:48 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De lamp heeft al 2 10mm aansluitingen, dus...

understatement? Ik ben gewoon erg politiek!

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:26:
De lamp heeft al 2 10mm aansluitingen, dus...

understatement? Ik ben gewoon erg politiek!
Jup hij heeft de aansluiting er al voor de lamp waarom en hoe hij gebruikt wordt intreseerd me eigenlijk geen ene.... maar hij moet gekoeld worden anders zijn de meetingen die ze verichten niet correct.

Hiervoor vroegen ze dus of er ipv gewoon de kraan openen en water er door te pompen soort van
zoals in computers waterkoeling....

Hiervoor heb ik dus eigenlijk alleen maar nodig wat ik al heb opgesomt....
niks geen pasta ! ?? of had ik dat genoemd, heb ik uberhaupt gezegt dat ik dat nodig had nee
damn sommige denken echt veel te weten en gaan dan echt weer van het topic af

Heb alleen de vraag of dit genoeg is...

Lamp heeft de aansluitingen al voor 10mm fitting, zal dus een slang nodig hebben
een radiator om het weer te laten afkoelen een reservoir en uiteraard een pomp om het rond te krijgen

of ik ben gewoon onduidelijk of sommige lezen echt maar half....

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:36:
[...]
Of ik ben gewoon onduidelijk of sommige lezen echt maar half....
Gewoon onduidelijk, een plaatje doet wonderen :)

Je zoekt dus zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://aesop.rutgers.edu/~horteng/images/fhgreenhouse/water_cooled_lamp.jpg

link: http://aesop.rutgers.edu/~horteng/hhpgcons.htm

Ja je kunt dus gewoon een lamp koelen met water, google gaf me in 30 seconden al antwoord.
Het si alleen de vraag of je radiator groot genoeg zal zijn.
Er komt behoorlijk wat warmte van zo'n lamp af, weet je ook hoeveel watt het ding is?

[ Voor 33% gewijzigd door arjants op 16-12-2008 14:51 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• B. Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Snap ik het goed?
1) Je wilt een lamp koelen dmv waterkoeling.
2) Op de lamp zitten al twee 10mm aansluitingen om water doorheen te laten gaan
3) De lamp wil je aansluiten aan een PC (of iig gebruik maken van de 12V van de PC)
3) Je wilt weten wat je nodig hebt om de lamp goed te koelen?

De lamp heeft al twee 10mm aansluitingen, dus daar kun je dan direct twee slangen op zetten. Wat je verder nog nodig hebt is een reservoir, een pomp, een radiator en een fan.

De lamp sluit je via de slangen aan op de pomp en de radiator. Het is de bedoeling dat er via de pomp water in de lamp gepompt wordt. Vanuit de lamp stroomt het (inmiddels warme) water naar de radiator waar de fan de koeling voor rekening neemt. Vanaf de radiator ga je vervolgens naar het reservoir en het reservoir gaat weer naar de pomp.

Zonder meer gegevens neem ik aan dat dit is wat je wilt.

Edit:
Wat meer informatie zou echt handig zijn, zoals de specificaties van de lamp. Hoeveel warmte produceert de lamp? (lees: hoeveel warmte moet er afgevoerd worden?)

[ Voor 8% gewijzigd door B. Stuff op 16-12-2008 16:11 ]

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:36:
[...]

Jup hij heeft de aansluiting er al voor de lamp waarom en hoe hij gebruikt wordt intreseerd me eigenlijk geen ene.... maar hij moet gekoeld worden anders zijn de meetingen die ze verichten niet correct.

Hiervoor vroegen ze dus of er ipv gewoon de kraan openen en water er door te pompen soort van
zoals in computers waterkoeling....

Hiervoor heb ik dus eigenlijk alleen maar nodig wat ik al heb opgesomt....
niks geen pasta ! ?? of had ik dat genoemd, heb ik uberhaupt gezegt dat ik dat nodig had nee
damn sommige denken echt veel te weten en gaan dan echt weer van het topic af

Heb alleen de vraag of dit genoeg is...

Lamp heeft de aansluitingen al voor 10mm fitting, zal dus een slang nodig hebben
een radiator om het weer te laten afkoelen een reservoir en uiteraard een pomp om het rond te krijgen

of ik ben gewoon onduidelijk of sommige lezen echt maar half....
JA! Want hier is écht geen touw aan vast te knopen namelijk...

En wat je nodig hebt hangt wel degelijk af van het soort/type lamp dat je 'gekoeld' wilt hebben...
Hoeveel gekoeld wil je de lamp hebben? Als je lucht er sneller langs blaast, koelt de lamp ook sneller af maar iets zegt me dat je op zoek bent naar iets meer dan een paar graden koeler...

Dus: Wat voor lamp en waarom vloeistofgekoeld? Je wilt onze input toch? Dan moet je wel bereid zijn om e.e.a. duidelijker toe te lichten!

/edit:
Het doet me nu een beetje aan een volgende discussie denken:

code:
1
2
3
4
5
Klant: "Mijn auto is kapot! Wat kost het om hem te maken?"
Monteur: "Tja, dat hangt er van af... Welk merk en type auto is het en 
               wat zijn de symptomen?"
Klant: "WAT BOEIT DAT NOU? Ik wil alleen weten wat het kost om 
           hem te maken!!!"

Ik hoop dat je ziet wat hier fout aan is...

[ Voor 12% gewijzigd door Icephase op 16-12-2008 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
De gegevens van de lamp komen woensdag binnen dan weet ik daar meer over.
voor de rest is alles nu ongeveer duidelijk bij de rest....

en zal woensdag voor meer info zoeken.... over hoe en wat ik precies wil gaan koelen

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Thermaltake heeft een paar setjes met 10mm slangen. Koop zo'n kant en klaar setje en sluit die erop aan. Moet je alleen een 12v aansluiting hebben en een goede koeling voor de radiator.
Pagina: 1