Hallo tweakers,
Ik ben nu al geruime tijd aan het proberen om in Visual Basic 2005 (of 2008, hoe je wilt) een custom systemtray te maken. Dit is voor mijn custom shell project in visual basic.
Op het moment gebruik ik de systray van E-Shell, te vinden op planetsourcecode.
Ik zou graag zelf een system tray willen maken, en heb geprobeerd de code die daarvoor wordt gebruikt in EShell te upgraden (met de hand, niet met de upgrader), maar tot nu toe met weinig succes.
Waarom ik graag zelf een systray wil?
Ik wil niet zomaar iemand anders werk gebruiken
Deze systray is in VB6 gemaakt
Deze systray laat geen icoontjes als volume controle etc. zien.
De hoofdvraag is dus: Weten jullie een manier om alle systemtray applicaties te listen?
Ik heb al een tasklist die alle HWND's list, en vervolgens de toplevel windows eruit filtert. Kan ik hier iets aan aanpassen?
voor het filteren gebruik ik de volgende code:
Enige hulp word zeer op prijs gesteld.
mvg, Thom.
Ik ben nu al geruime tijd aan het proberen om in Visual Basic 2005 (of 2008, hoe je wilt) een custom systemtray te maken. Dit is voor mijn custom shell project in visual basic.
Op het moment gebruik ik de systray van E-Shell, te vinden op planetsourcecode.
Ik zou graag zelf een system tray willen maken, en heb geprobeerd de code die daarvoor wordt gebruikt in EShell te upgraden (met de hand, niet met de upgrader), maar tot nu toe met weinig succes.
Waarom ik graag zelf een systray wil?
Ik wil niet zomaar iemand anders werk gebruiken
Deze systray is in VB6 gemaakt
Deze systray laat geen icoontjes als volume controle etc. zien.
De hoofdvraag is dus: Weten jullie een manier om alle systemtray applicaties te listen?
Ik heb al een tasklist die alle HWND's list, en vervolgens de toplevel windows eruit filtert. Kan ik hier iets aan aanpassen?
voor het filteren gebruik ik de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Private Function IsVisibleTopWnd(ByRef hwnd As Integer) As Boolean 'Quick yes/no check to see if we should include the window in our list. 'Is the name an empty string? Is the window visible? Does it have no owner? If Not WindowTextFromWnd(hwnd).Equals(String.Empty) AndAlso _ CBool(IsWindowVisible(hwnd)) AndAlso _ GetWindow(hwnd, GW_OWNER).Equals(0) Then Return True Else Return False End If End Function |
Enige hulp word zeer op prijs gesteld.
mvg, Thom.