Mjah dit is waarschijnlijk ergens een erg domme fout maar ik ben ruim 2jaar niet bezig geweest met php/mysql en voor ik mezelf dieper in de problemen werk wil ik toch even peilen of ik niet ergens over een domme fout heen kijk (even een 2e blik nodig dus)
alvast sorry als dat hier niet gewenst is!
Doel
Gebruikers uit joomla in phplist mikken (cms > mass-mailer)
Structuur
Joomla en PHPlist draaien op dezelfde server maar in gescheiden databases
Code
Ik loop steeds tegen de melding aan dat er iets niet goedgaat met de mysql_fetch_assoc() iets niet goed gaat maar ook als ik de boel omgooi naar een array wil ie niet
Excuses als dit echt een superstomme fout is.. t is weer even geleden dat ik me hiermee bezig heb gehouden
alvast sorry als dat hier niet gewenst is!
Doel
Gebruikers uit joomla in phplist mikken (cms > mass-mailer)
Structuur
Joomla en PHPlist draaien op dezelfde server maar in gescheiden databases
Code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?php // Geforceerd connecten met JoomlaDB $joomladb = mysql_connect('localhost', 'gebruiker1', 'wachtwoord1', true); mysql_select_db('joomla', $joomladb); // Geforceerd connecten met phplist Database $phplistdb = mysql_connect('localhost', 'gebruiker1', 'wachtoord1', true); mysql_select_db('phplist', $phplistdb); // Vraag alle emailadressen op uit de joomla usertabel die gereristeerd zijn in de groep Registered $result = mysql_query('SELECT * FROM `joomla_users` WHERE `confirmed` = "Registered"', $joomladb); while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { // Voeg de emailadressen toe aan PHPlist met confirmed op 1 en disabled op 0 mysql_query('INSERT INTO `phplist_user_user` (email, confirmed, disabled) VALUES (".$row.", "1", "0")', $phplistdb); } mysql_close($joomladb); mysql_close($phplistdb); ?> |
Ik loop steeds tegen de melding aan dat er iets niet goedgaat met de mysql_fetch_assoc() iets niet goed gaat maar ook als ik de boel omgooi naar een array wil ie niet

Excuses als dit echt een superstomme fout is.. t is weer even geleden dat ik me hiermee bezig heb gehouden