• K!wi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:24
Sinds een paar maanden heb ik een xfx 7900gt, gekocht hier op tweakers voor een klein prijsje. In mijn toenmalige pc werkte dat eigenlijk niet. Ik had tijdelijk een HP XW 6200 workstation met Xeon proc en quadro kaart, leuk voor de video edit en after effects opdrachten. Helaas behoorde het bijprikken van nieuwe hardware niet tot de mogelijkheden. Het systeem was erg precies hierin..

De 7900gt gaf een error bij het opstarten, meteen er8eraan een rboot en dan was het goed. In vista aangekomen ging het wel ok. Maar het vreemde daarintegen was, dat als ik een game opstarte dat ik strepen kreeg in beeld.. erg vreemd allemaal. Zelf dacht ik dat dit te wijten was aan de HP.

Nu heb ik een nieuw systeem, Asus P5Q - Intel Q9450 - Corsair 2x2GB 800 XMS2 - 7900GT

Vista is geen probleem, de error is eruit maar wederom strepen wanneer ik een game wil spelen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of ben ik gewoon genaaid met de kaart

• K!wi
-

[ Voor 100% gewijzigd door K!wi op 15-12-2008 12:23 ]

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09-2025

Zenda

goes milk!

Heb je verschillende drivers geprobeerd? Zowel nieuwe als oudere? Wat voor strepen geeft hij? Het zou eventueel nog met je versie van DirectX te maken kunnen hebben. Deze kaart werkt op versie 9.

Zenda likes some milk every now and then..

• K!wi
Jah ik heb meerdere forceware drivers geprobeerd. ook de Omega drivers maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar..

Ik krijg diagonale strepen van linksonder naar rechtsboven (45grad) maar ook wel eens horizontaal. De enige oplossing is vaak een een reboot uit te voeren.

Ik weet dat het om een DX9 kaart gaat, ook dat heb ik juist geïnstalleerd..

Nog nooit heb ik zoiets meegemaakt..

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:55

Nemesizz

Untouchable

De 7900 serie staat er bekend om (of berucht) dat ze na een bepaalde tijd problemen krijgen met het geheugen.

Ik heb ook een XFX 7900 gehad en die was na 5 maand al kapot, en na zoeken op het XFX forum bleek dit regelmatig voor te komen met de 7900 serie (gaat na 5 maand - 1 jaar vaak al kapot, altijd de geheugen chips).

Nu kan het ook softwarematig zijn, maar moet je even opletten of je tijdens de POST ofzo ook kleurveranderingen of stipjes ziet (bij mij werden sommige POST letters paars ipv wit/grijs).
Ook windows desktop zag je op sommige plekken stipjes (heb een CRT dus dooie pixels kon niet :9 )

• K!wi
neej bij de post heb ik geen rarireiten zoals je noemt...

zijn er nog meer mogelijkheden?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:33
Ooit overgeklokt geweest? Bij enkele MHz'en meer op het geheugen was het soms al gedane zaak en begonnen de artifacts, en anders kwam dit zonder overclock soms maar zo naar verloop van tijd.

De Nvidia 7900 serie staat bekend om het 'brakke' geheugen. Daar lijkt dit probleem ook op.

[ Voor 44% gewijzigd door Jumpman op 16-12-2008 18:49 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Strepen in beeld, houd gewoon in dat je videokaart defect is. Kom dit soort problemen regelmatig tegen bij klanten.

• K!wi
Nou goed dan is dat duidelijke zaak. . Ik heb em twedehands gekocht van een mede-tweaker, dus geen idee.

Gelukkig weinig voor de kaart betaald maar toch, niemand is blij met de koop van een defecte videokaart.. kan deze mooi bij het grofvuil.

bedankt allemaal
Pagina: 1