Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://cdnassets.ordienetworks.com/images/user_photos/722529/Rise_of_the_Argonauts_rectangle_fullsize.jpg

Eens een zwakke koning, maar uiteindelijk gevreesd als befaamde held. Dat is Jason, één van de bekendste helden uit de Griekse mythologie en de hoofdrolspeler in de role playing game Rise of the Argonauts voor de Xbox 360. Net zoals de mythe beschrijft, reist de jonge prins in deze game van Codemasters stad en land af, op zoek naar het waardevolle Gulden Vlies. Alleen dit magische voorwerp kan zijn vermoorde vrouw opnieuw tot leven wekken. Het vlies is ergens verstopt op een van de vele verboden eilanden gelegen in de Egeïsche Zee. Als Jason neem jij, de gamer, deel aan een gevaarlijke queeste waarvan het einde verre van zeker is. Zolang de koning de juiste goden aanbidt, ontvouwt zich een verhaallijn die hem uiteindelijk naar het Gulden Vlies leidt.

Rise of the argonauts is een grafisch goed uitziende game met een meeslepend verhaal en zeer goede sfeervolle muziek. Het is een kruising te noemen van hack & slash en een Role playing game. Character building gebeurd door afgeronde quests te "doneren" aan 1 van de 4 goden, waardoor je special moves etc kunt vrijspelen. Het ontbreken van de HUD vind de 1 een nadeel (mede doordat je als je op de kaart wil kijken via het startmenu moet gaan) maar persoonlijk vind ik dat het het verhaal en de sfeer ten goede komt.

Characters :

Jason: De jonge koning die een queeste organiseert om het Gulden Vlies te vinden. Hij is de leider van de argonauten and de speler die jij zal besturen. Afhankelijk van welke goden je het meest aanbid, kun je je vaardigheden verbeteren van je zwaard, speer, knots en zelfs schildaanvallen. Jason's karakter vormt zich door de acties en beslissingen die je neemt in het spel.
Hercules: De bastaardzoon van Zeus en een oude vriend van Jason. Beseffend hoe Jason lijdt onder het overlijden van zijn geliefde, gaat hij mee om zijn vriend te helpen. Vertrouwend op zijn brute kracht, is het enige wapen van Hercules zijn twee handen.
Atalanta: De snelste vrouw van de wereld en de enige vrouw in het gezelschap. Opgegroeid tussen de centauren, vergezelt ze Jason om haar volk te redden en de wereld te zien.. Ze gebruikt pijl & boog in gevechten.
Achilles: De onoverwinnelijke held van de arena die is voortbestemd om te sterven in de grote Trojaanse oorlog. Hij is op zoek naar iets om voor te vechten aangezien hij al alles heft: vrouwen, wijn, roem,... Hij vervoegt Jason enkel voor de eer en is uitgerust met een speer.
Pan: De wijze en oude satyr der lore die ongeveer 800 jaar rondloopt op deze wereld. Pan is de genezer en van het gezelschap en gebruikt magie.

De wereld:

De spelwereld zijn verschillende eilanden met een verschillend thema, gebaseerd op de Griekse goden. Zo is het eiland gebaseerd op Artemis een woud gebaseerd op de jacht, terwijl het eiland gebaseerd op Appollo een enorme woestijn is. Het eiland van Ares is een vulkanisch gebied met een gladiator arena in het centrum.

Release: 12 december 2008

Enkele links naar reviews:
http://www.gamer.nl/doc/49129/Rise-of-the-Argonauts
http://www.mahalo.com/Rise_of_the_Argonauts_Review

Officiele site:
http://www.codemasters.nl/argonauts/index.php

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://media.teamxbox.com/games/ss/1774/thumb/1228775802.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.teamxbox.com/games/ss/1774/thumb/1222084928.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.teamxbox.com/games/ss/1774/thumb/1228775800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.teamxbox.com/games/ss/1774/thumb/1209404345.jpg

Videos:

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, eindelijk weer een goed uitziende actiegame in de Griekse mythologische wereld _/-\o_

Ideaal want het wachten op God of War 3 duurt al veel te lang en deze zal me hopelijk wel zoet houden tot dan.

Op de officiële site staat: UK releasedatum 6 februari 2009, dus ik denk niet dat het deze maand nog komt :+

@ Dimpleman, ik heb nog wat info over de game als je wil. Ik kan het hier posten zodat je kan kopiëren of als je direct message's aanzet stuur ik het je door.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:56:
Op de officiële site staat: UK releasedatum 6 februari 2009, dus ik denk niet dat het deze maand nog komt :+
Hij is al uit hoor.. (dwz via de onofficiele weg)
Sterker nog, ik zit al vast in het spel door een bug :)
Zit niet meer vast, had iets doms over het hoofd gezien :)

[ Voor 22% gewijzigd door Occy74 op 16-12-2008 13:04 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05
Occy74 schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:59:
[...]
Hij is al uit hoor.. (dwz via de onofficiele weg)
Sterker nog, ik zit al vast in het spel door een bug :)
Welk stukje is dat want ik zit namelijk ook vast op een punt waar ik een levelboss moet verslaan :(
Na die wolf zeg maar

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar zit je precies vast? ik heb m gister uitgespeeld :( echt een geweldig spel, ietswat kort helaas, heb ongeveer na 15 uur speeltijd de eindcredits door het beeld zien rollen :(

Ik heb m op de 360 gespeeld, waar het spel nagenoeg bug vrij is gelukkig.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:56:
Yes, eindelijk weer een goed uitziende actiegame in de Griekse mythologische wereld _/-\o_

Ideaal want het wachten op God of War 3 duurt al veel te lang en deze zal me hopelijk wel zoet houden tot dan.

@ Dimpleman, ik heb nog wat info over de game als je wil. Ik kan het hier posten zodat je kan kopiëren of als je direct message's aanzet stuur ik het je door.
Erg jammer dat God of War 3 alleen voor de ps3 komt, toch maar 1 halen ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:49:
Waar zit je precies vast? ik heb m gister uitgespeeld :( echt een geweldig spel, ietswat kort helaas, heb ongeveer na 15 uur speeltijd de eindcredits door het beeld zien rollen :(

Ik heb m op de 360 gespeeld, waar het spel nagenoeg bug vrij is gelukkig.
Aw, maar 15 uur? :'( Hoe zit het met de replay waarde? Dat je andere goden kan gaan aanbidden is ok, maar is het een lineair spel, zijn er andere beslissingen die je kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik was ook erg verrast, aangezien ik had gelezen dat er minstens 15 eilanden waren, das dus niet zo.. Je kunt m inderdaad op level Legend spelen. Elk antwoord wat je geeft op vragen "streelt" een andere god, en je kunt wel bijvoorbeeld kiezen of je iemand laat leven of niet, en aangezien je elk eiland vanaf de boot moet kiezen wie je meeneemt zou je daar in kunnen wisselen. Maar dat het een compleet ander spel is het dan helaas niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:59:
[...]

Erg jammer dat God of War 3 alleen voor de ps3 komt, toch maar 1 halen ;-)
Een must :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05
Bij het verslaan van NESSUS

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
wel erg lage scores, zou je niet zeggen als je de trailers ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het zelf niet eens met deze lage reviews, het spel vind ik meeslepend, op de 360 ben ik 1 bug tegen gekomen en ik was gedesillusioneerd toen de credits langs rolde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:55:
Ik ben het zelf niet eens met deze lage reviews, het spel vind ik meeslepend, op de 360 ben ik 1 bug tegen gekomen en ik was gedesillusioneerd toen de credits langs rolde :P
Ik heb het spel zelf op de PC en ben het inderdaad ook niet eens met al die lage reviews die je ziet op de grote sites. Het is inderdaad geen geweldig diepgaande RPG en ook geen fantastische actie-game, maar het is een vrij goed gelukte mix van beide genres. Ik ben het nog het meest eens met de review van Tweakers - al is die 8 wel aan de hoge kant. De 5en en 6en van andere sites zijn dan weer veel te laag.

Ok, het is nogal linear en het had iets meer diepgang kunnen hebben, maar verder is het gewoon een leuk spel dat er niet slecht uit ziet. Met uitzonderingen van de cutscenes dan, want die lijken in-game op de consoles gemaakt te zijn. Het spel zelf ziet er immers op de PC aanmerkelijk beter uit dan de cutscenes, wat toch een beetje vreemd overkomt. Misschien komt dat door die forced anti-aliasing/anisotropic filtering/supersampling die ik eroverheen heb gegooid?

Wel vindt ik het jammer dat Liquid Entertainment dit niet iets beter heeft uitgewerkt. Wanneer gaan ze nou weer eens een echte klassieker maken? Tot nog toe hebben ze geen enkele game gemaakt die ook maar in de buurt komt van hun debuut: Battle Realms. Dat spel was zo goed dat Warcraft 3 spontaan een half jaar uitgesteld werd om maar wat features te kunnen jatten zodat het niet te erg afging in de vergelijking.

[ Voor 6% gewijzigd door Droniac op 20-12-2008 13:04 ]

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb het spel zelf ook, maar die 8 op tweakers is echt overdreven. Het is echt een 100% lineaire game, met gigantisch statische omgevingen en slechte collision detection, waardoor ik enkele keren gewoon volledig vast zat en opnieuw moest laden. Daarnaast is het grafisch echt niet indrukwekkend, zeker niet als je met GTA IV in je achterhoofd de mogelijkheden van de X360 kent. Planten die niet bewegen en waar je als een geest dwars doorheen loopt, stenen waar je achter blijft hangen ipv overheen loopt..

Dan heb ik het nog niet eens over de personages, waar alle vrouwen exact hetzelfde zijn muv haarkleur, Hercules echt lachwekkend nep is, en de uniformen dramatisch slecht weergegeven worden, ooit ijzer zien vouwen als iemand zit? :')

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Voor de geïnteresseerden: http://www.techzine.nl/re...ise-of-the-Argonauts.html

Mijn iets eerlijkere en minder verbloemende review van RotA dan die van T.Net

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Het is best een leuk spel, maar het is het soms zo saai.
Er is veel te veel gepraat en veel te weinig combat, en dan is de combat ook nog is van de ene kamer naar de andere kamer en vijanden op dezelfde manier doden. Toch is de combat leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
Combat is leuk, vooral in Tartarus :) Alleen zijn al die god powers en upgrades nauwelijks merkbaar. Ja ik zie veel meer flames, vonkjes, magische slierten en nog meer troep van alles afspatten wat vooral een minder duidelijk beeld geeft en een framedrop.

Dialogen ging ik uiteindelijk gewoon skippen, en de deeds voor gesprekskeuzes zijn alleen bij 5 en 75 geloof ik. Dat zuigt want dan had ik gewoon alle goden 5x moeten kiezen ipv van Apollo 75x, had ik meer god powers gehad. :(

De omgevingen zijn niet erg mooi uitgewerkt, zeer linear en de collision detection is vreselijk zoals eerder gezicht. Op het eind valt het steeds meer op dat overal dezelfde mannen en vrouwen zijn wat nou niet echt diversiteit biedt. Het constant doorlopen van dezelfe stukken (cker in de stad) is vreselijk, doet me denken aan NwN2, terwijl het bijvoorbeeld prima is gedaan in PoP (kan je ook teleporten).

Ook op je mooie Argos heb je het stukje door je schip rennen, wachten op deur, laden wachten op deur, schip terug over rennen... beetje stom imho |:(

Op de Pc zijn de controls ook niet fijn gedaan, rechstreekse console port dus niet erg fijn... god powers toewijzen is duidelijk console gericht en dat je met 1234 dan even ze moet gebruiken wordt nergens verteld. Het aanvallend via combo door weapon switch is me nooit gelukt, of ik merk gewoon niet dat ik het toch wel doe als ik het probeer. Ik snijd door menselijkheden heen met mijn zwaard en alle zwaardere onderwereldfiguren mash ik met mijn club. 8)

Spel uitgespeeld binnen 15 uur. Heb me gewoon vermaakt maar met de nodige irritaties.
6

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Mooie graphics, aardig verhaal, speelt lekker weg.

Het speelt zelfs zo snel weg dat ik er in twee avonden doorheen was. Alleen het aller aller allerlaatste popje is even lastig.

Het leveling systeem is leuk bedacht, maar je schiet er zo doorheen. Ik verwachtte meer een game in de trand van diablo, waar je serieus lang moet skillen, veel items moet verzamelen, die vergelijken etc. In die zin is er niet zoveel variatie mogelijk.

Dialogen willen mensen alleen aanhoren als je het nodig hebt of echt iets toevoegt aan het verhaal. In het begin wil je nog wel weten waar het over gaat, maar aangezien ik zo snel mogelijk weer verder wilde met hack & slash <enter> je heel snel door discussies heen.

Geen hoge replay-waarde, lineaire game, geen 'echte' keuzes... dus na twee avonden (ongeveer een dag) ben je er wel klaar mee.

Een 6,5 voor de moeite.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Pagina: 1